![]() |
Dacia dreigt Tesla met genadeslag
Deze titel moest ik toch eens posten... :lol:
De Dacia Sandero gaat wellicht de Tesla Model Y aflossen als best verkochte auto in Europa. En de VW Golf zal het wslk ook halen van het model Y, die een logische terugval kent na 3 jaar, natuurlijk ook omdat het opgefriste model 3 nu een groter stuk van de Tesla-koek inneemt . Citaat:
|
Steeds meer gecamoufleerde model Y "Juniper" (grondige facelift).
De productie zal wslk per 1.1.2025 starten in China, wslk ook in USA. Ook in USA/Californië werden ze onderweg gezien. Citaat:
Poeplogisch dat de Dacia gaat winnen. |
Het kan me weinig boeien welke auto de meest verkochte was, is of zal zijn.
|
Citaat:
Mijn manier om een auto te kiezen en kopen is. Wat heb ik minimaal nodig. Wat wil ik eraan uitgeven. Hoe snel is die leverbaar. Tesla heeft niks wat voldoet aan die criteria. Dacia had de Dokker Van. Had. Ik heb er eentje van, 135 000 km, geen kosten uitgezonderd onderhoud en gebruikelijke dingen zoals een kapot lampeke en wat gebruiksdeuken. Voor €10K een prima wagen. (enig nadeel, indien leeg, een rammelbak, grote geluidskast achterin) Maar aangezien de minimumprijs voor een niet-stadsauto tegenwoordig €20K is, denk ik dat mijn volgende wagen een 2de hands bestelwagen gaat worden, met mijn huidig dagelijks "comfort" vervoer, zo lang mogelijk in gebruik houden. |
Ik heb indertijd nog eens een draadje gestart met "Kijk naar Dacia" of zo...
En hun "designtaal",wel BOENK er op,en dit merk is nu eigenlijk het enige VOLKSWAGEN merk dat over gebleven is..... Dit gezien Volkswagen zich al een tijdje niet meer lijkt bezig te houden met de produktie van VOLKSwagens.... Het is natuurlijk ietwat een blamage dat de Roemenen,zich baserend op een wat ouder Renault platform, kunnen BLIJVEN spelen tegen al die "moderne" onzinwagens..... Het merk zal echter in de problemen komen door de uitstootwetgeving.... Vandaar dat er al Dacia Springs (dat zijn electrische Sandero's) te koop zijn,maar die komen uit......China.... |
Citaat:
De Sandero is qua motor, interieur en rijden best oké. De elektronica is een ander paar mouwen. |
Voor ietwat Sandero mag men ook €20k rekenen, enkel handgeschakeld (5 en 6 vit)
Er is ook nog CVT wat natuurlijk geen DSG is. Er is ook nog een LPG versie mss de interessantste voor deze streken. |
Citaat:
Hopelijk maakt Dacia zichzelf niet kapot door te ver mee te springen in het electrificatie verhaal. |
Citaat:
Men moet beseffen dat autobouwers eigenlijk BESTRAFT worden als hun verkochte vloot te veel CO2 uitstoot... Vandaar dat het kleine goedkope ICEtje verdwijnt,op zijn best vervangen door een DUUR klein ICEtje(dat is gewoon dezelfde maar met een dikke prijssticker op) Ja,autofabrieken mogen eigenlijk niet meer verkopen wat ze willen,dus ontslaan ze massaal hun werklieden (tienduizenden per jaar ) en sluiten ze fabrieken....Die fabrieken hebben alle economisch nut verloren wegens politieke maatregelen.... De EV kan deze doodsspiraal niet stoppen gezien die niet alhier gemaakt wordt en bovendien een gans deel van het armer wordende kooppubliek niet KAN bedienen... Dacia is een beetje "last men standing"..... |
Citaat:
De Renault baas was onlangs nog dik in de media: https://energynews.oedigital.com/ene...sales-sluggish Dacia is deel van de Renault Groep (Renault+Dacia+Alpine) en die maken/verkopen nog altiid (veel) te weinig EVs. Ze zullen wslk moeten fusioneren met een merk dat genoeg EVs maakt, als het niet betert. CO2-rules. Het komt er ongeveer op neer dat minstens 20% van hun autoverkoop BEVs moeten zijn in 2025. Een groot aandeel PHEV helpt ook al serieus, de merken die zware SUVs maken doen dat sowieso (Renault behoort daar niet bij) Renault Gp cijfers vind je hier: Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be