Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Geen toekomst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=273396)

fred vanhove 24 december 2024 12:57

Geen toekomst

Ik begrijp dat verhaal. Echter vraag ik me af op welke basis men aan deze man asiel heeft verleend. Hij (blijkbaar niet zijn broers of zussen) beweert dat hij geen toekomst had in Afghanistan.

Dat is inderdaad goed mogelijk maar als we aan iedereen die vindt dat hij in zijn eigen land geen toekomst heeft asiel gaan verlenen dan zijn we nog niet aan de nieuwe patatjes....Op welke basis werd aan deze man asiel verleend ? Dat vraag ik me dan wel af ??
De lijst met mensen die in hun land weinig toekomst hebben is sowieso oneindig8O

Idris: “Op m’n zestiende vertrok ik samen met m’n broer vanuit Afghanistan naar Europa. Mijn vader had ons ingeprent dat we naar België moesten. Daar konden we een toekomst vinden, geloofde hij.
Idris belandt uiteindelijk in België. Hij krijgt er asiel en gaat in Gent wonen.

En dan het volgende ;

Ik heb het goed hier, maar mijn familie is het stukje dat ontbreekt. Ik hoop dat mijn broers en zussen via gezinshereniging naar hier kunnen komen, maar ik weet niet hoe haalbaar dat is.

https://www.demorgen.be/nieuws/vaak-...heid~b0a124a0/

wagner.666 24 december 2024 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10451721)
Ik begrijp dat verhaal. Echter vraag ik me af op welke basis men aan deze man asiel heeft verleend. Hij (blijkbaar niet zijn broers of zussen) beweert dat hij geen toekomst had in Afghanistan.

Dat is inderdaad goed mogelijk maar als we aan iedereen die vindt dat hij in zijn eigen land geen toekomst heeft asiel gaan verlenen dan zijn we nog niet aan de nieuwe patatjes....Op welke basis werd aan deze man asiel verleend ? Dat vraag ik me dan wel af ??
De lijst met mensen die in hun land weinig toekomst hebben is sowieso oneindig8O

Idris: “Op m’n zestiende vertrok ik samen met m’n broer vanuit Afghanistan naar Europa. Mijn vader had ons ingeprent dat we naar België moesten. Daar konden we een toekomst vinden, geloofde hij.
Idris belandt uiteindelijk in België. Hij krijgt er asiel en gaat in Gent wonen.

En dan het volgende ;

Ik heb het goed hier, maar mijn familie is het stukje dat ontbreekt. Ik hoop dat mijn broers en zussen via gezinshereniging naar hier kunnen komen, maar ik weet niet hoe haalbaar dat is.

Die kan terug gaan, gedaan met zichzelf te beklagen over eenzaam zijn, jammer dat hij in het land van melk en honing is terecht gekomen en alles gratis krijgt.

fred vanhove 24 december 2024 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 (Bericht 10451743)
Die kan terug gaan, gedaan met zichzelf te beklagen over eenzaam zijn, jammer dat hij in het land van melk en honing is terecht gekomen en alles gratis krijgt.

Wie dus illegaal naar hier komt om te vertellen hij of zij in zijn land weinig of geen toekomst heeft krijgt hier dus asiel ??

Goed om weten ...de ambassades kunnen dus stoppen om legale visa te verlenen.

Waar gaan we die allemaal te slapen leggen vraag ik me af ?:roll:

quercus 24 december 2024 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10451721)

En dan het volgende ;

En heeft Idriske hier een job of is hij lid van de leeflonersgemeenschap?

Lof der Zotheid 27 december 2024 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10451784)
En heeft Idriske hier een job of is hij lid van de leeflonersgemeenschap?

Den Idris is één van de vele ambassadeurs van de multiculturele verrijking. Als dat geen belangrijk ambt is...

reservespeler 27 december 2024 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10451749)
Wie dus illegaal naar hier komt om te vertellen hij of zij in zijn land weinig of geen toekomst heeft krijgt hier dus asiel ??

Goed om weten ...de ambassades kunnen dus stoppen om legale visa te verlenen.

Waar gaan we die allemaal te slapen leggen vraag ik me af ?:roll:

En dan worden we veroordeeld omdat we te weinig bedden hebben.

De logica ontgaat me.

Zipper 27 december 2024 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10452451)
En dan worden we veroordeeld omdat we te weinig bedden hebben.

De logica ontgaat me.

Het is de schuld van alle EU-lidstaten (dus ook van ons) die zich volledig hebben laten verlammen door de EU-commissie en EU-wetgeving.
En als er een lidstaat tegenpruttelt (Hongarije of Polen bijvoorbeeld) zijn het nazi's.

Vlad 28 december 2024 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10452470)
Het is de schuld van alle EU-lidstaten (dus ook van ons) die zich volledig hebben laten verlammen door de EU-commissie en EU-wetgeving.
En als er een lidstaat tegenpruttelt (Hongarije of Polen bijvoorbeeld) zijn het nazi's.

Aan verschillende Europese binnengrenzen waar politiebewaking is opgesteld zoals bvb aan de Italiaans-Franse grens wordt het verdrag van Dublin met de voeten getreden. Blijkbaar telt wetgeving enkel wanneer die illegale indringers ten voordele is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be