![]() |
De Washington DC airliner-legerheli botsing
Citaat:
https://www.kktv.com/2025/01/30/crew...mbered-fondly/ Citaat:
Citaat:
- de baas van de bemanning noemt Ryan O’Hara - de instructeur-piloot, geevalueerd door de baas, en die de heli zou hebben gevlogen, noemt Andrew Eaves - de tweede piloot, ook geevalueerd door de baas, nog steeds geen naam. En ook niet welke taak die precies had. Waarom niet? Het leger weet toch al voor opstijgen wie aan boord is van toestellen? Dat is zelfs agenda item. De namen van 2 van de 3 publiceren ze, de 3de niet. Wegens geweten moet dat een keuze geweest zijn. Een keuze op welke basis? |
https://apnews.com/article/helicopte...0bf1f727d24857
Citaat:
Een Algemene Richtlijn ('t boekske), voor de mate dat daar aangehouden wordt, aldaar voor militaire helicopters is onder de 200 voet blijven, om uit de weg van vliegverkeer te ijn. Net voor de botsing was de heli gestegen naar 300 voet. Reden oefenen? Reden een onzekerheid over iets en dus hoger, beter dan ergens tegen vliegen? |
https://www.youtube.com/watch?v=Z6LN4_YmzBM&t=8s
Citaat:
Ik zie niet direct identificatie bewijzende elementen. Maar die video, die de helicopter en het vliegtuig lange tijd in beeld heeft incluis de crash, het LIJKT er toch op dat de piloot het vliegtuig viseerde, vooral op 't laatst, ge ziet de helicopter even voor moment van koersen kruisen (H horizontaal vlak), inderdaad plots snel stijgen (die 200 > 300 meter die ik las?), als een projectiel dat draait naar een doel. De map beeld koersen zijn te bekijken, om te zien of in de X/Y ook zulk een homing in curve te zien is. De piloot of piloten kunnen niet geweten hebben waar ie ging landen, en dat had een wijziging, de verkeerscontrole vroeg de burgerpiloot of ie kon afwijken naar een kortere landingsbaan, wat ie bevestigde, dus daar zat op 't laatst een wijziging in. De commentaren daar vragen ook naar de onbekende derde piloot van de heli. Maar 1 ervan schiet ne kemel, ie geeft de naam van de burger piloot op als heli piloot. Het leest zot, is momenteel enige voorhanden over de onbekende derde, 't is dat of niks voorlopig. 1 ding is zeker: de burger piloot volgde het traject dat de verkeerscontrole hem had gezegd te vliegen. Die piloot kan dus niks verweten worden. De legerhelicopter daarentegen, ging minstens met die stijging op 't laatste zen boekske te buiten. |
https://theaviationist.com/2025/01/3...pdate-1355-utc
Citaat:
Nou nee, de heli vloog hoger dan ie mocht. https://www.cbsnews.com/news/experts...owed-altitude/ Citaat:
|
|
De helikopter vloog recht op het vliegtuig af. Kwaad opzet?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik heb al in een helikopter gezeten, als je vooruit vliegt zie je ook vooruit en moeten ze dat vliegtuig gezien hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
https://www.npr.org/2025/01/31/nx-s1...opter-crash-dc Citaat:
|
Citaat:
"Crew chief" is de meevliegende "chef-mekanieker", dus totaal geen piloot. tot daar en dan ben ik gestopt met verderlezen... |
Citaat:
Citaat:
|
|
Citaat:
1) waarom steeg de helicopter tijdens de nadering boven de daar toegestane 200 voet, tot de 400 voet van het vliegtuig? 2) https://www.fox5ny.com/news/army-sol...opter-dc-crash Dit artikel is van gisteren 16:02 uur. Er staat: Citaat:
Een helicopter, 3 bemanningsleden, 2 vinden, 3de nog steeds niet, hoe kan dat? De heli viel van 400 voet als een steen naar beneden, ge zou dan verwachten als ze alle in het wrak zitten of tenminste vlakbij? Door vanderzapig gelinkt artikel is van gisteren 19:43 uur. Dus 3:43 uur NA hierboven. Daar wordt gezegd dat de familie vroeg om de naam niet te publiceren. https://www.standard.co.uk/news/worl...-b1208281.html Hele pagina's foto's en namen en familieleden en persoonlijke details van de doden. Maar dat derde bemanningslid van die legerhelicopter, het tuig dat de daar geldende luchtvaartregels schond, en daarmee de "schuldige", het publiek mag zelfs de loutere naam niet weten. Op een Russische zijde kanaal: https://news-pravda.com/world/2025/01/31/1020197.html Citaat:
En die vrouw zou (GEEN BEWIJS) eerder man geweest zijn, "transgender". https://thehill.com/homenews/adminis...nder-military/ Citaat:
En vooral, een verhaal dat die 2 vreemde elementen plots poepsimpel verklaart. Een motief + een daad = een aanslag. Dat vroegste artikel gisteren stelde dat het lijk van de Anonieme soldaat nog niet gevonden was. Dat betekent, spijts de verklaring alle van beide toestellen dood, nog geen zekerheid van dood. Je kunt niet uit een airliner springen, maar wel uit een helicopter. Een Blackhawk is zelfs ontworpen daarvoor. ![]() Maar tja, als de Anonieme soldaat de helicopter bestuurde, sturen en springen tegelijk zal moeilijk zijn vrees ik. Misschien de andere 2 bemanningsleden bedreigen, of eerder al ehm geneutraliseerd hebben. Dat verder gezochte zou dan wel verklaren waarom nog steeds niet gevonden, zelfs bij dood, dan gaan ze meer in de richting vanwaar de heli kwam moeten zoeken. De vlucht was een jaarlijks verplichte oefening. Dus van Moeten nie van Goesting. Uiteindelijk zal het lichaam wel gevonden worden zeker - 't Is daar niet de Marianentrog. Zoniet heeft ie>ze het overleeft. Waar zit ie/ze? :p |
Citaat:
Een beetje als vogelpikken, ge staat recht voor de roos, nie ergens van opzij... |
Citaat:
https://work.chron.com/army-black-ha...ion-17991.html Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250131_98142466 |
https://time.com/7211616/passenger-j...rump-response/
Citaat:
Dat wijst er inderdaad op dat Trump iets gezegd is geweest dat hem "diversity" doctrine deed koppelen aan het ongeluk. Dat kan echter alle betrokken luchtvaartpersoneel zijn geweest, luchthaven/toren/heli. Maar de loutere naam van de soldaat niet publiek willen, dat lijkt me een unicum? Kijk naar het IDF (Israel). Die hebben een website speciaal gemaakt voor de soldaten die sneuvelden. Je moet al iets serieus te verbergen hebben om daar een probleem mee te hebben. Bvb Mossad leden zullen allicht niet gepubliceerd worden. Maar dit is begot een helicopter crew van een gewoon legeronderdeel... |
![]() ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be