![]() |
Kan Jambon het tij keren? Het gaat om het shoppen in het buitenland te verminderen
Jabom wil de taksen op frisdrank en andere zwaar belaste producten verminderen, zodat de mensen in de grensgemeentes minder geneigd zijn om in het buitenland te gaan shoppen.
Maakt dit een kans? Ik hoorde dit onlangs op het radioniews. Eerlijk? "Ik denk dat het kat verzopen is." |
... de kat uit de zak of het kalf verzopen is ... ;-)
Wat maakt het uit waar producten verkocht worden zolang men ze hier maar produceert. |
Citaat:
Wat ze wél kunnen is de BTW op kunst verlagen naar 6% terwijl de BTW op levensnoodzakelijke producten op 21% blijft staan. Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
Een flesje Coca cola (50 cl) kost in de Colruyt 95 ct. Een fles Coca cola (100 cl) kost in reclame in Tüddern (Duitsland) 68 ct. |
https://www.nu.nl/economie/6365761/w...luxemburg.html
Ik denk dat België beter de naft en de mazout wat opslaat. De meeropbrengsten van de Nederlanders die hier komen tanken wegen niet tegen de meeropbrengsten van een extra halve euro de liter aan accijnzen. Er is nu al te veel verkeer op de weg. Ook de tankkaarten en laadpalen als extralegaal voordeel kunnen ook het beste verdwijnen. |
Citaat:
Nu hebben we eens iets waardoor Nederlanders, Franssen en Duitsers hier komen tanken; en ook dat moet volgens uwe logica kapot. Daarbij, de bedrijven betalen zo'n verhoging cash bij hun transport. Jongens toch, zoveel naïviteit. |
Citaat:
De lagere accijnzen in ons land zijn geen redding voor onze logistiek. |
Citaat:
Natuurlijk zijn er dan weer andere producten die niet echt onderhevig zijn aan buitenlandse concurrentie waardoor er geen reden is om de BTW te verlagen. |
Citaat:
Zijt ge ermee aan het lachen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be