![]() |
De mythes die de electrificatie van het verkeer afremmen
GEVA polste 26.000 BEV-rijders uit 30 landen.
Alle resultaten 2025 vs 2024, ook per land via: https://survey.globalevalliance.com/ kunnen dus nog eens nagecheckt worden. Er zijn betere bronnen, maar ik neem extra deze "gekleurde plofbron" Citaat:
Citaat:
|
Volgens mij zijn er 2 objectieve redenen die een barriere vormen voor elektrificatie van het autoverkeer, en dat zijn de prijs en laadmogelijkheden.
BEV's zijn objectief gewoon erg duur. Er is wel een goedkope Dacia en straks zal daar nog een goedkope Twingo bijkomen, maar als je een echt bruikbare auto zoekt op minstens een Golf/Megane niveau dan vallen die qua budget buiten het bereik van de modale Belg. Nu kan je wel schermen met de lagere onderhoudskosten en dat is ook wel zo, maar dat overtuigt de modale Belg niet. En qua laden is het eenvoudig: kan je thuis laden, of op het werk, dan is er geen enkel probleem en is de energiekost bovendien ook erg laag. Maar kan je dat niet dan is laden een voortdurend onaangename onzekerheid en bovendien duur. Een heel groot gedeelte van ons woont in een rijwoning of in een appartementsgebouw of -blok. Er zullen wel wat laadpunten in de omgeving zijn maar die zijn gegarandeerd altijd bezet en elke parkeerplaats uitrusten met een laadpaal zie ik niet gebeuren. Dan is een BEV een frustrerend en duur gesukkel. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be