![]() |
Uw 5 jaar oude auto verkopen met winst
Daar moet je dan blijkbaar toch Willy Sommers voor zijn. Ik heb ook een oude 911 en die kan ik nu ook duurder verkopen dan hij nieuw heeft gekost maar dan spreken we over de (fictieve)waarde van een oldtimer.
Maar een hedendaagse nieuwe 911 na 5 jaar verkopen met winst is de eerste keer ik dat verneem. Soms kan het wel eens zo zijn met exclusieve auto's die in zeer beperkte oplage zijn gemaakt. Dat is niet het geval met de Porsche waar Sommers mee rijdt...... Probeer maar eens Cayenne na 5 jaar met winst te verkopen ...ze zullen je zien komen:-D:-D https://www.hln.be/bv/willy-sommers-...inst~a3b77c34/ |
Citaat:
Winst zie ik niet onmiddellijk zitten, maar met mijne Fiesta reed ik 1 jaar voor nog geen 1000 euro. Ik maakte op dat jaar 15.000 kilometer. Geen onderhoud moeten doen hé. |
Ik kijk met grote nieuwsgierigheid altijd wel bij een lokale handelaar van "recente 2dehands" auto's.De man heeft een heel grote voorkeur voor de Zuid-Koreaanse- en Japanse merken overigens....
En onderdaad,het is daar eenvoudig vast te stellen dat een 2dehands Hyundai,speciaal jonge occasies van de zeer gezochte kleine modelletjes (i10,i20,ix20,i30) ,de autootjes waar "een oud vrouwtje haar commissies mee deed",evenveel euros tweedehands kosten (begint aan 14k) als toen ze nieuw waren.... En dat is niet aan "inflatie" alleen te danken... Merkelijk grotere modellen kosten navenant minder .Je kunt al dik uitgerust zijn met een vrij recente wegbuffel-SUV inclusief toeters en bellen voor minder dan 20k...Die zijn steeds minder geliefd. Het zegt iets over wat de mensen aan het zoeken zijn,ook 2de hands...En de handelaars weten het wel..... Tot vrij recent werd de waarde van zulke dingetjes bepaald door er mee op een weegschaal te rijden,of in mijn regio kwamen de Fransen dat opkopen om dan in de Banlieus van Rijsel in brand te gaan steken met nieuwjaar :roll:... ..nu zijn het diamantjes....die kleinen Hyundaitjes,Kia's etc...zeldzaam in 2dehands,belachelijk duur als nieuwe wagen.... |
Citaat:
|
Citaat:
Ook sportieve auto's verliezen veel in waarde. Wat moet je nog met een auto van 300 pk terwijl je nergens nog harder dan 30/50/70 kan of mag rijden. Ik die het echte rijplzier nog heb gekend en ervaren kan het weten:roll: |
Ik denk dat HLN er weer een lap op geeft. Ik lees:
https://voetbal24.be/buiten-de-lijne...af-200000-euro Citaat:
|
Volgens "mijn ervaring" met oldtimers zijn de mooie jaren definitief voorbij (kheb verleden zomer mijn 36 jaar oude Z1 (bj 1989) verkocht aan een echte verzamelaar).
Ik volg die markt al minstens 15 jaren op (ook de zeldene 911-versies horen daarbij, wel in een veel hogere prijsklasse). Ik zal het aan AI vragen wat de hoofdredenen kunnen zijn, ik vind onderstaande het beste antwoord volgens mijn ervaring. Citaat:
En natuurlijk ook de inflatie van het geld, anders zou ik kunnen zeggen dat ik maar 100 € verlies heb gemaakt na 36 jaar "rijplezier". :-D Laatste tendens, bvb BMW Z1: https://www.timeless.investments/en/...3-7986b45096a5 |
Citaat:
Wie een tweedehands autootje zeer goedkoop op de kop kan tikken (bv van een onwetend oud vrouwtje) die kan daar twee jaar mee rijden en het dan misschien wat duurder verkopen dan hij het heeft gekocht. |
Citaat:
Wat ik wel al heb ondervonden.....er is een prijs vragen en er is een prijs krijgen. |
Citaat:
Ik kreeg wel exact ik vroeg, anders had ik de wagen gehouden. |
Ik zie in dit draadje verschillende keren het merk "Porsche" vernoemen...
Dit merk is al een tijdje in de gevarenzone.... Dat heeft niet uitsluitend betrekking op het debacle met die electrische Porsches,waar het merk zich onsterfelijk belachelijk aan het maken was en dat putten slaat in de financien van zowel de klant als de fabrikant.Maar dat is Porsche niet alleen hé... Erger is dat er gewoonweg TE VEEL Porsches gemaakt zijn,zelfs in mijn "boerenparochie" is dat niet echt een zeldzaam ding..... De ganse naam,faam...sfeer die rond het merk van de "platgeslagen kever" hing is weggeveegd....het is een te duur massaprodukt.. En bovendien is de klassieke klant,een man op jaren uit een "vrij beroep" die ondertussen dik in de dinero's zit en van zijn madam eens een zotte uitgave mocht doen nu geleidelijk aan het verdwijnen....letterlijk... Jongeren,zelfs deze met geld,zijn gewoonweg steeds minder geintersseerd in die dingen......en nu de Chinese markt voor Porsche afkalft is er een probleem van jewelste.....Een Porsche i wordt een last in het familiepatrimonium...Ik zal het nog meemaken dat mensen op de automarkten die soms in mijn streek gehouden worden Porsches gaan verpatsen,gewoon om het huis leeg te maken. |
Ik denk niet dat men überhaupt met een puur electrische wagen winst kan maken na 5 jaar rijden. Want anno 2020 waren EVs veel duurder dan vandaag, ook occasies.
Dan ben ik toch benieuwd welke. (uitgezonderd de Tesla roadster na upgrade) Wie heeft een tip? Deze draad gaat dus vooral over ICE. |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be