Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Moeten de protocollen in de eindtermen van het onderwijs ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=27821)

PAJOT 13 januari 2005 21:14

Moeten de protocollen in de eindtermen van het onderwijs ?

Het is duidelijk dat de joden geen enkele binding hebben met hun gastland en dat ze een staat in de staat vormen .

Veel mensen echter denken dat de joden een goedaardige etnisch-religieuze minderheid zijn.
De onwetenheid over hen is groot.

Daarom stel ik voor dat het onderwijs hier iets aan doet.

De leerlingen in het middelbaar onderwijs zouden meer info moeten krijgen over deze etnisch-religieuze minderheid.
Dat zou bvb kunnen door het bestuderen van de geschiedkundige documenten "de protocollen van de wijzen van Zion".

Op deze manier zouden ze een beter inzicht krijgen in het jodenvraagstuk.
Daarom zou de kennis en het begrijpen van de "protocollen" moeten opgenomen worden in de eindtermen van het middelbaar onderwijs.

Esperanza 13 januari 2005 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Het is duidelijk dat de joden geen enkele binding hebben met hun gastland en dat ze een staat in de staat vormen .

Het is mij totaal ONDUIDELIJK hoe het voor jou DUIDELIJK is. Hoe ben je tot dat standpunt gekomen? Waar en wanneer is onderzocht geweest dat "ze" geen binding hebben met hun gastland? Waar en wanneer is onderzocht geweest dat "ze" een staat in de staat vormen? Zijn de resultaten van eventuele onderzoekingen gepubliceerd? Zo ja, waar en wanneer?

Je poll is niet al te "koosjer". Een speciale reden daarvoor of gewoon een weerspiegeling van je gedachtengoed?

Esperanza 13 januari 2005 21:37

Citaat:

De leerlingen in het middelbaar onderwijs zouden meer info moeten krijgen over deze etnisch-religieuze minderheid.
Dat zou bvb kunnen door het bestuderen van de geschiedkundige documenten "de protocollen van de wijzen van Zion".

De zogenaamde Protocollen zijn destijds opgesteld geweest door de Russische geheime dienst om een bepaalde bevolkingsgroep te stigmatiseren en zijn van van geen enkel geschiedkundige waarde om meer te weten te komen over "deze etnisch-religieuze minderheid". Ze zijn enkel van belang om te weten te komen op welke manier men een gerichte haat t.a.v.bepaalde bevolkingsgroep "wetenschappelijk" kan formuleren.

Esperanza 13 januari 2005 21:45

Citaat:

het jodenvraagstuk.

Er IS helemaal geen jodenvraagstuk, behalve in jouw verknipte geest. Wat is trouwens je bedoeling met deze poll? Heb je voorlopig genoeg van het "moslimvraagstuk" en ben je van plan om even andere horizonten te verkennen? Dan heb ik een verrassing voor jou, mocht je denken het warm water te hebben uitgevonden, je komt niet bijster origineel over.

Wehrmacht18 13 januari 2005 22:35

De Jood heeft zich hier voorgoed gevestigd. De handel en alle financiële kwesties beschouwt hij als zijn onvervreemdbaar privilege, en buit dit gebied meedogenloos uit. Met stotende vleierij kruipt hij naar de regeringen, laat zijn geld werken, en bezorgt zich zodoend steeds opnieuw een vrijbrief, welke hem het recht geeft, om ongestraft nieuwe slachtoffers uit te plunderen. En al vlamt de volkswoede tegen de bloedzuiger ook van tijd tot tijd hoog op, toch is dat voor hem in het minst geen bezwaar, om na enkele jaren opnieuw op te duiken op de plaats, welke nog maar nauwelijks koud was, en het oude leventje weer op dezelfde voet voort te zetten.
Geen vervolging is in staat te maken, dat hij zijn systeem van mensenuitbuiting opgeeft, geen vervolging kan hem verdrijven. :x

Vlaanderen Boven 13 januari 2005 22:41

Domme jeugd!!!! Joepie!!!!!!

driewerf 13 januari 2005 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wehrmacht18
De Jood heeft zich hier voorgoed gevestigd.

daarom dat Israel het recht gunt aan elke jood om in Israel te komen wonen... daarom dat Theodore herzl het zionisme leven inblies eind 19e eeuw...

Citaat:

De handel en alle financiële kwesties beschouwt hij als zijn onvervreemdbaar privilege, en buit dit gebied meedogenloos uit.

mijn bakker is Vlaming, mijn kruidenier een Turk en mijn Pittaman Pakistaan...
De Generale werd ei zo na opgekocht door een italiaan (de Bennedetti) en is nu in Franse handen. De Beaulieugroep, Finninvest, ooit van gehoord?

Citaat:

Met stotende vleierij kruipt hij naar de regeringen,

Bobke 14 januari 2005 04:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
mijn bakker is Vlaming, mijn kruidenier een Turk en mijn Pittaman Pakistaan...
De Generale werd ei zo na opgekocht door een italiaan (de Bennedetti) en is nu in Franse handen. De Beaulieugroep, Finninvest, ooit van gehoord?

Eigen zak eerst dus.
Geen verwijt hoor, mijn bakker is Turk en mijn pittaman ook (soms).
Maar we genieten toch ook zo graag van de sociale zekerheid, daaraan bijdragen is wel niet altijd even vanzelfsprekend.

Esperanza 14 januari 2005 09:06

Citaat:

De Jood heeft zich hier voorgoed gevestigd. De handel en alle financiële kwesties beschouwt hij als zijn onvervreemdbaar privilege, en buit dit gebied meedogenloos uit. Met stotende vleierij kruipt hij naar de regeringen, laat zijn geld werken, en bezorgt zich zodoend steeds opnieuw een vrijbrief, welke hem het recht geeft, om ongestraft nieuwe slachtoffers uit te plunderen. En al vlamt de volkswoede tegen de bloedzuiger ook van tijd tot tijd hoog op, toch is dat voor hem in het minst geen bezwaar, om na enkele jaren opnieuw op te duiken op de plaats, welke nog maar nauwelijks koud was, en het oude leventje weer op dezelfde voet voort te zetten.
Geen vervolging is in staat te maken, dat hij zijn systeem van mensenuitbuiting opgeeft, geen vervolging kan hem verdrijven. :x

Bedankt voor het verstrekken van deze verhelderende informatie. Je hebt degene die niet bekend zijn met de Protocollen zopas bewezen van welke aard deze "wetenschappelijke" tekst is. Voor de rest een pure c/p uit de inleiding op de Protocollen. Nog niet verder geraakt dan de inleiding?

PS. Mocht je één dezer dagen worden opgehaald door een paar mannen, in het wit gekleed en die tevens een bijzonder soort kledingstuk meehebben, wees zo vriendelijk deze mannen te vergezellen, je kunt er alleen maar baat bij hebben.

Peter001 14 januari 2005 09:58

Wij zijn een multicuturele samenleving en moeten iedereen die z'n steentje daartoe bijdraagd aanvaarden voor wat ie is!!! Gelijk welke godsdienst, overtuiging, huidskleur!!! Heel wat Belgen immigreren trouwens ook naar multiculturele samenlevingen, dus!!!

Warlord 14 januari 2005 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter001
Wij zijn een multicuturele samenleving en moeten iedereen die z'n steentje daartoe bijdraagd aanvaarden voor wat ie is!!! Gelijk welke godsdienst, overtuiging, huidskleur!!!

Wordt wakker! Multiculturele 'samenleving' is een puinhoop, een utopie. Ik schijt op uw idealen en zal alles doen wat in mijn macht ligt om de toestand in mijn voordeel te krijgen. Chaos wil ik zien!

Citaat:

Heel wat Belgen immigreren trouwens ook naar multiculturele samenlevingen, dus!!![/
Dus wat? Moeten wij daarom ons land laten koloniseren, laten leegroven en de bloedzuigers in onze armen sluiten?

myrdjinn 14 januari 2005 16:32

meneer de idioot, niet iedereen heeft last van paranoia of grootheidswaanzin. nee, ze zitten niet achter ons en nee, er is geen groot complot.

laat nu eens een scheet, zodat er op zijn minst iets zinnings uit die vleeszak komt.

joy!

parcival 14 januari 2005 19:06

Wel interessant dat ook in moslim kringen de protocollen van zion voor waar worden aanzien.

Vlaanderen Boven 14 januari 2005 22:14

Wat is omdat nazisme en islam sterk op elkaar lijken.

Esperanza 16 januari 2005 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcival
Wel interessant dat ook in moslim kringen de protocollen van zion voor waar worden aanzien.

Mag ik even een kleine nuancering aanbrengen waarbij ik de nadruk wil leggen op bepaalde kringen? De Protocollen worden door rechts-extremistische groeperingen aangegrepen om de Joodse bevolkingsgroep te stigmatiseren. Dergelijke groeperingen zijn niet voorbehouden aan westerse landen. De meeste bekende zijn de Turkse "Grijze Wolven", een neo-fascistische groepering waarbij de islam een minimale rol speelt. Niet dat er dankbaar gebruik/misbruik wordt van gemaakt, doch de achterliggende ideologie is evenwel overheersend. De Protocollen zijn ook nog een tijdlang onderwezen geweest aan de Universiteit van Cairo, doch evenwel met het Palestijns/Israelische conflict op de achtergrond (niet specifiek toegespitst op de islamgodsdienst an sich). Buiten voormelde kringen zijn de Protocollen niet of nauwelijks bekend bij de "massa" (excusez le mot).

Esperanza 16 januari 2005 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Wat is omdat nazisme en islam sterk op elkaar lijken.

Argumenten?

Voor de rest zie hierboven.

Esperanza 16 januari 2005 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Warlord
Ik schijt op uw idealen en zal alles doen wat in mijn macht ligt om de toestand in mijn voordeel te krijgen. Chaos wil ik zien!

In plaats van te schijten op idealen (heel poetisch verwoord) en te verlangen naar chaos, gelieve eens inhoudelijk te argumenteren. Ik hou ook wel eens van een scheldwoord op tij en stond, doch ik doe tenminste nog een poging om een paar zinnen te formuleren. Mocht je weinig van de Protocollen afweten, vraag gerust hulp aan Radicaal. Gezien deze laatste de topic heeft geplaatst is het wel enigszins bevreemdend dat hij/zij zich hier sindsdien niet meer heeft laten horen.

Camulus2 16 januari 2005 11:34

Na WOII hebben de Joden een eigen land gekregen, maar in plaats van daar te gaan leven heeft een groot deel zich gewoon weer in Europa verspreid. Schandalig.

Vlaanderen Boven 16 januari 2005 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Argumenten?

Voor de rest zie hierboven.

Het autoritaire, de jodenhaat, de ethische standpunten; stuk voor stuk overeenkomstig. Ik weet best wel dat er ook 'gematigde' moslims bestaan, maar er bestaan ook 'gematigde' VB'ers en dat heeft nog nooit iemand tegengehouden.

driewerf 16 januari 2005 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Camulus2
Na WOII hebben de Joden een eigen land gekregen, maar in plaats van daar te gaan leven heeft een groot deel zich gewoon weer in Europa verspreid. Schandalig.

oh, moesten de joden misschien plots allemaal naar israel gaan van meneer? stonden de deportatietreinen misschien al terug warm te draaien?

Trouwens, de joden waren reeds lang voor WO I over gans Europoa verspreid; van Spanje tot in Oekraïne.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be