Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: studie over de wijzen van Zion ???
ja, geef de jeugd de kans om de protocollen te bestuderen 24 52,17%
neen, de jeugd moet dom blijven 22 47,83%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2005, 21:14   #1
PAJOT
Banneling

Standaard Moeten de protocollen in de eindtermen van het onderwijs ?

Het is duidelijk dat de joden geen enkele binding hebben met hun gastland en dat ze een staat in de staat vormen .

Veel mensen echter denken dat de joden een goedaardige etnisch-religieuze minderheid zijn.
De onwetenheid over hen is groot.

Daarom stel ik voor dat het onderwijs hier iets aan doet.

De leerlingen in het middelbaar onderwijs zouden meer info moeten krijgen over deze etnisch-religieuze minderheid.
Dat zou bvb kunnen door het bestuderen van de geschiedkundige documenten "de protocollen van de wijzen van Zion".

Op deze manier zouden ze een beter inzicht krijgen in het jodenvraagstuk.
Daarom zou de kennis en het begrijpen van de "protocollen" moeten opgenomen worden in de eindtermen van het middelbaar onderwijs.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 21:29   #2
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Het is duidelijk dat de joden geen enkele binding hebben met hun gastland en dat ze een staat in de staat vormen .
Het is mij totaal ONDUIDELIJK hoe het voor jou DUIDELIJK is. Hoe ben je tot dat standpunt gekomen? Waar en wanneer is onderzocht geweest dat "ze" geen binding hebben met hun gastland? Waar en wanneer is onderzocht geweest dat "ze" een staat in de staat vormen? Zijn de resultaten van eventuele onderzoekingen gepubliceerd? Zo ja, waar en wanneer?

Je poll is niet al te "koosjer". Een speciale reden daarvoor of gewoon een weerspiegeling van je gedachtengoed?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 13 januari 2005 om 21:48.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 21:37   #3
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De leerlingen in het middelbaar onderwijs zouden meer info moeten krijgen over deze etnisch-religieuze minderheid.
Dat zou bvb kunnen door het bestuderen van de geschiedkundige documenten "de protocollen van de wijzen van Zion".
De zogenaamde Protocollen zijn destijds opgesteld geweest door de Russische geheime dienst om een bepaalde bevolkingsgroep te stigmatiseren en zijn van van geen enkel geschiedkundige waarde om meer te weten te komen over "deze etnisch-religieuze minderheid". Ze zijn enkel van belang om te weten te komen op welke manier men een gerichte haat t.a.v.bepaalde bevolkingsgroep "wetenschappelijk" kan formuleren.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 13 januari 2005 om 21:49.
Oud 13 januari 2005, 21:45   #4
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
het jodenvraagstuk.
Er IS helemaal geen jodenvraagstuk, behalve in jouw verknipte geest. Wat is trouwens je bedoeling met deze poll? Heb je voorlopig genoeg van het "moslimvraagstuk" en ben je van plan om even andere horizonten te verkennen? Dan heb ik een verrassing voor jou, mocht je denken het warm water te hebben uitgevonden, je komt niet bijster origineel over.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 13 januari 2005 om 21:47.
Oud 13 januari 2005, 22:35   #5
Wehrmacht18
Banneling

Wehrmacht18's schermafbeelding

Standaard

De Jood heeft zich hier voorgoed gevestigd. De handel en alle financiële kwesties beschouwt hij als zijn onvervreemdbaar privilege, en buit dit gebied meedogenloos uit. Met stotende vleierij kruipt hij naar de regeringen, laat zijn geld werken, en bezorgt zich zodoend steeds opnieuw een vrijbrief, welke hem het recht geeft, om ongestraft nieuwe slachtoffers uit te plunderen. En al vlamt de volkswoede tegen de bloedzuiger ook van tijd tot tijd hoog op, toch is dat voor hem in het minst geen bezwaar, om na enkele jaren opnieuw op te duiken op de plaats, welke nog maar nauwelijks koud was, en het oude leventje weer op dezelfde voet voort te zetten.
Geen vervolging is in staat te maken, dat hij zijn systeem van mensenuitbuiting opgeeft, geen vervolging kan hem verdrijven.
Wehrmacht18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 22:41   #6
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Domme jeugd!!!! Joepie!!!!!!
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 23:31   #7
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wehrmacht18
De Jood heeft zich hier voorgoed gevestigd.
daarom dat Israel het recht gunt aan elke jood om in Israel te komen wonen... daarom dat Theodore herzl het zionisme leven inblies eind 19e eeuw...

Citaat:
De handel en alle financiële kwesties beschouwt hij als zijn onvervreemdbaar privilege, en buit dit gebied meedogenloos uit.
mijn bakker is Vlaming, mijn kruidenier een Turk en mijn Pittaman Pakistaan...
De Generale werd ei zo na opgekocht door een italiaan (de Bennedetti) en is nu in Franse handen. De Beaulieugroep, Finninvest, ooit van gehoord?

Citaat:
Met stotende vleierij kruipt hij naar de regeringen,
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 04:17   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
mijn bakker is Vlaming, mijn kruidenier een Turk en mijn Pittaman Pakistaan...
De Generale werd ei zo na opgekocht door een italiaan (de Bennedetti) en is nu in Franse handen. De Beaulieugroep, Finninvest, ooit van gehoord?
Eigen zak eerst dus.
Geen verwijt hoor, mijn bakker is Turk en mijn pittaman ook (soms).
Maar we genieten toch ook zo graag van de sociale zekerheid, daaraan bijdragen is wel niet altijd even vanzelfsprekend.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 09:06   #9
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Jood heeft zich hier voorgoed gevestigd. De handel en alle financiële kwesties beschouwt hij als zijn onvervreemdbaar privilege, en buit dit gebied meedogenloos uit. Met stotende vleierij kruipt hij naar de regeringen, laat zijn geld werken, en bezorgt zich zodoend steeds opnieuw een vrijbrief, welke hem het recht geeft, om ongestraft nieuwe slachtoffers uit te plunderen. En al vlamt de volkswoede tegen de bloedzuiger ook van tijd tot tijd hoog op, toch is dat voor hem in het minst geen bezwaar, om na enkele jaren opnieuw op te duiken op de plaats, welke nog maar nauwelijks koud was, en het oude leventje weer op dezelfde voet voort te zetten.
Geen vervolging is in staat te maken, dat hij zijn systeem van mensenuitbuiting opgeeft, geen vervolging kan hem verdrijven.
Bedankt voor het verstrekken van deze verhelderende informatie. Je hebt degene die niet bekend zijn met de Protocollen zopas bewezen van welke aard deze "wetenschappelijke" tekst is. Voor de rest een pure c/p uit de inleiding op de Protocollen. Nog niet verder geraakt dan de inleiding?

PS. Mocht je één dezer dagen worden opgehaald door een paar mannen, in het wit gekleed en die tevens een bijzonder soort kledingstuk meehebben, wees zo vriendelijk deze mannen te vergezellen, je kunt er alleen maar baat bij hebben.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 januari 2005 om 09:16.
Oud 14 januari 2005, 09:58   #10
Peter001
Banneling

Peter001's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Peter001
Standaard

Wij zijn een multicuturele samenleving en moeten iedereen die z'n steentje daartoe bijdraagd aanvaarden voor wat ie is!!! Gelijk welke godsdienst, overtuiging, huidskleur!!! Heel wat Belgen immigreren trouwens ook naar multiculturele samenlevingen, dus!!!
Peter001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 15:14   #11
Warlord
Banneling

Warlord's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter001
Wij zijn een multicuturele samenleving en moeten iedereen die z'n steentje daartoe bijdraagd aanvaarden voor wat ie is!!! Gelijk welke godsdienst, overtuiging, huidskleur!!!
Wordt wakker! Multiculturele 'samenleving' is een puinhoop, een utopie. Ik schijt op uw idealen en zal alles doen wat in mijn macht ligt om de toestand in mijn voordeel te krijgen. Chaos wil ik zien!

Citaat:
Heel wat Belgen immigreren trouwens ook naar multiculturele samenlevingen, dus!!![/
Dus wat? Moeten wij daarom ons land laten koloniseren, laten leegroven en de bloedzuigers in onze armen sluiten?
Warlord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 16:32   #12
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

meneer de idioot, niet iedereen heeft last van paranoia of grootheidswaanzin. nee, ze zitten niet achter ons en nee, er is geen groot complot.

laat nu eens een scheet, zodat er op zijn minst iets zinnings uit die vleeszak komt.

joy!
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 19:06   #13
parcival
Burger

parcival's schermafbeelding

Standaard

Wel interessant dat ook in moslim kringen de protocollen van zion voor waar worden aanzien.
parcival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 22:14   #14
Vlaanderen Boven

Standaard

Wat is omdat nazisme en islam sterk op elkaar lijken.
Oud 16 januari 2005, 08:32   #15
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcival
Wel interessant dat ook in moslim kringen de protocollen van zion voor waar worden aanzien.
Mag ik even een kleine nuancering aanbrengen waarbij ik de nadruk wil leggen op bepaalde kringen? De Protocollen worden door rechts-extremistische groeperingen aangegrepen om de Joodse bevolkingsgroep te stigmatiseren. Dergelijke groeperingen zijn niet voorbehouden aan westerse landen. De meeste bekende zijn de Turkse "Grijze Wolven", een neo-fascistische groepering waarbij de islam een minimale rol speelt. Niet dat er dankbaar gebruik/misbruik wordt van gemaakt, doch de achterliggende ideologie is evenwel overheersend. De Protocollen zijn ook nog een tijdlang onderwezen geweest aan de Universiteit van Cairo, doch evenwel met het Palestijns/Israelische conflict op de achtergrond (niet specifiek toegespitst op de islamgodsdienst an sich). Buiten voormelde kringen zijn de Protocollen niet of nauwelijks bekend bij de "massa" (excusez le mot).

Laatst gewijzigd door Esperanza : 16 januari 2005 om 08:49.
Oud 16 januari 2005, 08:32   #16
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Wat is omdat nazisme en islam sterk op elkaar lijken.
Argumenten?

Voor de rest zie hierboven.
Oud 16 januari 2005, 08:44   #17
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Warlord
Ik schijt op uw idealen en zal alles doen wat in mijn macht ligt om de toestand in mijn voordeel te krijgen. Chaos wil ik zien!
In plaats van te schijten op idealen (heel poetisch verwoord) en te verlangen naar chaos, gelieve eens inhoudelijk te argumenteren. Ik hou ook wel eens van een scheldwoord op tij en stond, doch ik doe tenminste nog een poging om een paar zinnen te formuleren. Mocht je weinig van de Protocollen afweten, vraag gerust hulp aan Radicaal. Gezien deze laatste de topic heeft geplaatst is het wel enigszins bevreemdend dat hij/zij zich hier sindsdien niet meer heeft laten horen.
Oud 16 januari 2005, 11:34   #18
Camulus2
Vreemdeling

Standaard

Na WOII hebben de Joden een eigen land gekregen, maar in plaats van daar te gaan leven heeft een groot deel zich gewoon weer in Europa verspreid. Schandalig.
Camulus2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 11:38   #19
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Argumenten?

Voor de rest zie hierboven.
Het autoritaire, de jodenhaat, de ethische standpunten; stuk voor stuk overeenkomstig. Ik weet best wel dat er ook 'gematigde' moslims bestaan, maar er bestaan ook 'gematigde' VB'ers en dat heeft nog nooit iemand tegengehouden.
Oud 16 januari 2005, 11:46   #20
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Camulus2
Na WOII hebben de Joden een eigen land gekregen, maar in plaats van daar te gaan leven heeft een groot deel zich gewoon weer in Europa verspreid. Schandalig.
oh, moesten de joden misschien plots allemaal naar israel gaan van meneer? stonden de deportatietreinen misschien al terug warm te draaien?

Trouwens, de joden waren reeds lang voor WO I over gans Europoa verspreid; van Spanje tot in Oekraïne.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be