![]() |
Wat vinden jullie trouwens van de rol van wegenwerken in het fileprobleem ?
Karen |
Ze kunnen op dat gebied veel leren van bijvoorbeeld Nederland , of Duitsland...
|
Citaat:
Was op E17 70%. |
Citaat:
Ik zou zeggen: overal wegenwerken. |
Citaat:
In het "fantastische" Nederland mag je ondertussen een uurtje uittrekken om met de auto iets van 45 km ver te raken....... Verkeerstechnisch gezien worden de "stadstaten" weer even moeilijk bereikbaar als,pakweg 400 jaar geleden 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tis maar wat je prioritair vindt. |
Citaat:
Als je niet kan verdragen dat de weg hersteld wordt, dan moet je aanvaarden dat er vrij vlug geen weg meer is. De oplossing is dus duidelijk: betere kwaliteit van de nieuwe weg, meer performante kontrole van wie hem kapot rijdt (overgewicht per as ...) en de wegenwerken niet nodeloos laten aanslepen (hetgeen ook geld kost natuurlijk). Die oplossing is niet gemakkelijk, want kost centen. Waarvan moet bepaald worden wie en hoe die betaald worden. En op dat vlak zegt de Vlaming nogal gemakkelijk: "ikke niet". |
Als in ons landje het aantal ambtenaren beperkt zou blijven tot het strikt noodzakelijke, dan zouden er bijna geen files meer zijn...
Ook niet tijdens wegenwerken... :-P |
Of tolwegen, zoals in frankrijk, zwitserland, oostenrijk,.... Dan moet de overheid niet zelf alle kosten dekken, dan wordt een deel v/d kosten gedekt door de tolbetalers.
|
Er zijn weinig of geen file's tijdens de schoolvakantie's. En niet omdat iedereen op reis is hoor.
Dus de scholen, daar zit het probleem. Of de ligging er van. Scholen in scholenzone's gelijk industrieparken en buiten de stad, dat is het. |
Hou eens in het oog hoe hard er gewerkt wordt de eerstvolgende keer je langs wegenwerken komt. Negen keer van de tien wordt er niet eens gewerkt! Dikwijls zijn hele straten weken afgesloten voor werken die op een paar dagen geklaard kunnen worden. Wat ik een dik jaar geleden meemaakte op een druk kruispunt. Een rijstrook en de helft van het kruispunt was afgesloten gedurende drie weken, zonder dat er enige activiteit te zien was. Het ging hier dus om één van de drukste en gevaarlijkste kruispunten van de beruchte N71, de gevaarlijkste weg van het land! Na drie weken was er een gat in het wegdek verschenen en zag je welgeteld één dag een paar man aan het werk. Daarna heeft dat nog minstens een maand daar zo gelegen eer het gat terug dicht lag en de baan weer volledig vrij was. Bijna twee maanden voor één dag echt werk!
|
Citaat:
Ik stel voor om voor tien uur in de ochtend geen auto's meer toe te laten, nergens niet. Enkel nog fiets en openbaar vervoer (taxi's mogen ook). Zou nogal een verandering zijn he (en dan moet ik mijn vrouw niet meer afzetten op haar werk.:lol:) |
Citaat:
Ik heb toch vergunningen om er te mogen rijden. |
Citaat:
|
Wegenwerken dienen inderdaad sneller afgewerkt te worden dan nu het geval is. Op belangrijke wegen zou een tweeploegen-stelsel het minimum moeten zijn. Op zeer cruciale punten een 24/24 systeem.
Mijn voorstel is vrij simpel. Een aannemer huurt het stuk weg waar hij zal werken, van de overheid. Deze prijs zal natuurlijk mee verrekend worden in zijn offerte. Dus het geld dat hij aan de overheid geeft als huur, moet de overheid na afloop terug betalen, omdat het in de offerte zat. Wanneer hij echter ver over tijd gaat, zal hij langer moeten huren dan voorzien. Dit is leuk voor de overheid want er komt extra geld in het laatje. Het is natuurlijk wel een serieuze aanmoediging voor de aannemer, want die ziet vrij snel zijn winst in rook (huur) opgaan. Is hij vroeger klaar dan verdient de aannemer de huur voor de nog resterende periode. Aan alle monsterboete-aanhangers hier ! De Nederlandse verkeerssituatie is niet vergelijkbaar met de Belgische, een vergelijking van het aantal verkeersdoden tussen deze twee landen is dan ook appelen met peren vergelijken ! Voor de mensen die denken dat snelheid er iets mee te maken heeft. Het Duitse Ruhrgebied is qua bevolkingsdichtheid en wegen (en vooral ook snelwegen) dichtheid vergelijkbaar met Vlaanderen. Ze hebben daar op sec. wegen 100 km/u en op stukken 80, op snelwegen 130 en vrij grote stukken zijn nog steeds vrij qua snelheid (en er wordt daar ook duchtig op los gevlamd), toch zijn er daar veel minder verkeersdoden dan in Vlaanderen. Dus, hogere snelheden, lagere boetes en toch veel minder doden. Zou het misschien iets te maken hebben met de onkunde van de Belgische chauffeurs, wat in de toekomst niet zal beteren nu Landuyt het rijbewijs heeft gedegradeerd tot een vodje ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be