Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 april 2003, 09:27   #1
K a r e n
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 april 2003
Berichten: 8
Standaard

Wat vinden jullie trouwens van de rol van wegenwerken in het fileprobleem ?

Karen
K a r e n is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2003, 09:43   #2
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Ze kunnen op dat gebied veel leren van bijvoorbeeld Nederland , of Duitsland...
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2003, 13:32   #3
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Ze kunnen op dat gebied veel leren van bijvoorbeeld Nederland , of Duitsland...
Yep, enorme verkeersboetes zoals in Nederland, voor alle mensen die te snel langs de werken rijden.

Was op E17 70%.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 18:13   #4
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K a r e n Bekijk bericht
Wat vinden jullie trouwens van de rol van wegenwerken in het fileprobleem ?

Karen
Dat kan helpen.
Ik zou zeggen: overal wegenwerken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 18:16   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat kan helpen.
Ik zou zeggen: overal wegenwerken.
Inderdaad


In het "fantastische" Nederland mag je ondertussen een uurtje uittrekken om met de auto iets van 45 km ver te raken.......
Verkeerstechnisch gezien worden de "stadstaten" weer even moeilijk bereikbaar als,pakweg 400 jaar geleden

Laatst gewijzigd door kelt : 12 december 2006 om 18:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 18:24   #6
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Inderdaad


In het "fantastische" Nederland mag je ondertussen een uurtje uittrekken om met de auto iets van 45 km ver te raken.......
Verkeerstechnisch gezien worden de "stadstaten" weer even moeilijk bereikbaar als,pakweg 400 jaar geleden
een goede reden om weer met paard, kar en paardenstrontzak op stap te gaan.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 18:26   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
een goede reden om weer met paard, kar en paardenstrontzak op stap te gaan.
een BOOT beste eno,een BOOT,dat is HET vervoermiddel
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 18:43   #8
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
een BOOT beste eno,een BOOT,dat is HET vervoermiddel
Jaja, in Nederland. Maar in Vlaanderen speel ik niet graag de boottrekker (van de wolga).
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 19:00   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Inderdaad


In het "fantastische" Nederland mag je ondertussen een uurtje uittrekken om met de auto iets van 45 km ver te raken.......
Verkeerstechnisch gezien worden de "stadstaten" weer even moeilijk bereikbaar als,pakweg 400 jaar geleden
Langs de andere kant is het aantal dodelijke ongelukken er veel lager als bij ons....

Tis maar wat je prioritair vindt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 19:36   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Langs de andere kant is het aantal dodelijke ongelukken er veel lager als bij ons....

Tis maar wat je prioritair vindt.
Tsja, eens je in de file stil staat (ik spreek niet over de staart) gebeuren er niet zoveel dodelijke ongevallen meer natuurlijk.

Als je niet kan verdragen dat de weg hersteld wordt, dan moet je aanvaarden dat er vrij vlug geen weg meer is.

De oplossing is dus duidelijk: betere kwaliteit van de nieuwe weg, meer performante kontrole van wie hem kapot rijdt (overgewicht per as ...) en de wegenwerken niet nodeloos laten aanslepen (hetgeen ook geld kost natuurlijk).

Die oplossing is niet gemakkelijk, want kost centen. Waarvan moet bepaald worden wie en hoe die betaald worden. En op dat vlak zegt de Vlaming nogal gemakkelijk: "ikke niet".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 19:46   #11
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Als in ons landje het aantal ambtenaren beperkt zou blijven tot het strikt noodzakelijke, dan zouden er bijna geen files meer zijn...
Ook niet tijdens wegenwerken...

Laatst gewijzigd door Chipie : 12 december 2006 om 19:47.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 19:53   #12
Dieterius
Staatssecretaris
 
Dieterius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2006
Locatie: The Free Market
Berichten: 2.862
Standaard

Of tolwegen, zoals in frankrijk, zwitserland, oostenrijk,.... Dan moet de overheid niet zelf alle kosten dekken, dan wordt een deel v/d kosten gedekt door de tolbetalers.
Dieterius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 20:21   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Er zijn weinig of geen file's tijdens de schoolvakantie's. En niet omdat iedereen op reis is hoor.
Dus de scholen, daar zit het probleem. Of de ligging er van.
Scholen in scholenzone's gelijk industrieparken en buiten de stad, dat is het.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 22:07   #14
Leviathan
Provinciaal Statenlid
 
Leviathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2003
Berichten: 677
Standaard

Hou eens in het oog hoe hard er gewerkt wordt de eerstvolgende keer je langs wegenwerken komt. Negen keer van de tien wordt er niet eens gewerkt! Dikwijls zijn hele straten weken afgesloten voor werken die op een paar dagen geklaard kunnen worden. Wat ik een dik jaar geleden meemaakte op een druk kruispunt. Een rijstrook en de helft van het kruispunt was afgesloten gedurende drie weken, zonder dat er enige activiteit te zien was. Het ging hier dus om één van de drukste en gevaarlijkste kruispunten van de beruchte N71, de gevaarlijkste weg van het land! Na drie weken was er een gat in het wegdek verschenen en zag je welgeteld één dag een paar man aan het werk. Daarna heeft dat nog minstens een maand daar zo gelegen eer het gat terug dicht lag en de baan weer volledig vrij was. Bijna twee maanden voor één dag echt werk!
__________________

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 22:58   #15
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er zijn weinig of geen file's tijdens de schoolvakantie's. En niet omdat iedereen op reis is hoor.
Dus de scholen, daar zit het probleem. Of de ligging er van.
Scholen in scholenzone's gelijk industrieparken en buiten de stad, dat is het.
Niet enkel de scholen hoor. Mensen zetten de kleine eerst af en gaan dan onmiddellijk door naar het werk.
Ik stel voor om voor tien uur in de ochtend geen auto's meer toe te laten, nergens niet. Enkel nog fiets en openbaar vervoer (taxi's mogen ook). Zou nogal een verandering zijn he (en dan moet ik mijn vrouw niet meer afzetten op haar werk.)
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 23:18   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Niet enkel de scholen hoor. Mensen zetten de kleine eerst af en gaan dan onmiddellijk door naar het werk.
Ik stel voor om voor tien uur in de ochtend geen auto's meer toe te laten, nergens niet. Enkel nog fiets en openbaar vervoer (taxi's mogen ook). Zou nogal een verandering zijn he (en dan moet ik mijn vrouw niet meer afzetten op haar werk.)
Dat zou natuurlijk nog beter zijn.
Ik heb toch vergunningen om er te mogen rijden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 12:05   #17
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Niet enkel de scholen hoor. Mensen zetten de kleine eerst af en gaan dan onmiddellijk door naar het werk.
Ik stel voor om voor tien uur in de ochtend geen auto's meer toe te laten, nergens niet. Enkel nog fiets en openbaar vervoer (taxi's mogen ook). Zou nogal een verandering zijn he (en dan moet ik mijn vrouw niet meer afzetten op haar werk.)
En hoe gaan al die mensen op hun werk geraken ? Het openbaar vervoer kan het aantal mensen nu al met moeite aan. Iedereen met de fiets ? Gaat leuk zijn voor mij, elke dag een vijftal uur op de fiets
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Tuurlijk, de B.U.B. is de spreekbuis van het volk. Alleen weten ze het zelf nog niet.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 12:46   #18
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.119
Standaard

Wegenwerken dienen inderdaad sneller afgewerkt te worden dan nu het geval is. Op belangrijke wegen zou een tweeploegen-stelsel het minimum moeten zijn. Op zeer cruciale punten een 24/24 systeem.

Mijn voorstel is vrij simpel. Een aannemer huurt het stuk weg waar hij zal werken, van de overheid. Deze prijs zal natuurlijk mee verrekend worden in zijn offerte. Dus het geld dat hij aan de overheid geeft als huur, moet de overheid na afloop terug betalen, omdat het in de offerte zat. Wanneer hij echter ver over tijd gaat, zal hij langer moeten huren dan voorzien. Dit is leuk voor de overheid want er komt extra geld in het laatje. Het is natuurlijk wel een serieuze aanmoediging voor de aannemer, want die ziet vrij snel zijn winst in rook (huur) opgaan. Is hij vroeger klaar dan verdient de aannemer de huur voor de nog resterende periode.

Aan alle monsterboete-aanhangers hier ! De Nederlandse verkeerssituatie is niet vergelijkbaar met de Belgische, een vergelijking van het aantal verkeersdoden tussen deze twee landen is dan ook appelen met peren vergelijken ! Voor de mensen die denken dat snelheid er iets mee te maken heeft. Het Duitse Ruhrgebied is qua bevolkingsdichtheid en wegen (en vooral ook snelwegen) dichtheid vergelijkbaar met Vlaanderen. Ze hebben daar op sec. wegen 100 km/u en op stukken 80, op snelwegen 130 en vrij grote stukken zijn nog steeds vrij qua snelheid (en er wordt daar ook duchtig op los gevlamd), toch zijn er daar veel minder verkeersdoden dan in Vlaanderen. Dus, hogere snelheden, lagere boetes en toch veel minder doden. Zou het misschien iets te maken hebben met de onkunde van de Belgische chauffeurs, wat in de toekomst niet zal beteren nu Landuyt het rijbewijs heeft gedegradeerd tot een vodje ?
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 12:59   #19
Karpax
Burger
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Berichten: 181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan Bekijk bericht
Hou eens in het oog hoe hard er gewerkt wordt de eerstvolgende keer je langs wegenwerken komt. Negen keer van de tien wordt er niet eens gewerkt! Dikwijls zijn hele straten weken afgesloten voor werken die op een paar dagen geklaard kunnen worden. Wat ik een dik jaar geleden meemaakte op een druk kruispunt. Een rijstrook en de helft van het kruispunt was afgesloten gedurende drie weken, zonder dat er enige activiteit te zien was. Het ging hier dus om één van de drukste en gevaarlijkste kruispunten van de beruchte N71, de gevaarlijkste weg van het land! Na drie weken was er een gat in het wegdek verschenen en zag je welgeteld één dag een paar man aan het werk. Daarna heeft dat nog minstens een maand daar zo gelegen eer het gat terug dicht lag en de baan weer volledig vrij was. Bijna twee maanden voor één dag echt werk!
Af en toe moeten ze wachten tot het boeltje droog is. En de N71 (da's toch geel-lommel, niet?) gaat nu net door een nogal drassig gebied...
__________________
I commend my soul to any god that can find it...

Think for yourself!!
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 14:51   #20
Dieterius
Staatssecretaris
 
Dieterius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2006
Locatie: The Free Market
Berichten: 2.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karpax Bekijk bericht
Af en toe moeten ze wachten tot het boeltje droog is. En de N71 (da's toch geel-lommel, niet?) gaat nu net door een nogal drassig gebied...
Tegenwoordig is er in de bouw industrie al genoeg uitgevonden om werken sneller te laten verlopen, ze kunnen een volledig huis in één week volledig renoveren en verbouwen, je gaat me niet zeggen dat een stuk autostrade of autoweg (meestal constant rechtdoor) ook zoveel tijd in neemt???
__________________
Spoorwegen bestaan bij gratie van dwarsliggers
Dieterius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be