Turkje |
19 januari 2005 13:44 |
Eerst over dat artikel (dat blijkbaar niet in de quote wordt opgenomen). Een heel aantal van die klachten lijkt me niet over "discriminatie" te gaan. Wat heeft discriminatie immers te maken met een mail van een gefrustreerde kwezel die homo's oproept eens een flink potje te neuken? Niets dus. Anders ligt het met bvb. die HIV-test, en volgens mij is zoiets juridisch wel uitklaarbaar (waarschijnlijk in het voordeel van de sollicitant).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Niet toevallig dezelfde "professor" die mee aan de basis lag van het beroep tot vernietiging van de wet op de openstelling van het huwelijk bij het Arbitragehof (Arrest nr. 159/2004), roept nu ondubbelzinnig op om discriminatie toe te staan. Het is nog niet erg genoeg dat de discriminatie in onze samenleving sowieso blijft toenemen, zonder dat iemand die een pedagogische functie bekleedt daar nog eens extra toe oproept.
|
De vraag is echter met welke reden... En daar heeft die professor, imho, volledig gelijk in: wij hebben als mens nog altijd de keuze om moreel juist of moreel slecht te handelen. Een samenleving waar zoiets niet mogelijk is, is per definitie niet vrij. Als de gevolgen van moreel slecht handelen te groot zijn, heeft de samenleving anderzijds wel recht om in te grijpen (en ik vermoed niet dat Storme het daarmee oneens is).
Ik vrees dus dat u zich vergist in de uitspraak van Storme, omdat u volgens mij hebt begrepen dat de man zegt dat discriminatie zou moeten toenemen (cfr. uw laatste zin uit bovenstaande quote), terwijl dat helemaal niet het geval is.
Citaat:
Hij draagt per slot van rekening (volkomen onterecht imho) de titel "professor";
|
Ik vraag me af welke kwalificaties u hebt om daar het label "onterecht" op te plaatsen. Misschien kan u even zijn academische prestaties toelichten en dan verklaren waarom u bovenstaande uitspraak doet? :-P
Citaat:
van zo iemand zou men logischerwijze toch mogen verwachten dat hij meer dan twee hersencellen heeft die met elkaar in verbinding staan... Dat blijkt dus niet zo te zijn.
|
Lage ad hominem aanval.
Citaat:
Is er in ons onderwijs plaats voor zo iemand? Hebben onze universitaire instellingen niet de morele plicht om deze parvenu op staande voet op straat te gooien? Is het toelaatbaar dat zo'n verderfelijk creatuur de geesten van onze jongeren blijft corrumperen met zijn waanzinnige denkbeelden?
|
Yep. Laat ons aub niet vervallen in een universitaire leerschool waar het debat en de discussie per definitie worden afgeschaft omdat bepaalde (zichzelf zo noemende) "moreel verheven" personalia stipuleren wat wel en wat niet mag gezegd worden.
|