![]() |
Debat tussen Bart De Wever en Marc Reynebeau
Een debat tussen lolbroek Reynebeau en BDW. hahaha haha ha....
[font=Arial, helvetica][size=3]Debat tussen Bart De Wever en Marc Reynebeau[/size][/font] ![]() Het debat wordt ingeleid door prof. dr. Herman Van Goethem.[/size][/font] |
Waar ? Antwerpen, Ufsia - gebouw R
Wanneer ? 28/02/2005 - van 20 u. tot u. Organisatie: KVHU |
Ik moet helemaal niet hebben van de immer arrogante Bart De Wever, maar in deze discussie zal ik zijn kant kiezen.
Reynebeau is een omhooggevallen pseudointellectueeltje die aast op een adellijk titelje of aanverwante al dan niet gematerialiseerde acclamaties van de man met nummer 1 op de nummerplaat van zijn 5liter. Wat ik aan Reynebeau niet begrijp is zijn gefulmineer tegen het "negentiende eeuwse" fenomeen 'nationalisme' en zijn tegelijkertijd behoudsgezind discours pro de belgische staat. De man geraakt er kennelijk niet uit. Nu eens heeft hij het over het feit dat de europeanisering van allerhande bevoegdheden de natiestaten stilaan ontmantelen en dus nationalisme tot een obsolete fixatie van zielige vendelzwaaiers maakt en dan weer staat hij op de eerste rij om de 'nobelen' van la belgique te begroeten voor hun (weliswaar nationalistische) strijd tegen de verstoorders van de belgisch 'orde'. Tja, de man moet aan zijn pensioen denken, en als journalistje kan je dan maat beter plooien voor het bestaande regime. Daarenboven verbaast het mij dat een historicus geen rekening houdt met de "pendel der tijd", met het feit dat vele evoluties (zoals de europeanisering van nationale bevoegdheden) omkeerbaar kunnen zijn precies omwille van een levend natie -, volksidentitietsgevoel. Nationalisme is geenszins dood, het sluimert alleen wat meer dan vroeger. |
Citaat:
|
Citaat:
Als grootste partij mag het Vlaams Belang daar toch trots op zijn ? Daar kruipt veel werk in, als jij dat arrogant noemt ben je verkeerd bezig menneke. Ik snap niet waarom u iemand dat lacht arrogant kunt noemen. Is Bourgeois nu ook arrogant omdat hij eens glimlacht ? Je sleurt er meteen Dewinter bij omdat iemand zijn mening formuleerde over De Wever, die de voorzitter is van de partij waarvoor ge sympathie hebt. |
Zou graag het debat bijwonen, maar ik ga al naar het debat in Brussel.
Kan iemand misschien een verslagje posten/mailen? |
ik weet niet of ze van een debat een verslag maken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mogen er tijdens het debat op de VUB door het publiek vragen gesteld worden? Ik heb maandag practica tot 20u, misschien doe ik wel een effortken om eens langs te komen. |
het is in de ufsia
|
Citaat:
|
Ja, dat zal inderdaad een heel stuk intellectueler zijn dan Bart de Wever zijn achterlijke 'ik haat Belgen' zever.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dan zal ik ook komen :twisted:
|
U bent van harte welkom!
Kom wel eens goeiendag zeggen he! ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be