![]() |
Citaat:
Ik vraag me af hoe dikke Lowie dit gaat oplossen. Hij is nu toch de voortrekker van de anti-Amerikaanse beweging. Of is dit toevallig voor hem geen probleem. |
Da's om aan de armen uit te delen.
|
Hoe langer we daar zijn, hoe meer bevestigd wordt dat de Amerikanen, voor de zoveelste keer, daar een grote dienst aan de mensheid bewezen hebben.
|
Geef wat volume, en klik hier
|
Owla owla Sadam was ZEKER geen lieverdje
maar om te zeggen dat de Amerikanen een dienst bewezen hebben vind ik enorm grof. Ten eerste zijn de gevolgen van deze Amerikaanse invasie nog niet gekend. Want met al die verschillen mensen daar in Irak (koerden, soenieten, sjiïeten, ....) kan het nog wel eens verhit geraken. Amerika heeft enorme financiële voordelen aan de val van Sadam, het is toch wel verbazingwekkend hoe het ministerie van Olie als eerste streng bewaakt werd terwijl ze de iraakse geschiedenis ongestoord aan dingelen lieten vliegen. Trouwens er zijn bij mijn weten nog geen massaa vernietiginswapens gevonden en dat was toch het voorwendsel van deze oorlog? En vanwaar heeft Sadam die massavernietiginswapens gekregen? Dus wanneer jullie over de Amerikanen met zoveel lof spreken hoop ik dat jullie alle onschuldige slachtoffers die de amerikanen hebben gemaakt (en die nog zullen gemaakt worden) op jullie schouders willen dragen. Irak had kiespijn met sadam maar heeft nu kanker met Bush |
Citaat:
Citaat:
|
neen natuurlijk niet, het is dankzij de amerikanen dat irak over massavernietigings wapens beschikt. Voor mij is bush = sadam.
Dus nee kwaad mag je niet met kwaad inruilen want dan krijg je ... kwaad En antoon als europeaan mag je wel argwanender naar amerika kijken, zeker wanneer uw economische belangen primeren want het menselijk aspect ontbreekt bij u overduidelijk. |
Citaat:
Dus u stelt dat de enkele duizenden slachtoffers van deze oorlog erger zijn als de honderduizenden die Sadam bewust afgemaakt heeft? Wat was dan de oplossing? De economische embargo's nog jaren laten aanslepen? Met deze oorlog hebben de Amerikanen gekozen voor de kort pijn. Het volk van Irak kan nu eindelijk aan zijn toekomst beginnen bouwen, zonder embargo's, zonder Saddam. Als die moslim-fundi's in het zuiden het niet verknallen natuurlijk. |
de chemische wapens kwamen van amerika om de oorlog tegen iran aan te vatten. Nu pas ongeveer 18 jaar later gaat de amerikanen Sadam op de vingertjes tikken. Waarom? omdat Sadam sinds vlak voor de golfoorlog niet meer het gatlikkertje van het Witte huis was maar een bedreiging voor de stabiliteit in het middenoosten , lees olie instabiliteit.
En wat durf jij nu over korte pijn spreken? Laten we afwachten hoeveel slachtoffers daar nu nog gaan vallen en breng die in rekening met het aantal onschuldige slachtoffers dat er nu reeds gevallen zijn. Ja duitsland en rusland zullen irak ook bevoorraad hebben maar ik heb het hier over amerika omdat ze in deze posts Amerika durven te verheerlijken terwijl het amerika in de eerste plaats te doen is om de olie en niet om de slachtoffers die gevallen zijn onder Sadam. De koerden hebben de amerikanen al veel eerder nodig gehad! |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als de Iraki's het een beetje slim spelen, kunnen ze uitgroeien tot het welvarendste land in de regio. |
jij leeft in een luchtbel die dringend moet doorprikt worden :)
|
"visjesman schreef: Ja duitsland en rusland zullen irak ook bevoorraad hebben maar ik heb het hier over amerika omdat ze in deze posts Amerika durven te verheerlijken terwijl het amerika in de eerste plaats te doen is om de olie en niet om de slachtoffers die gevallen zijn onder Sadam. De koerden hebben de amerikanen al veel eerder nodig gehad! ja, en dan? Het is niet omdat zijn bedoelingen slecht zijn, dat er geen positieve gevolgen kunnen zijn. Als de Iraki's het een beetje slim spelen, kunnen ze uitgroeien tot het welvarendste land in de regio." 't Probleem van Irak als land is dat er voornamelijk (effe de kleintjes vergeten)3 verschillende geloofsgroepen leven. Alle 3 moslims.En dat gaat nooit goed, het word er pas een bloedbad als de Coalitietroepen hun schup afkuisen. Nu word alle haat zowat gekanaliseerd op die troepen,maar die haat gaat niet mee weg als die soldaten daar weggaan. |
Het Irak van voor de golfoorlog was vooruitstrevend, er was een grote welvaart. Sadam heeft het onderwijssysteem serieus opgekrikt. Spijtig dat die vent niet zo vredelievend was voor de hele populatie. Maar wat Amerika nu van plan is , is Amerikaanse marionetjes te plaatsen op belangrijke posities en dan het land te verlaten. Dit zal europa vast en zeker niet ten goede komen dus als Europeaan zeg ik NEE tegen het Amerikaans eenzijdige en egocentrisch optreden.
En als Amerika toch zo bezorgt is om de mensenrechten dan zal het nog veel werk hebben in Afrika ... ohja maar daar valt niets interessants te rapen. De verborgen agenda van Amerika is ons allen bekend en daarom haat ik het wanneer Amerikanen als helden worden omschreven die als enige de kastanjes uit het vuur halen. |
Citaat:
Over Amerika's geheime agenda en andere samenzweringstheoriën gesproken. Kent u het begrip "checks en balances"? |
ahnee afrika hebben ze al in hun macht zeker? ah en afrika is daar welvarend van geworden ... sjieke dingens
|
Leg mij eens uit wat dat het begrip "checks and balance" volgens U betekent
|
visjesman is een hoooooooopeloos geval. :roll:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be