![]() |
Turkse lira brengt Europese munt in gevaar
vanavond gezien op vrt-nieuws: sinds de vernieuwde Turkse lira's kan weer volop gefraudeerd worden met muntstukken: de stukken van 1 lira komen bijna perfect overeen met onze 2€-munstukken, enkel zijn ze 4x minder waard. automaten herkennen ze dus ook als stukken van 2€ waardoor frauderen wel heel makkelijk wordt....
in het begin van het euro-tijdperk waren er al problemen met de Thaise 10 baht-muntstukken en toen waren de winstmarges nog veel groter maar Thailand was niets te verwijten gezien hun muntstukken eerder op de markt waren; de invoering van dit nieuwe 1 lirastuk is wel wat anders: de Turken hebben precies dezelfde afmetingen en gewicht overgenomen alsof het de bedoeling was te provoceren. als kandidaat-lidstaat van de Europese Unie horen ze zeker beter te weten en mogen ze dus es ferm onder hun kl*ten krijgen wat mij betreft! ter informatie dit was het befaamde Thaise 10 baht-muntstuk (is in verschillende versies uitgebracht): ![]() en dit is het nieuwe Turkse 1 lira-stuk: ![]() ![]() |
dubbeltopic: http://forum.politics.be/showthread.php?t=32226
Er zijn wel meerdere muntstukken die overeenkomen, zien we in die topic. |
kom zeg !!!!
|
Wat ne zever
|
Citaat:
|
Welk leuk dat de Turkije-bashers ongeveer alles wat in Turkije gebeurt moeten vermelden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Derbij, als mensen iets willen gaan drinken in groep zullen ze wel eerder iets gaan drinken in een cafe, dan gezamelijk naar de cola-automaat gaan e :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar zal ook aan mij kunnen liggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
BTW, het grootste del van de mensen (in NL) vindt dat Turkije er bij moet komen, indien ze aan alle voorwaarden voldoen. |
Citaat:
ik zie maar 2 mogelijkheden: 1. ofwel zit het daar vol onnozelaars die maar weinig verstand hebben van internationale politieke betrekkingen 2. ofwel is het pure provocatie |
Citaat:
BTW die munt is al in januari in gebruik genomen. Waarom zijn die Europeanen zo traag. 1 Of ze zijn oliedom 2 Ze wachtten het juiste moment aan om TUrkije het hardst op hun blunder te pakken. |
Citaat:
Wilt er mij eens iemand een paar kilo's opsturen, met dhl of zoiets? Goed voor de parkeermeters denk ik! Of cafe bazen met zatte klanten. |
Dringend es naar Turkije en een voorraadje Turkse lires opslaan :) ...
Ooit zo es bedot in Zwitserland met een oude Italiaanse lire (van 500) ... Zag het pas bij het buitenkomen dat ze mij inplaats van 2 euro 10, 500 lire 10 eurocent hadden teruggegeven ... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be