Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   justitie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=33109)

prutske 26 april 2005 16:26

justitie

Met de fameuse wet om kleine celstraffen niet te laten voortgaan,hebben de snuggere belgen een achterpoortje gevonden.Ze krijgen liever een celstraf in plaats van een verkeersboete,ze moeten toch niet gaan zitten,en ook de boete niet betalen.Hello Onckelincks!!!..:lol: :-D

Confucius 26 april 2005 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door prutske
Met de fameuse wet om kleine celstraffen niet te laten voortgaan,hebben de snuggere belgen een achterpoortje gevonden.Ze krijgen liever een celstraf in plaats van een verkeersboete,ze moeten toch niet gaan zitten,en ook de boete niet betalen.Hello Onckelincks!!!..:lol: :-D

Ik kan je verzekeren dat je niet te kiezen hebt tussen een boete of een celstraf. Celstraffen kunnen ze kwijtschelden maar boeten komen ze innen, desnoods met een deurwaarder.

prutske 26 april 2005 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Ik kan je verzekeren dat je niet te kiezen hebt tussen een boete of een celstraf. Celstraffen kunnen ze kwijtschelden maar boeten komen ze innen, desnoods met een deurwaarder.

Komt uit het laatste nieuws,letterlijk.8)

ongerustemens 26 april 2005 20:17

hallo ,in Anwerpen alleen al liggen 900.000 duizend onbetaalde pv's,gaat men naar al deze mensen de deurwaarder sturen? ik denk het niet.groeten.

Judge 26 april 2005 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ongerustemens
hallo ,in Anwerpen alleen al liggen 900.000 duizend onbetaalde pv's,gaat men naar al deze mensen de deurwaarder sturen? ik denk het niet.groeten.

Laat staan die 900.000 (of 900.000 duizend???) mensen in de cel stoppen.

doornroosje 26 april 2005 21:34

Als ge geen centen hebt mss dat ze dat kunnen vervangen door celstraf,maar als ge bezit hebt zult ge betalen,of ze slaan t'een en t'ander aan!

T'zijn gouden tijden voor deurwaarders.

ancapa 27 april 2005 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Als ge geen centen hebt mss dat ze dat kunnen vervangen door celstraf,maar als ge bezit hebt zult ge betalen,of ze slaan t'een en t'ander aan!

T'zijn gouden tijden voor deurwaarders.

50.000 jobs gevonden... effekes Guynokkio bellen !! :-o

Cosmo 27 april 2005 20:46

Och kom. Als je tegenwoordig een misdrijf pleegt waarvoor je minder dan drie jaar cel zou krijgen (en in Belgiƫ moet je daarvoor al heeel ver gaan) vertrek je gewoon naar het buitenland. Men doet hier niet eens meer de moeite om je nog te komen zoeken.

cosmos 30 april 2005 00:58

tja,was het zo gemakkelijk?
Dan zou mijn vriendin niet door een fout van het Antwerpse parket,momenteelnogsteeds in de gevangenis moetblijven.Haar drie jaar zaten erop ,voorhaarmet zwarevoorwaarden vrij te laten gaan .Beslist men haarnog vier en vertigdagen langer temoeten zitten . Wel vanaf maandag eens een woordje uileg mogen gaan bespreken bij hun bazen ,die mij hebben opgeroepen om mijn verklaringen te bevestigen. Wij houden van elkaar en hebben het niet nodig om door andere hun fout,een vrijheids beroving onrechtvaardig te doorstaan.
Plus ,ik ga niet van mijn standpunt af,strafblad gebruiken omte zien watikzoudoen doorhaaropte sluiten.
Datiswelredelijkuitlokkendzouikdenken,maar niets voormij.
Ik heb mijn liefde voor eerlijkheid en openheid voor spiritualiteit,meditaie en nog veel meer en natuutlijk ook al wat ik er nog bij doe,multicultureel,multifuctioneel en wat dankzij levens ervaringen mij leven heeft recht gezet en dit houd ik zo ook.
Dat kan ik dan ook van a-)z bewijzen ,dit had men nu niet mogen doen.Zondertedenken aan wat de schade van,emotioneel tot familiaal teweeg brengt,weten dat dochter opgelosten word en onschuldig erboven op.Wij zeiden van de eerste moment,vergeven verder leven wij zonder hun negatief verzet.

puud 30 april 2005 06:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Confucius

Lang geleden heb ik eens voor de politierechter moeten verschijnen wegens het niet betalen van een gemeentelijke taks.
Ik kreeg als straf een boete van 100 BEF (x40) of een plaatsvervangende celstraf van 14 dagen.
Welnu ik heb nooit die boete betaald en ook nooit in 'den bak' gezeten.
Ik weet wel niet of er heden nog van die 'of' straffen worden uitgesproken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be