Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2005, 16:26   #1
prutske
Burgemeester

prutske's schermafbeelding

Standaard justitie

Met de fameuse wet om kleine celstraffen niet te laten voortgaan,hebben de snuggere belgen een achterpoortje gevonden.Ze krijgen liever een celstraf in plaats van een verkeersboete,ze moeten toch niet gaan zitten,en ook de boete niet betalen.Hello Onckelincks!!!..
Oud 26 april 2005, 16:30   #2
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prutske
Met de fameuse wet om kleine celstraffen niet te laten voortgaan,hebben de snuggere belgen een achterpoortje gevonden.Ze krijgen liever een celstraf in plaats van een verkeersboete,ze moeten toch niet gaan zitten,en ook de boete niet betalen.Hello Onckelincks!!!..
Ik kan je verzekeren dat je niet te kiezen hebt tussen een boete of een celstraf. Celstraffen kunnen ze kwijtschelden maar boeten komen ze innen, desnoods met een deurwaarder.
Oud 26 april 2005, 16:44   #3
prutske
Burgemeester

prutske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Ik kan je verzekeren dat je niet te kiezen hebt tussen een boete of een celstraf. Celstraffen kunnen ze kwijtschelden maar boeten komen ze innen, desnoods met een deurwaarder.

Komt uit het laatste nieuws,letterlijk.8)
Oud 26 april 2005, 20:17   #4
ongerustemens
Vreemdeling

ongerustemens's schermafbeelding

Standaard

hallo ,in Anwerpen alleen al liggen 900.000 duizend onbetaalde pv's,gaat men naar al deze mensen de deurwaarder sturen? ik denk het niet.groeten.
ongerustemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 21:14   #5
Judge
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ongerustemens
hallo ,in Anwerpen alleen al liggen 900.000 duizend onbetaalde pv's,gaat men naar al deze mensen de deurwaarder sturen? ik denk het niet.groeten.
Laat staan die 900.000 (of 900.000 duizend???) mensen in de cel stoppen.
Oud 26 april 2005, 21:34   #6
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Als ge geen centen hebt mss dat ze dat kunnen vervangen door celstraf,maar als ge bezit hebt zult ge betalen,of ze slaan t'een en t'ander aan!

T'zijn gouden tijden voor deurwaarders.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 20:30   #7
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Als ge geen centen hebt mss dat ze dat kunnen vervangen door celstraf,maar als ge bezit hebt zult ge betalen,of ze slaan t'een en t'ander aan!

T'zijn gouden tijden voor deurwaarders.
50.000 jobs gevonden... effekes Guynokkio bellen !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 20:46   #8
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Och kom. Als je tegenwoordig een misdrijf pleegt waarvoor je minder dan drie jaar cel zou krijgen (en in België moet je daarvoor al heeel ver gaan) vertrek je gewoon naar het buitenland. Men doet hier niet eens meer de moeite om je nog te komen zoeken.
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 00:58   #9
cosmos
Vreemdeling

Standaard

tja,was het zo gemakkelijk?
Dan zou mijn vriendin niet door een fout van het Antwerpse parket,momenteelnogsteeds in de gevangenis moetblijven.Haar drie jaar zaten erop ,voorhaarmet zwarevoorwaarden vrij te laten gaan .Beslist men haarnog vier en vertigdagen langer temoeten zitten . Wel vanaf maandag eens een woordje uileg mogen gaan bespreken bij hun bazen ,die mij hebben opgeroepen om mijn verklaringen te bevestigen. Wij houden van elkaar en hebben het niet nodig om door andere hun fout,een vrijheids beroving onrechtvaardig te doorstaan.
Plus ,ik ga niet van mijn standpunt af,strafblad gebruiken omte zien watikzoudoen doorhaaropte sluiten.
Datiswelredelijkuitlokkendzouikdenken,maar niets voormij.
Ik heb mijn liefde voor eerlijkheid en openheid voor spiritualiteit,meditaie en nog veel meer en natuutlijk ook al wat ik er nog bij doe,multicultureel,multifuctioneel en wat dankzij levens ervaringen mij leven heeft recht gezet en dit houd ik zo ook.
Dat kan ik dan ook van a-)z bewijzen ,dit had men nu niet mogen doen.Zondertedenken aan wat de schade van,emotioneel tot familiaal teweeg brengt,weten dat dochter opgelosten word en onschuldig erboven op.Wij zeiden van de eerste moment,vergeven verder leven wij zonder hun negatief verzet.
cosmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 06:12   #10
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Lang geleden heb ik eens voor de politierechter moeten verschijnen wegens het niet betalen van een gemeentelijke taks.
Ik kreeg als straf een boete van 100 BEF (x40) of een plaatsvervangende celstraf van 14 dagen.
Welnu ik heb nooit die boete betaald en ook nooit in 'den bak' gezeten.
Ik weet wel niet of er heden nog van die 'of' straffen worden uitgesproken.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be