![]() |
Prijzenslag supermarkten kost in Nederland 34.000 banen
In Belgie beginnen de supermarkten ook met een prijzenslag...
Citaat:
|
Het grootste probleem is dat verschillende supermarkten in hun produktengamma,hun uitstraling,hun eventueel geboden diensten,en zelfs in hun plaats van vestiging zich niet meer van elkaar onderscheiden.
Grauwe pap...allemaal van hetzelfde.... Die kunnen elkaar inderdaad alleen te lijf met prijs-oorlogen,en maken zichzelf steeds weer belachelijk met kleurenfotos van bossen wortelen en herensokken afgeprijsd aan -50% :? Bij ons(West-Vlaanderen) zie je dan het merkwaardige verschijnsel dat verschillende familiaal geleide "superettes",zich merkwaardig goed staande houden in een zee van grote namen.Mogelijk omdat "vers",echt vers is,het aangeboden gamma beter aansluit op de dagelijkse huishouding,het winkelen er snel en efficient verloopt (!!!!)...en je er niet bestormd wordt met werkelijk belachelijk schreeuw-reclame,mogelijk ook het "familiale" gevoel in de winkel....... Geen genade met de marketeers!!!!! |
Miljaaar !!! Sublieeeeem !!! De oplossing !!!
Ik stuur dit onmiddellijk door naar premier Verafstoot !! Want als dat waar is, dan is het omgekeerde effekt ook waar. We verhogen dus de prijzen in de grootwarenhuizen een beteke en we hebben van slag op stoot 34.000 jobs bij. Dat betekent ook 34.000 werklozen minder, superwinst voor de staat. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik winkel ook liever in de winkel hier op de hoek dan in een grijze grauwe fabriekshal als de Colruyt.En wat dat prijsverschil betreft,dit recupereer ik wel met mijn auto,heb er namenlijk gene :-) |
Het is maar wat je het belangrijkste vindt: lage prijzen of werkgelegenheid. Voor beide valt wel iets te zeggen, alhoewel ik vind dat producenten (ik denk dan met name aan de boeren, niet zozeer aan de grote multinationals) wel een eerlijke prijs moeten krijgen voor hun producten.
Dat de supermarkten minder bevoorraad worden is trouwens hier in de buurt ook te merken. Uit principe en vanwege het gemak wil ik graag de lokale middenstand ondersteunen, maar als je te vaak met je hand op een lege plaats slaat wordt het er niet aantrekkelijker op om bij de dorpssupermarkt te blijven winkelen. |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens kan het door de prijzenslag heel goed zijn dat bepaalde producten ineens bij een andere supermarkt goedkoper zijn. Albert Heijn stond altijd als een hele dure supermarkt bekend, maar heeft veel prijzen fors verlaagd en is nu ook zo duur niet meer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik snap niet dat mensen ze liggen te kijken wat het goedkoopste winkelen is.Hier kijk ik dus nooit naar,maar ik let wel op andere uitgaven.
Ik vind eten nog altijd iets wat van goede kwaliteit moet zijn,voor mij liever een echte glas Coca-Cola dan die Riv(i)er cola van den Aldi! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet ieder product verkocht in de Aldi is van mindere kwaliteit. Velen weten immers niet dat bepaalde merken ook "witte" producten leveren: gewoon hetzelfde product maar onder een naam door de grote winkelketen vastgelegd. Dat is natuurlijk niet altijd het geval. |
Citaat:
Laatst heb ik een heel goedkope auto aangekocht (en mijn veel duurdere personenwagen verkocht), waardoor ik flink wat minder wegenbelasting betaal en een aanzienlijke korting heb kunnen verkrijgen bij mijn verzekeringsmakelaar. Daar ik regelmatig oudere familieleden moet vervoeren die niet meer zo goed te been zijn, is een auto voor mij onmisbaar. Voor mijn dagelijks woon-werkverkeer gebruik ik evenwel altijd de fiets. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor een prijsvergelijking van een aantal categorieën producten kun je kijken op de site van het consumentenprogramma Kassa: de Boodschappenbrigade |
Citaat:
|
Citaat:
Heel wat producten zijn in Nederland sowieso goedkoper, omdat de BTW nu eenmaal lager is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be