Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Vlaams Belang moet niet meedoen aan 2006, ze winnen vanzelf in Antwerpen... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=38071)

Zwarte Spion 5 augustus 2005 09:05

Vlaams Belang moet niet meedoen aan 2006, ze winnen vanzelf in Antwerpen...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
05-08-2005

Jeroen Verelst;

CD&V, VLD en N-VA niet samen naar kiezer als alternatief voor tweestrijd Janssens-Dewinter

Bart De Wever (N-VA): 'De vertroebelde relatie met de VLD, na hun woordbreuk in het dossier B-H-V, staat zo'n front in de weg. Mijn achterban haat de VLD'

Centrumrechts kartel in Antwerpen dood en begraven

Het centrumrechts kartel voor de Antwerpse gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar is definitief begraven. Het water tussen CD&V, VLD en N-VA bleek nog veel te diep, tot concrete gesprekken is het zelfs nooit gekomen. 'Strategisch zou het zeker verstandig zijn om de Antwerpse kiezer een derde weg aan te bieden tussen SP.A en Vlaams Belang', weet VLD-schepen Ludo Van Campenhout. 'Maar politiek is veel meer dan ratio alleen.'

(...)

Maar vier maanden later is het idee van een centrumrechts kartel alweer dood en begraven. "We hebben er zelfs nooit concreet over gepraat", geeft Van Campenhout toe. Tussen droom en daad bleken heel wat praktische bezwaren te staan. Alleen al de discussie over wie een kartellijst moet trekken zou eindeloos aanslepen. In Antwerpen is de verstandhouding tussen de drie partijen goed, ondanks het feit dat Luk Lemmens er voor de N-VA moederziel alleen in de oppositie zit.

"Ik denk niet dat een centrumrechts front er in de nabije toekomst zal komen", reageert Van Campenhout. "We hebben in België geen traditie van grote politieke blokken, ons partijlandschap is genuanceerder en meer versnipperd." Het centrumrechts kartel is terug opgeborgen, een kartel tussen CD&V en N-VA komt er wel volgend jaar. De gesprekken vinden officieel pas in september plaats, maar beide partijen lieten al verstaan dat ze de succesvolle samenwerking van vorig jaar graag willen overdoen. Nu de N-VA zich bescheiden opstelt en sterke man Bart De Wever ook geen ambitie koestert om de lijsttrekkersplaats te claimen lijkt weinig een kartel voor de stembusslag van 2006 in de weg te staan.print dit artikel
download in RTF (Word), HTML, XML OF PDF
koop bijkomende reproductierechten aan
sluit dit artikel

Van 33% Naar 38% dus! (minimum)
Mooi, mooi!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
Maar op nationaal niveau leeft flink wat wrevel tussen de VLD aan de ene kant en het kartel CD&V/N-VA aan de andere kant. "De vertroebelde relatie met [SIZE=7]de VLD, na hun woordbreuk[/SIZE] in het dossier B-H-V, staat zo'n front in de weg", zegt De Wever nu in Knack. "Mijn achterban haat de VLD."

Ik dacht dat ik niet meer bijkwam van het lachen!!!

voicelesscharlie 5 augustus 2005 09:44

De VLD kan nog niet overweg met hun eigen achterban.
Hoe zouden ze dan overweg kunnen met de NVA en de CD&V ?

VlaamseBelg 5 augustus 2005 10:56

Vlaams Belang aan de macht in Antwerpen, dat wordt lachen. Ik voorspel al felle ruzies van voor de verkiezingen (waarbij de akkefietjes van de VLD op spelerij zullen lijken), en erna barst de partij gewoon volledig open als een rotte stinkende zweer.

Waarom? Die partij bestaat voor het grootste deel uit egotrippers en eeuwige klagers, de achterban zijn nerveuze aggressievelingen die vaak met moeite hun eigen naam juist kunnen schrijven. Mannen waar ik wel nog respect voor kan opbrengen zoals Annemans zullen al snel door hebben dat het Belang absoluut geen bestuurspartij is maar een thema-partij zoals Groen, en die blijven beter in de oppositie.

Ik onderken voor een stuk de positieve effecten van de partij, omdat ze zaken bespreekbaar heeft gemaakt die vroeger gewoonweg doodgezwegen werden, maar ze is absoluut niet klaar om de leiding te nemen. Ze gaan zichzelf kapotruzieën en houden het niet 1 termijn vol. Hopelijk trekken ze de rest van het land niet mee in hun ondergang.

Alvader 5 augustus 2005 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Vlaams Belang aan de macht in Antwerpen, dat wordt lachen. Ik voorspel al felle ruzies van voor de verkiezingen (waarbij de akkefietjes van de VLD op spelerij zullen lijken), en erna barst de partij gewoon volledig open als een rotte stinkende zweer.

Waarom? Die partij bestaat voor het grootste deel uit egotrippers en eeuwige klagers, de achterban zijn nerveuze aggressievelingen die vaak met moeite hun eigen naam juist kunnen schrijven. Mannen waar ik wel nog respect voor kan opbrengen zoals Annemans zullen al snel door hebben dat het Belang absoluut geen bestuurspartij is maar een thema-partij zoals Groen, en die blijven beter in de oppositie.

Ik onderken voor een stuk de positieve effecten van de partij, omdat ze zaken bespreekbaar heeft gemaakt die vroeger gewoonweg doodgezwegen werden, maar ze is absoluut niet klaar om de leiding te nemen. Ze gaan zichzelf kapotruzieën en houden het niet 1 termijn vol. Hopelijk trekken ze de rest van het land niet mee in hun ondergang.

ach , dat alles zei men van de NSDAP ook.

Zwarte Spion 5 augustus 2005 12:22

Citaat:

Het Vlaams Belang heeft jaren tijd gehad om zich voor te bereiden op bestuursdeelname.

Ze heeft lessen getrokken uit het verleden, met name de politieke ondergangen en successen in Frankrijk, Nederland, Oostenrijk, Engeland, Duitsland en ga zo maar door.

We zijn er klaar voor en zullen het bestuur goed en correct in handen nemen!

Pallieter 5 augustus 2005 13:07

Vlaams Belang gaat niet meer vooruit in antwerpen of 2006 zou de laatste keer moeten zijn. En ik zeg dit met spijt in mijn hart maar heb je al eens een middelbare school zien buitenkomen? Als er voor elke autochtoon 3 allochtonen geboren worden is dit de logica zelve...

Musketo 5 augustus 2005 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter
Vlaams Belang gaat niet meer vooruit in antwerpen of 2006 zou de laatste keer moeten zijn. En ik zeg dit met spijt in mijn hart maar heb je al eens een middelbare school zien buitenkomen? Als er voor elke autochtoon 3 allochtonen geboren worden is dit de logica zelve...

Ik vind leenwoorden veel erger dan zulke akkefietjes.

VlaamseBelg 5 augustus 2005 13:14

Citaat:

Dus dat zal het excuus worden als ze verliezen? Er zijn te veel allochtonen... Benieuwd waar die dan wel op gaan stemmen. De MDP van Jahjah?

Ps.: En ik heb inderdaad nog nooit een middelbare school zien buitenkomen. :-)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by VlaamseBelg on 05-08-2005 at 14:15
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Dus dat zal het excuus worden als ze verliezen? Er zijn te veel allochtonen... Benieuwd waar die dan wel op gaan stemmen. De MDP van Jahjah?

Ps.: En ik heb inderdaad nog nooit een middelbare school zien buitenkomen. :-)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Dus dat zal het excuus worden als ze verliezen? Er zijn te veel allochtonen... Benieuwd waar die dan wel op gaan stemmen. De MDP van Jahjah?[/size]
[/edit]

Geertje 5 augustus 2005 13:29

Als partijen samen willen gaan om de macht te behouden en niet omwille van hun programma is dit een doodgeboren kind. Dit lijkt er dan gewoon op dat het ze enkel om de macht (en het geld) te doen is niet om een beleid te voeren.

VlaamseBelg 5 augustus 2005 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Als partijen samen willen gaan om de macht te behouden en niet omwille van hun programma is dit een doodgeboren kind. Dit lijkt er dan gewoon op dat het ze enkel om de macht (en het geld) te doen is niet om een beleid te voeren.

Inderdaad, die partijen komen niet overeen. Ik denk echt dat het nog interessante verkiezingen zullen worden. Ik ben er zeker van dat sommige steden in een regelrechte chaos terecht zullen komen.

Pallieter 5 augustus 2005 13:37

Citaat:

Ps.: En ik heb inderdaad nog nooit een middelbare school zien buitenkomen. :-)

Is geen excuus is pure logica. Ga om half één is aan de Panos op de meir staan. Je zal dan wel zien wat ik bedoel als het atheneum buitenkomt.

Ach het Belang staat of valt niet bij Antwerpen. Ik verwacht een spectaculaire vooruitgang in de middelgrote steden, waaronder de mijn :)

VlaamseBelg 5 augustus 2005 13:47

Citaat:

Is geen excuus is pure logica. Ga om half één is aan de Panos op de meir staan. Je zal dan wel zien wat ik bedoel als het atheneum buitenkomt.

Ach het Belang staat of valt niet bij Antwerpen. Ik verwacht een spectaculaire vooruitgang in de middelgrote steden, waaronder de mijn :)

En dat is?

Jong N-VA'er 5 augustus 2005 16:24

In mijn gemeente zullen ze er ook weer op vooruit gaan, hoewel ze er hier echt wel 'crap' op de lijst durven zetten. Mensen die al PV hebben voor openbare dronkenschap en vechtpartijen en andere incidenten... Je zou toch denken dat ze bij het VB slimmer zouden zijn hé.

Jong N-VA'er 5 augustus 2005 16:25

Citaat:

Is het mogelijk dat ze in Antwerpen hun plafond naderen? Of hoeveel marge zouden ze er nog hebben?

ericferemans 6 augustus 2005 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Het Vlaams Belang heeft jaren tijd gehad om zich voor te bereiden op bestuursdeelname.

Ze heeft lessen getrokken uit het verleden, met name de politieke ondergangen en successen in Frankrijk, Nederland, Oostenrijk, Engeland, Duitsland en ga zo maar door.

We zijn er klaar voor en zullen het bestuur goed en correct in handen nemen!

Ondergangen voornamelijk, naar het mijn bescheiden oordeel voorkomt?

ericferemans 6 augustus 2005 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
ach , dat alles zei men van de NSDAP ook.

en de Führer daarvan was niet eens zijn politieke rechten kwijt door de wetten op de kinderbescherming te overtreden: die MOCHT nog Fuhrer worden!

ericferemans 6 augustus 2005 23:59

Citaat:

één oplossing: stuur de autochtonen naar autochtonie en de allochtonen naar allochtonie. Dat maakt de zaken eenvoudiger.

ericferemans 7 augustus 2005 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
In mijn gemeente zullen ze er ook weer op vooruit gaan, hoewel ze er hier echt wel 'crap' op de lijst durven zetten. Mensen die al PV hebben voor openbare dronkenschap en vechtpartijen en andere incidenten... Je zou toch denken dat ze bij het VB slimmer zouden zijn hé.

Ze kunnen rapper van de drank leren afblijven en hun poten thuis houden. Slimmer worden vergt nog jaren kruisbestuiving met allochtonen voor ze aan een genetisch gemiddelde komen :(

Knuppel 7 augustus 2005 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Feremans
Slimmer worden vergt nog jaren kruisbestuiving met allochtonen voor ze aan een genetisch gemiddelde komen :-(

Ik vraag me af wat jij dan nodig hebt Feremans.
Anale kruisbestuiving?

http://forum.politics.be/showthread....30#post1232430

Citaat:

Oorspronkelijk bericht door ericferemans
Ik begrijp dat jij een argument niet ziet zelf als het je [size=7]anaal penetreert, [/size]alhoewel we weten waar je hersenen zich bevinden.

[edit]
[size=1]After edit by Knuppel on 07-08-2005 at 01:40
Reason:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Feremans
Slimmer worden vergt nog jaren kruisbestuiving met allochtonen voor ze aan een genetisch gemiddelde komen :-(

Anale kruisbestuiving?

Citaat:

Ik begrijp dat jij een argument niet ziet zelf als het je [size=7]anaal penetreert, [/size]alhoewel we weten waar je hersenen zich bevinden.

[/size]

[size=1]After edit by Knuppel on 07-08-2005 at 01:39
Reason:

Anale kruisbestuiving?

Citaat:

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Anale kruisbestuiving?

http://forum.politics.be/showthread....30#post1232430[/size]
[/edit]

Egidius 7 augustus 2005 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
één oplossing: stuur de autochtonen naar autochtonie en de allochtonen naar allochtonie. Dat maakt de zaken eenvoudiger.

Een maatregel die recht uit het programma van het Belang komt...

Wogotahenne?

Egidius

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be