Kaal |
4 februari 2006 12:02 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
(Bericht 1533507)
Bezie dit eens, een van de foto's gepubliceerd door de Denen:
|
Neen, die werden niet door de Denen gepubliceerd. Zij werden wel verspreid door Deense Imans.
Daily Telegraph :
Citaat:
The complained-of cartoons first appeared in October; they have provoked such fury only now. As reported in this newspaper yesterday, it turns out that a group of Danish imams circulated the images to brethren in Muslim countries. When they did so, they included in their package three other, much more offensive cartoons which had not appeared in Jyllands-Posten but were lumped together so that many thought they had.
|
Ik heb voor het ogenblik even moeite om mijn woede meester te blijven en ik zal dus even wachten voordat ik zeg wat ik denk van die Imans.
Een ding moet ik wel kwijt : ik hoop dat de moslims die hier in Europa wonen beseffen dat zij hun imago ongelooflijk veel schade aan het toebrengen zijn. Zij moeten niet vergeten dat ook Europeanen gekrenkt kunnen worden in hun eer. Weliswaar niet zo snel als de schuimbekkende baardmensen maar op den duur hebben de voorturende provocaties effect, zelfs bij de bange, decadente blanke man.
Ik zal één voorbeeld aanhalen. Gisteren publiceerde de Britse "The Sun" een editoriaal om uit te leggen dat zij de karikaturen niet gingen publiceren om respect te tonen en om de zaak niet op de spits te drijven. Een heel merkwaardige toegeving van die krant die anders altijd gretig de meest provocerende teksten en foto's publiceert. Geen enkele Britse krant heeft de karikaturen gepubliceerd en de Britse regering heeft duidelijk afstand genomen van Denemarken.
Nu ziehier wat The Sun vandaag zegt, naar aanleiding van de rellen in London gisteren waarbij tot moord opgeroepen werd, ook van Britten.
Citaat:
The Sun and other papers decided not to print the cartoons to avoid offending Muslims.
This country is a haven of liberty and free speech. That is why so many Muslims flock here.
Yesterday a crazed mob repaid our generosity in sickening fashion.
Even though no offensive cartoons have been published here, hooded men bellowed that suicide bombers would soon “make Britain pay.” It did not occur to these ill-informed fools THEY are British too.
While these sickening scenes took place, there was the familiar silence from senior British Muslim leaders. Shame on them, and shame on all Muslims who think yesterday’s scenes were acceptable.
|
Volgens mij maken de baarden een zware inschattingsfout. Hoeveel Britten gaan de moslims nu in een slechter daglicht zien. Hoeveel gaan er beginnen denken dat die mensen best allemaal de deur uit gezet worden?
Denk niet dat de moslims nooit terug kunnen gestuurd worden. Dat kan wel. Alles kan als men dat echt wil. Miljoenen Fransen Harki's werden amper 60 jaar geleden uit Algerije gezet en veel van die Fransmannen woonden daar veel langer dan de meeste moslims hier.
|