![]() |
Fons Borgignon, VLD en VHSTDT.
Gisteren ook Borginon gezien in de zevende dag?
Zo'n brave, gezagsgetrouwe fractieleider hebben ze daar nu in de VLD. Zo netjes het standpunt verdedigen van Verhofstadt. Met de koning, er is niets aan de hand, er is geen enekel problmeen geweest, de rol va d ekoging moet iet veranderen en enz. Daems, dat was nog eens een fractieleider, alhoewel... En bedenken dat Borginon een voormalig voorzitter van de VU is geweest... En bedenken dat VLD in 1992 een van de eerste in een congres beslist heeft dat de koning alleen maar en protocolaire functie mocht hebben. De machtsgeilheid van de VLD en zijn Numero Uno hebben de VLD zo franstalig getrouw gemaakt dat gans haar programma uitgehold werd. De discussies in 2007 zullen zeer moeilijk worden, want de VLD zal tegen trekken. De enige oplossing is om zeer zeker niet VLD te stemmen, ook niet voor de gemeenteraad. |
Citaat:
PS: dit stuk Citaat:
|
Citaat:
Nu nog wachten op de afschaffing van de gewesten. |
Citaat:
Afschaffing van gewesten én federale regering! |
Citaat:
|
Citaat:
De Vlaamse Flahaut "een groot politicus"? 8O |
Citaat:
Alle bevoegdheden naar het niveau van de naties: De Vlaamse nationale regering en de Waalse nationale regering. |
De woorden "terug de" zijn u blijkbaar ontgaan. Er is immers nooit een Vlaamse of Waalse nationale regering geweest.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Borginon heeft effectief gesproken over een draagvlak en zelfs over een congres. Vandaag verklaarde De Croo, nummer 2 dat er helemeaal geen draagvlak binnen de VLD bestaat en dat er nooit op een congres is over gesproken. Tja, tja tja Dat is het vertschil tussen lusiteren naar prietpraat en kunnen lusiteren naar de hoofdzaken wat men zegt. Bovendien kan ik niet alleen luisteren, maar heb ik ook een goed geheugen; Bij het débacle BHV heeft VHSDT eveneens bij monde van de Koning laten weten dat BHV geen prioriteit is en dat de sociaal ekonomische problemen de voorrang krijgen. Het spijt mij ten zeerste, ik blijf bij mijn conclusie: de VLD is opnieuw meer Belgicist geworden, en Borginon, voormalig Voorzitter van de Voksunie, en nu fractieleider - een zaak van een beloofd postje voor een overloper- moet de marsbevelen volgen van Numero Uno die nu ook Nationaal Premier is al was hij liever Voorzitter van de EU geworden... We zullen nog veel sombere gelaatsuitdrukkingen zien van uw lieve vriend Fons hoe en in welke bochten hij zich zal moeten wringen. Een stem voor de VLD is een stem voor het behoud van het huidig status quo van het huidige België. |
Ik geloof wel dat Fons Borginon het meent als hij zegt dat hij de rol van de koning wil inperken. Maar hij is niet de man om er zijn nek voor uit te steken. En we weten allemaal wat ervan komt als je bij de VLD wél je nek uitsteekt...
Fons Borginon heeft nu zijn gedacht een kunnen zeggen, maar daarmee zal de kous afzijn. Maar "geen prioriteit" is inderdaad de VLD-versie van het PS-"non". |
*foutje*
|
Fons komt steeds over als een minzaam man. Maar politiek gezien is hij een spons...
De VLD kent géén breekpunten net als de n-va. En als de VLD alsbreekpunten kent dan liggen die op economisch vlak. Zo lang de koning en de PS 2 handen op één tricolore buik zijn verandert er niets. Cdenv steunt de koning trouwens ook. Boudewijn was op dat gebeid beter z'n puriteinisme botste met de progressief links... |
Citaat:
Het schoonste bewijs dat een belgische regering ook niks voorstelt. |
Citaat:
+ kans om ooit nog eens minister te mogen spelen , voorgoed kwijt, ... en die baronstitel zal m ook op zijn buik mogen schrijven... |
Vertel eens iets nieuws. Een eerste minister kan niet anders dan marionette spelen voor het belgische adelijk kapitaal.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be