Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaming weinig tolerant tegenover allochtonen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=47125)

duveltje382 24 maart 2006 18:59

Vlaming weinig tolerant tegenover allochtonen

Vlaming weinig tolerant tegenover allochtonen (enquête)
Hoewel het overgrote deel van de Vlamingen gelukkig is en zo'n veertig procent voordelen ziet aan de multiculturele samenleving, geeft een aanzienlijk deel van hen allochtonen de schuld van wat er fout loopt in de samenleving. Dat blijkt uit een steekproef bij 3.000 Vlamingen die de vakgroep Agogiek van de Vrije Universiteit Brussel (VUB) uitvoerde in opdracht van de Unie Vrijzinnige Verenigingen (UVV).

Zo vindt ruim de helft van de Vlamingen dat allochtonen misbruik maken van ons sociaal systeem, dat ze vaker betrokken zijn bij criminaliteit en de werkloosheid verhogen. Een derde van de respondenten vindt voorts dat allochtonen de oorzaak zijn van onveiligheid en is ervan overtuigd dat de overheid hen een voorkeursbehandeling geeft.

Voor de helft van de burgers moeten allochtonen hun religieuze of culturele praktijken opgeven als die in strijd zijn met de wet. Een kwart gaat verder, want meent dat allochtonen hun eigen cultuur volledig moeten opgeven om volwaardig deel te kunnen uitmaken van onze samenleving. Volgens meer dan de helft van de respondenten lijdt de kwaliteit van het onderwijs ook onder teveel kinderen van allochtonen in één school.

De Vlaming is nochtans wel tolerant als het om bijna alle andere mogelijke probleemstellingen gaat. Zo hebben de meesten geen problemen met verschillende alternatieve samenlevingsvormen, gelijke rechten voor homo's en lesbiennes of ethische kwesties.

Zo aanvaardt 85 procent het recht op euthansie en 70 procent wetenschappelijk onderzoek op embryo's al het bijdraagt tot oplossing van medische problemen. Twee derde van de Vlamingen is te vinden voor ingrepen in de menselijke erfelijkheid met als doel verbetering van de gezondheid. Hij is wel radicaal tegen klonen omdat hij er de gevolgen niet van kan inschatten.

Weinig respondenten verdedigen de traditionele rollenpatronen en de meesten staan gematigd positief tegenover het huwelijk. Ruim tachtig procent vindt dat een serieuze relatie slechts één partner toelaat. Het traditionele gezin met kinderen komt onder druk. Ongehuwd
samenwonen met of zonder kinderen is algemeen aanvaard, zelfs met een partner van hetzelfde geslacht. Slechts een minderheid vindt dat homo's en lesbiennes kinderen moeten kunnen adopteren.
(Belga 15:08
Bron De morgen
!tja
Ik ken wel andere fouten van die samenleving

Bhairav 24 maart 2006 19:33

Het vlees is zwak.

thePiano 24 maart 2006 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1596035)

De Vlaming is nochtans wel tolerant als het om bijna alle andere mogelijke probleemstellingen gaat. Zo hebben de meesten geen problemen met verschillende alternatieve samenlevingsvormen, gelijke rechten voor homo's en lesbiennes of ethische kwesties.

Zo aanvaardt 85 procent het recht op euthansie en 70 procent wetenschappelijk onderzoek op embryo's al het bijdraagt tot oplossing van medische problemen. Twee derde van de Vlamingen is te vinden voor ingrepen in de menselijke erfelijkheid met als doel verbetering van de gezondheid. Hij is wel radicaal tegen klonen omdat hij er de gevolgen niet van kan inschatten.

Weinig respondenten verdedigen de traditionele rollenpatronen en de meesten staan gematigd positief tegenover het huwelijk. Ruim tachtig procent vindt dat een serieuze relatie slechts één partner toelaat. Het traditionele gezin met kinderen komt onder druk. Ongehuwd
samenwonen met of zonder kinderen is algemeen aanvaard, zelfs met een partner van hetzelfde geslacht. Slechts een minderheid vindt dat homo's en lesbiennes kinderen moeten kunnen adopteren.

Het is nog niet hopeloos gesteld met de Vlamingen. De Vlaamse volksnationalisten van het VB daarentegen....

duveltje382 24 maart 2006 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano (Bericht 1596264)
Het is nog niet hopeloos gesteld met de Vlamingen. De Vlaamse volksnationalisten van het VB daarentegen....

Wel ThePiano nu ben ik het een stukje eens met U
Het racistisch deel van VB is fout!
Maar ook het racistisch deel van SP.A is fout!
Er tussen in moeten we elkaar ontmoeten;-)

ilfalco 24 maart 2006 22:22

het feit dat de vlaming normaal wel tolerant is maar niet tov immigraten toont aan dat het een specifiek probleem is en dat ehet duidelijk is dat bepaalde migrantengroepen zich weigeren te integreren en een godsdienst aanhangen die totalitair is en een a ideologie in zich draagt die geen enkele andere religie naast zich dult en z'n volgelingen nog strenger wetten oplegt dan de meeste sekten.

Had men gevraagd heeft u problemen met de niet-moslim immigranten... de resultaten waren allicht helemaal anders.

Internaut 24 maart 2006 23:08

het heeft zijn redenen. Multikul doordringen door PC partijen en dan zeggen dat diegene die het daar niet mee eens zijn intolerant zijn is natuurlijk hun zaak.
Als bestrijder van de multicultuur heb ik daar geen probleem mee.
Omdat ik denk dat multicultuur slecht is voor Vlaanderen.
Voor iedere VB'er is dit een positief signaal.
Er zijn cijfers genoeg die het failliet aantonen over de integratie en inzet van allochtonen in onze samenleving. Men zou dus beter nagaan hoe het komt dat zoveel mensen er weigerachtig tegenover staan ipv het probleem te catalogiseren onder racisme.

BitterSweet 24 maart 2006 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1596309)

mhmm,daar is over nagedacht,maar zolang eigen particratie de hoofdrol speelt zijn kiezers maar meelopers.
De meeste kiezers veranderen trouwens van keuze nadat ze op een partij gestemd hebben die er niks van bakt.
Werknemers krijgen veelal jaarlijks een evaluatie,of ze hun werk en de druk wel aankunnen,waarom zouden politici niet kunnen geevalueerd worden,volgens onze politici is het een goed systeem voor de werknemers,gelden er dan andere normen voor hun en waarom zijn ze zo goed als onschendbaar als ze fouten maken?

lombas 25 maart 2006 00:16

Wat mij meer verontrusd dan deze jammerlijke vernauwing van onze Verlichte geest, is het feit dat steeds meer mensen vinden dat dit een excuus is om een vorm van dictatuur van het gelijk te verkondigen.

Duvelke 26 maart 2006 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 1596366)
het heeft zijn redenen. Multikul doordringen door PC partijen en dan zeggen dat diegene die het daar niet mee eens zijn intolerant zijn is natuurlijk hun zaak.
Als bestrijder van de multicultuur heb ik daar geen probleem mee.
Omdat ik denk dat multicultuur slecht is voor Vlaanderen.
Voor iedere VB'er is dit een positief signaal.
Er zijn cijfers genoeg die het failliet aantonen over de integratie en inzet van allochtonen in onze samenleving. Men zou dus beter nagaan hoe het komt dat zoveel mensen er weigerachtig tegenover staan ipv het probleem te catalogiseren onder racisme.

Sommige mensen denken dus echt dat een stuk land enkel van hun is omdat ze daar geboren zijn e :roll:
Word wakker! De wereld is van iedereen!

Knuppel 26 maart 2006 21:29

Citaat:

Word wakker! De wereld is van iedereen
Ga dat maar eens zeggen in andermans land.

ancapa 26 maart 2006 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 1598103)
Sommige mensen denken dus echt dat een stuk land enkel van hun is omdat ze daar geboren zijn e :roll:

jaja... in Molenbeek weten ze daar alles van !

"De straat is hier van ons..." remember het Nieuwsblad en binnenkort het boek ! :-D

ancapa 26 maart 2006 21:42

Citaat:

Na de eerste stampen vluchtte het slachtoffer terug in de richting van de school. Op de hoek van de Amstel Noordstraat en de Paleisstraat kreeg hij een jas over zijn hoofd en werd zwaar geslagen en gestampt. De belagers zijn allen jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst, tussen 14 en 16 jaar, uit Hoboken, Borgerhout en Antwerpen. De jongen geraakte nog op eigen houtje thuis en werd door zijn moeder onmiddellijk naar het ziekenhuis gebracht.

Artikel uit Laatste Nieuws

ancapa 26 maart 2006 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1598221)
Ga dat maar eens zeggen in andermans land.

Uit Nederland :

Marokkaanse jongeren teisteren diverse woonwijken in Gouda. Ze vernielen auto’s en gooien ramen in. Bewoners voelen zich onveilig. „De politie is bang voor die jongens, en dat weten de Marokkaantjes zelf heel goed. lees heel het artikel op www.democrates.net

[/FONT]

abi 26 maart 2006 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1596309)

En meneer duveltje weet mischien zelf al niet meer wat voor racistische uitspraken ie deed op 1 januari (met een andere nickname weliswaar) op het telenetforum. Jammer dat die posting verwijderd is,anders had ik hem hier effe geplaatst.

Dus je moet zo schijnheilig nie zijn he,makker

ilfalco 26 maart 2006 22:32

Ofwel speelt ie maar een rol...

andev 26 maart 2006 22:34

Citaat:

Wie per toeval in een stal geboren is, is een koe.
De Amerikanen zitten dus op hun juiste plaats in Irak.
Of werkt dat slechts in één richting?;-)

duveltje382 27 maart 2006 04:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abi (Bericht 1598277)
En meneer duveltje weet mischien zelf al niet meer wat voor racistische uitspraken ie deed op 1 januari (met een andere nickname weliswaar) op het telenetforum. Jammer dat die posting verwijderd is,anders had ik hem hier effe geplaatst.

Dus je moet zo schijnheilig nie zijn he,makker

De nick daar is Eddy Wallie,en ja ik ben een VBer.
Maar dat ik racistische uitspraken zou gedaan hebben voel ik als een persoonlijke aanval op mij.
Als U zo een onzin hier plaats zal je met bewijzen moeten af komen.
Trouwens moest het zo zijn was ik daar gebannen geweest wat nooit het geval is geweest.
Politieke uitspraken mag je op Telenet Forums nooit plaatsen

carlgustaaf 27 maart 2006 05:54

Citaat:

de Europeanen moeten ermee akkoord gaan dat "de wereld van iedereen is".Ga dat eens in andere landen vertellen: de Arabische bvb, in China, Rusland, de States...gelijk waar ge wilt.Het zal dan blijken dat NIEMAND daar akkoord mee is.Ik ook niet:al die vreemdelingen die hier rondlopen zorgen meer voor last dan voor wat anders., en ik ben ze liever kwijt dan rijk.En ik vind niet dat ze hier thuis zijn.Europa aan de Europeanen, dat is al meer dan genoeg diversiteit, en -gezonde- uitwisseling van genen.Overdaad schaadt echter...tot slot:Turkije moet natuurlijk BUITEN de Europese Unie blijven.

Bhairav 27 maart 2006 06:57

Waarom gaan wij ni op straat ons gaan verdedigen?

stephen- 27 maart 2006 09:01

Ja, kom, met ons tweekes en achteraf een goei pint pakken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be