Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2006, 18:59   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Vlaming weinig tolerant tegenover allochtonen

Vlaming weinig tolerant tegenover allochtonen (enquête)
Hoewel het overgrote deel van de Vlamingen gelukkig is en zo'n veertig procent voordelen ziet aan de multiculturele samenleving, geeft een aanzienlijk deel van hen allochtonen de schuld van wat er fout loopt in de samenleving. Dat blijkt uit een steekproef bij 3.000 Vlamingen die de vakgroep Agogiek van de Vrije Universiteit Brussel (VUB) uitvoerde in opdracht van de Unie Vrijzinnige Verenigingen (UVV).

Zo vindt ruim de helft van de Vlamingen dat allochtonen misbruik maken van ons sociaal systeem, dat ze vaker betrokken zijn bij criminaliteit en de werkloosheid verhogen. Een derde van de respondenten vindt voorts dat allochtonen de oorzaak zijn van onveiligheid en is ervan overtuigd dat de overheid hen een voorkeursbehandeling geeft.

Voor de helft van de burgers moeten allochtonen hun religieuze of culturele praktijken opgeven als die in strijd zijn met de wet. Een kwart gaat verder, want meent dat allochtonen hun eigen cultuur volledig moeten opgeven om volwaardig deel te kunnen uitmaken van onze samenleving. Volgens meer dan de helft van de respondenten lijdt de kwaliteit van het onderwijs ook onder teveel kinderen van allochtonen in één school.

De Vlaming is nochtans wel tolerant als het om bijna alle andere mogelijke probleemstellingen gaat. Zo hebben de meesten geen problemen met verschillende alternatieve samenlevingsvormen, gelijke rechten voor homo's en lesbiennes of ethische kwesties.

Zo aanvaardt 85 procent het recht op euthansie en 70 procent wetenschappelijk onderzoek op embryo's al het bijdraagt tot oplossing van medische problemen. Twee derde van de Vlamingen is te vinden voor ingrepen in de menselijke erfelijkheid met als doel verbetering van de gezondheid. Hij is wel radicaal tegen klonen omdat hij er de gevolgen niet van kan inschatten.

Weinig respondenten verdedigen de traditionele rollenpatronen en de meesten staan gematigd positief tegenover het huwelijk. Ruim tachtig procent vindt dat een serieuze relatie slechts één partner toelaat. Het traditionele gezin met kinderen komt onder druk. Ongehuwd
samenwonen met of zonder kinderen is algemeen aanvaard, zelfs met een partner van hetzelfde geslacht. Slechts een minderheid vindt dat homo's en lesbiennes kinderen moeten kunnen adopteren.
(Belga 15:08
Bron De morgen
!tja
Ik ken wel andere fouten van die samenleving
Oud 24 maart 2006, 19:33   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Het vlees is zwak.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 21:27   #3
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht

De Vlaming is nochtans wel tolerant als het om bijna alle andere mogelijke probleemstellingen gaat. Zo hebben de meesten geen problemen met verschillende alternatieve samenlevingsvormen, gelijke rechten voor homo's en lesbiennes of ethische kwesties.

Zo aanvaardt 85 procent het recht op euthansie en 70 procent wetenschappelijk onderzoek op embryo's al het bijdraagt tot oplossing van medische problemen. Twee derde van de Vlamingen is te vinden voor ingrepen in de menselijke erfelijkheid met als doel verbetering van de gezondheid. Hij is wel radicaal tegen klonen omdat hij er de gevolgen niet van kan inschatten.

Weinig respondenten verdedigen de traditionele rollenpatronen en de meesten staan gematigd positief tegenover het huwelijk. Ruim tachtig procent vindt dat een serieuze relatie slechts één partner toelaat. Het traditionele gezin met kinderen komt onder druk. Ongehuwd
samenwonen met of zonder kinderen is algemeen aanvaard, zelfs met een partner van hetzelfde geslacht. Slechts een minderheid vindt dat homo's en lesbiennes kinderen moeten kunnen adopteren.
Het is nog niet hopeloos gesteld met de Vlamingen. De Vlaamse volksnationalisten van het VB daarentegen....
Oud 24 maart 2006, 22:07   #4
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Het is nog niet hopeloos gesteld met de Vlamingen. De Vlaamse volksnationalisten van het VB daarentegen....
Wel ThePiano nu ben ik het een stukje eens met U
Het racistisch deel van VB is fout!
Maar ook het racistisch deel van SP.A is fout!
Er tussen in moeten we elkaar ontmoeten
Oud 24 maart 2006, 22:22   #5
ilfalco
Minister-President

Standaard

het feit dat de vlaming normaal wel tolerant is maar niet tov immigraten toont aan dat het een specifiek probleem is en dat ehet duidelijk is dat bepaalde migrantengroepen zich weigeren te integreren en een godsdienst aanhangen die totalitair is en een a ideologie in zich draagt die geen enkele andere religie naast zich dult en z'n volgelingen nog strenger wetten oplegt dan de meeste sekten.

Had men gevraagd heeft u problemen met de niet-moslim immigranten... de resultaten waren allicht helemaal anders.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 23:08   #6
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

het heeft zijn redenen. Multikul doordringen door PC partijen en dan zeggen dat diegene die het daar niet mee eens zijn intolerant zijn is natuurlijk hun zaak.
Als bestrijder van de multicultuur heb ik daar geen probleem mee.
Omdat ik denk dat multicultuur slecht is voor Vlaanderen.
Voor iedere VB'er is dit een positief signaal.
Er zijn cijfers genoeg die het failliet aantonen over de integratie en inzet van allochtonen in onze samenleving. Men zou dus beter nagaan hoe het komt dat zoveel mensen er weigerachtig tegenover staan ipv het probleem te catalogiseren onder racisme.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 23:56   #7
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mhmm,daar is over nagedacht,maar zolang eigen particratie de hoofdrol speelt zijn kiezers maar meelopers.
De meeste kiezers veranderen trouwens van keuze nadat ze op een partij gestemd hebben die er niks van bakt.
Werknemers krijgen veelal jaarlijks een evaluatie,of ze hun werk en de druk wel aankunnen,waarom zouden politici niet kunnen geevalueerd worden,volgens onze politici is het een goed systeem voor de werknemers,gelden er dan andere normen voor hun en waarom zijn ze zo goed als onschendbaar als ze fouten maken?
Oud 25 maart 2006, 00:16   #8
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Wat mij meer verontrusd dan deze jammerlijke vernauwing van onze Verlichte geest, is het feit dat steeds meer mensen vinden dat dit een excuus is om een vorm van dictatuur van het gelijk te verkondigen.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 19:50   #9
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
het heeft zijn redenen. Multikul doordringen door PC partijen en dan zeggen dat diegene die het daar niet mee eens zijn intolerant zijn is natuurlijk hun zaak.
Als bestrijder van de multicultuur heb ik daar geen probleem mee.
Omdat ik denk dat multicultuur slecht is voor Vlaanderen.
Voor iedere VB'er is dit een positief signaal.
Er zijn cijfers genoeg die het failliet aantonen over de integratie en inzet van allochtonen in onze samenleving. Men zou dus beter nagaan hoe het komt dat zoveel mensen er weigerachtig tegenover staan ipv het probleem te catalogiseren onder racisme.
Sommige mensen denken dus echt dat een stuk land enkel van hun is omdat ze daar geboren zijn e
Word wakker! De wereld is van iedereen!
Oud 26 maart 2006, 21:29   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Word wakker! De wereld is van iedereen
Ga dat maar eens zeggen in andermans land.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 21:40   #11
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Sommige mensen denken dus echt dat een stuk land enkel van hun is omdat ze daar geboren zijn e
jaja... in Molenbeek weten ze daar alles van !

"De straat is hier van ons..." remember het Nieuwsblad en binnenkort het boek !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 21:42   #12
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na de eerste stampen vluchtte het slachtoffer terug in de richting van de school. Op de hoek van de Amstel Noordstraat en de Paleisstraat kreeg hij een jas over zijn hoofd en werd zwaar geslagen en gestampt. De belagers zijn allen jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst, tussen 14 en 16 jaar, uit Hoboken, Borgerhout en Antwerpen. De jongen geraakte nog op eigen houtje thuis en werd door zijn moeder onmiddellijk naar het ziekenhuis gebracht.

Artikel uit Laatste Nieuws
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 26 maart 2006 om 21:43.
Oud 26 maart 2006, 21:45   #13
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ga dat maar eens zeggen in andermans land.
Uit Nederland :

Marokkaanse jongeren teisteren diverse woonwijken in Gouda. Ze vernielen auto’s en gooien ramen in. Bewoners voelen zich onveilig. „De politie is bang voor die jongens, en dat weten de Marokkaantjes zelf heel goed. lees heel het artikel op www.democrates.net

[/FONT]

Laatst gewijzigd door ancapa : 26 maart 2006 om 21:45.
Oud 26 maart 2006, 22:07   #14
abi
Banneling

Standaard

Citaat:
En meneer duveltje weet mischien zelf al niet meer wat voor racistische uitspraken ie deed op 1 januari (met een andere nickname weliswaar) op het telenetforum. Jammer dat die posting verwijderd is,anders had ik hem hier effe geplaatst.

Dus je moet zo schijnheilig nie zijn he,makker
abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 22:32   #15
ilfalco
Minister-President

Standaard

Ofwel speelt ie maar een rol...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 22:34   #16
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie per toeval in een stal geboren is, is een koe.
De Amerikanen zitten dus op hun juiste plaats in Irak.
Of werkt dat slechts in één richting?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 04:53   #17
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
En meneer duveltje weet mischien zelf al niet meer wat voor racistische uitspraken ie deed op 1 januari (met een andere nickname weliswaar) op het telenetforum. Jammer dat die posting verwijderd is,anders had ik hem hier effe geplaatst.

Dus je moet zo schijnheilig nie zijn he,makker
De nick daar is Eddy Wallie,en ja ik ben een VBer.
Maar dat ik racistische uitspraken zou gedaan hebben voel ik als een persoonlijke aanval op mij.
Als U zo een onzin hier plaats zal je met bewijzen moeten af komen.
Trouwens moest het zo zijn was ik daar gebannen geweest wat nooit het geval is geweest.
Politieke uitspraken mag je op Telenet Forums nooit plaatsen
Oud 27 maart 2006, 05:54   #18
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de Europeanen moeten ermee akkoord gaan dat "de wereld van iedereen is".Ga dat eens in andere landen vertellen: de Arabische bvb, in China, Rusland, de States...gelijk waar ge wilt.Het zal dan blijken dat NIEMAND daar akkoord mee is.Ik ook niet:al die vreemdelingen die hier rondlopen zorgen meer voor last dan voor wat anders., en ik ben ze liever kwijt dan rijk.En ik vind niet dat ze hier thuis zijn.Europa aan de Europeanen, dat is al meer dan genoeg diversiteit, en -gezonde- uitwisseling van genen.Overdaad schaadt echter...tot slot:Turkije moet natuurlijk BUITEN de Europese Unie blijven.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 06:57   #19
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Waarom gaan wij ni op straat ons gaan verdedigen?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 09:01   #20
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Ja, kom, met ons tweekes en achteraf een goei pint pakken.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be