![]() |
een onvoorwaardelijk basisinkomen
Een onvoorwaardelijk basisinkomen dat uit alles behalve uit belasting op de arbeid van wie minder dan 1800 euro per maand verdient wordt gefinancierd.
het is hoe dan ook de enige efficiente manier om armoede in een maatschappijmodel waarin men zonder geld niet kan leven uit te bannen het onvoorwaardelijk basisinkomen is eigenlijk een ingebouwde verzekering tegen armoede. ik denk dat een bedrag van 800 euro per maand per persoon realistisch is 400 euro voor minderjarigen en 1200 voor 65 + ers er van uitgaand dat er mogelijkheden gevonden worden om dit te financieren (waarover later een andere thread ) bent u dan voor of tegen ? |
Natuurlijk is een onvoorwaardelijk basisinkomen de natuurlijke economische evolutie.
|
Voor ik ga stemmen nog een vraagje.
Wat doe je met grote gezinnen? |
Citaat:
|
bedoel je dan 400 per kind?
|
Citaat:
|
ongeveer 200 euro per kind, ja, maar daar kan men amper de school meebetalen.
|
Citaat:
|
In de documenten van Vivant werd er ook nog een aparte categorie (18-25 jaar) voorzien die het met wat minder moest doen maar wel meer kreeg dan een minderjarige. Maar eigenlijk is daar geen behoefte aan misschien.
Ik ben alleszins voorstander van het systeem uit de beginpost. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom begrenzen voor inkomens tot €1800?
|
Ik ben voor, maar het moet wel veel hoger dan zoals hier voorgesteld...
|
Nein.
|
Vraagje: valt dan de sociale zekerheid weg?
|
Citaat:
bij vws gaan we ervan uit dat de belasting op arbeid liefst op termijn helemaal wordt afgeschaft omdat zo de werkenden voor de niet werkende moeten opdraaien. ik heb als bedrag 1800 euro genomen tot waar je belastingvrij mag werken mss is de 1400 van vivant om te beginnen realistischer maar uiteidelijk kan de belasting op arbeid helemaal verdwijnen denk ik PS met arbeid bedeol ik bovendien ook wel arbeid he - delegeren is niet werken he - aandelen kopen en verkopen is dat ook niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is wel degelijk een achteruitgang van wat we hebben, en dat op zich is al achtergesteld. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be