Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   MP3-moord (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=126)
-   -   het is 5 voor twaalf (https://forum.politics.be/showthread.php?t=49785)

saintamour 17 april 2006 00:21

het is 5 voor twaalf

[SIZE=2]Willen we een mooie en veilige toekomst voor onszelf en onze kinderen moet men nu handelen, het is bijna te laat[/SIZE] [SIZE=2]lees meer :
http://www.gerardweytjens.be/articles.php?nid=21 [/SIZE]

Knuppel 17 april 2006 00:32

Pffffffft, het zat eraan te komen.

Het gaat nog leuk worden....:?

solidarnosc 17 april 2006 00:44

Nogmaals. Het is erg wat er is gebeurd maar een overgrote meerderheid van de moorden gebeuren binnen de eigen familie en vriendenkring en niet door onbekenden. Ik pleit echter niet om mijn eigen familie en vrienden uit het land te zetten. De gevaarlijkste plaats in dit land is nog steeds je eigen keuken.

Het benutten van dit soort incidenten voor politieke doeleinden zal geen reet aan deze situatie veranderen en zal het er inderdaad niet leuker op maken. ;)

Knuppel 17 april 2006 07:29

Van jouw geminimaliseer word ik anders ook ziek.

Wie was er weer als eerste bij om 'dit soort incidenten te benutten voor politieke doeleinden'?
En wie zal de volgende POLITICUS zijn die eveneens doet, denk je?:evil:

luc broes 17 april 2006 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 1660384)
Nogmaals. Het is erg wat er is gebeurd maar een overgrote meerderheid van de moorden gebeuren binnen de eigen familie en vriendenkring en niet door onbekenden. Ik pleit echter niet om mijn eigen familie en vrienden uit het land te zetten. De gevaarlijkste plaats in dit land is nog steeds je eigen keuken.

Het benutten van dit soort incidenten voor politieke doeleinden zal geen reet aan deze situatie veranderen en zal het er inderdaad niet leuker op maken. ;)

Een racistische moord is een incident. En moorden gebeuren gewoonlijk niet op straat maar in de keuken. Dus, mensen, kom niet te veel in je keuken, want daar mag je met reden bang zijn
Dat is dus de juiste linkse kritische benadering

Jan van den Berghe 17 april 2006 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 1660384)

Conclusie van links: er is eigenlijk niets gebeurd dat onze aandacht moet trekken. Gewoon een moordje in een openbare ruimte. Wel door een "jongere", maar dat moeten we niet teveel benadrukken. Sla de bladzijde maar om, op naar het debat over het verbieden van chocoladesigaretten!

carlgustaaf 17 april 2006 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door saintamour (Bericht 1660370)
[SIZE=2]Willen we een mooie en veilige toekomst voor onszelf en onze kinderen moet men nu handelen, het is bijna te laat[/SIZE] [SIZE=2]lees meer :

dat artikel over de bejaarden is wel goed.Die moeten in krotten wonen met een "leefloon" van 400 tot 600 euros, terwijl alle gloednieuwe sociale woningen volgepropt zitten met vreemdelingen die ons als minderwaardige ongelovigen beschouwen, juist goed om voor hun te gaan werken.

carlgustaaf 17 april 2006 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door saintamour (Bericht 1660370)

5 na twaalf: iemand die ik ken, beoefenaar van karaté, is ooit eens tussenbeide gekomen, toen hij in de metro een man een handtas van een oudere vrouw zag wegrukken.Hij greep de dief vast, en deze werkte tegen.Hij sloeg hem daarop buiten westen.De politie arresteerde beide mannen.De dief wegens "diefstal", en mijn kennis "wegens slagen en verwondingen", want de dief had klacht ingediend.De karatéka kreeg een voorwaardelijke straf, maar speelde zijn licencie kwijt!(mag van de rechter géén karate meer beoefenen, zich in geen enkele klub meer inschrijven).Ga dan eens helpen!...Waarom kreeg die geen felicitaties van die rechter?Hij heeft toch enkel een in nood verkerend persoon geholpen, en zichzelf verdedigt?!

PollyCorrect 17 april 2006 09:17

Helpen is soms best te doen. Als je maar woedend genoeg bent, en nog kwader dan de stukken schorem. Ik ben -als vrouw van 1m60!!! - tussengekomen in een enorme kring met vier of vijf Cultuurverrijkers van 17 die een kleintje van 12 aan het aftroeven waren.

Toen ik zag hoe dat kleintje jankte en aan zijn mond bloedde, ben ik in die kring gestormd, heb die gasten, een kop groter dan ik, recht in hun ogen gekeken en gebruld:" DURF JE WEL, TEGEN EEN KLEINTJE MET VIER?? GA TERUG NAAR JE MOEDER EN SCHAAM JE!!"

Ze zijn afgedruipt zonder een kik. Het is niet de fysieke kracht, maar het schrikeffect dat het hem doet.

Knorretje 17 april 2006 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1660477)
Conclusie van links: er is eigenlijk niets gebeurd dat onze aandacht moet trekken. Gewoon een moordje in een openbare ruimte. Wel door een "jongere", maar dat moeten we niet teveel benadrukken. Sla de bladzijde maar om, op naar het debat over het verbieden van chocoladesigaretten!

:thumbsup:

saintamour 17 april 2006 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1660549)
5 na twaalf: iemand die ik ken, beoefenaar van karaté, is ooit eens tussenbeide gekomen, toen hij in de metro een man een handtas van een oudere vrouw zag wegrukken.Hij greep de dief vast, en deze werkte tegen.Hij sloeg hem daarop buiten westen.De politie arresteerde beide mannen.De dief wegens "diefstal", en mijn kennis "wegens slagen en verwondingen", want de dief had klacht ingediend.De karatéka kreeg een voorwaardelijke straf, maar speelde zijn licencie kwijt!(mag van de rechter géén karate meer beoefenen, zich in geen enkele klub meer inschrijven).Ga dan eens helpen!...Waarom kreeg die geen felicitaties van die rechter?Hij heeft toch enkel een in nood verkerend persoon geholpen, en zichzelf verdedigt?!

Dat bedoel ik nu net , onze maatschappij staat op zijn kop en nu schreeuwt iedereen waarom die jongen niet geholpen werd. maar ja dan had de tiener waarschijnlijk nog geleefd en was de brave ziel die hulp bood nu ook gearresteerd . hoogdringend tijd dat de wet op de wettelijke zelfverdediging wordt aangepast.

luc broes 17 april 2006 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 1660568)
Helpen is soms best te doen. Als je maar woedend genoeg bent, en nog kwader dan de stukken schorem. Ik ben -als vrouw van 1m60!!! - tussengekomen in een enorme kring met vier of vijf Cultuurverrijkers van 17 die een kleintje van 12 aan het aftroeven waren.

Toen ik zag hoe dat kleintje jankte en aan zijn mond bloedde, ben ik in die kring gestormd, heb die gasten, een kop groter dan ik, recht in hun ogen gekeken en gebruld:" DURF JE WEL, TEGEN EEN KLEINTJE MET VIER?? GA TERUG NAAR JE MOEDER EN SCHAAM JE!!"

Ze zijn afgedruipt zonder een kik. Het is niet de fysieke kracht, maar het schrikeffect dat het hem doet.

Proficiat voor je optreden. Maar je hebt ook geluk gehad. Volgende keer krijg je mogelijk een mes tussen je ribben.

Knorretje 17 april 2006 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 1660602)
Proficiat voor je optreden. Maar je hebt ook geluk gehad. Volgende keer krijg je mogelijk een mes tussen je ribben.

En een rechtszaak vanwege het CGKR ...

Boadicea 17 april 2006 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje (Bericht 1660606)

En een stempel op je kop dat je een Nazi bent !

driewerf 17 april 2006 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 1660456)
Een racistische moord is een incident. En moorden gebeuren gewoonlijk niet op straat maar in de keuken. Dus, mensen, kom niet te veel in je keuken, want daar mag je met reden bang zijn
Dat is dus de juiste linkse kritische benadering

het toont vooral het falen aan het neoliberaal beleid dat ons overal op de openbare diensten (onderwijs als eerste) wil laten beknibbelen, en het toont ook de verantwoordelijkheid van het rechtse racistische discours aan dat systematisch een volledige bevolkingsgroep uit de maatschappij schopt.

Knorretje 17 april 2006 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1660883)
het toont vooral het falen aan het neoliberaal beleid dat ons overal op de openbare diensten (onderwijs als eerste) wil laten beknibbelen, en het toont ook de verantwoordelijkheid van het rechtse racistische discours aan dat systematisch een volledige bevolkingsgroep uit de maatschappij schopt.

1) Ons gratis onderwijs behoor tot de wereldtop
2) Dat rechtse discours is niet racistisch maar heeft wel het lef de dingen bij naam te noemen. Dat rechtse discours is een reactie (een gevolg dus) van het linkse nalatigheidsdiscours.

Knuppel 17 april 2006 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje (Bericht 1660606)

Neen.

Knuppel 17 april 2006 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 1660869)
En een stempel op je kop dat je een Nazi bent !

Ook niet.

Knuppel 17 april 2006 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje (Bericht 1660905)
2) Dat rechtse discours is niet racistisch maar heeft wel het lef de dingen bij naam te noemen. Dat rechtse discours is een reactie (een gevolg dus) van het linkse nalatigheidsdiscours.

Klopt.

driewerf 17 april 2006 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje (Bericht 1660905)

Daar twijfel ik zeer sterk aan.
Het rechtse discours, dat ondertussen de SP.a ook heeft aangetast legt de volledige verantwoordelijkheid bij het individu, en negeert, of sterker ontkent, dat iemand leeft in een maatschappij, in een omgeving. Indien Links iets heeft nagelaten, is het wel daar en tegenmacht tegen opbouwen. In een land dat veertig jaar door de CVP is geregeerd, met de helft van de tijd nog de PVV/VLD als regeringspartner is het beleid er één geweest van systematisch ontmanteling van openbare dinesten, afbouw van openbare budgetten, en uitholling van werkzekerheid. Daar liggen de fundamentele problemen en oorzaken van de huidige criminaliteit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be