Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 17 april 2006, 00:21   #1
saintamour
Burger

saintamour's schermafbeelding

Standaard het is 5 voor twaalf

[SIZE=2]Willen we een mooie en veilige toekomst voor onszelf en onze kinderen moet men nu handelen, het is bijna te laat[/SIZE] [SIZE=2]lees meer :
http://www.gerardweytjens.be/articles.php?nid=21 [/SIZE]

Vliegt de blauwvoet? Storm op zee!

Laatst gewijzigd door saintamour : 17 april 2006 om 00:21.
saintamour is offline  
Oud 17 april 2006, 00:32   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pffffffft, het zat eraan te komen.

Het gaat nog leuk worden....
Knuppel is offline  
Oud 17 april 2006, 00:44   #3
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Nogmaals. Het is erg wat er is gebeurd maar een overgrote meerderheid van de moorden gebeuren binnen de eigen familie en vriendenkring en niet door onbekenden. Ik pleit echter niet om mijn eigen familie en vrienden uit het land te zetten. De gevaarlijkste plaats in dit land is nog steeds je eigen keuken.

Het benutten van dit soort incidenten voor politieke doeleinden zal geen reet aan deze situatie veranderen en zal het er inderdaad niet leuker op maken.
solidarnosc is offline  
Oud 17 april 2006, 07:29   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van jouw geminimaliseer word ik anders ook ziek.

Wie was er weer als eerste bij om 'dit soort incidenten te benutten voor politieke doeleinden'?
En wie zal de volgende POLITICUS zijn die eveneens doet, denk je?
Knuppel is offline  
Oud 17 april 2006, 08:03   #5
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nogmaals. Het is erg wat er is gebeurd maar een overgrote meerderheid van de moorden gebeuren binnen de eigen familie en vriendenkring en niet door onbekenden. Ik pleit echter niet om mijn eigen familie en vrienden uit het land te zetten. De gevaarlijkste plaats in dit land is nog steeds je eigen keuken.

Het benutten van dit soort incidenten voor politieke doeleinden zal geen reet aan deze situatie veranderen en zal het er inderdaad niet leuker op maken.
Een racistische moord is een incident. En moorden gebeuren gewoonlijk niet op straat maar in de keuken. Dus, mensen, kom niet te veel in je keuken, want daar mag je met reden bang zijn
Dat is dus de juiste linkse kritische benadering
luc broes is offline  
Oud 17 april 2006, 08:23   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Conclusie van links: er is eigenlijk niets gebeurd dat onze aandacht moet trekken. Gewoon een moordje in een openbare ruimte. Wel door een "jongere", maar dat moeten we niet teveel benadrukken. Sla de bladzijde maar om, op naar het debat over het verbieden van chocoladesigaretten!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 17 april 2006, 08:51   #7
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saintamour Bekijk bericht
[SIZE=2]Willen we een mooie en veilige toekomst voor onszelf en onze kinderen moet men nu handelen, het is bijna te laat[/SIZE] [SIZE=2]lees meer :

dat artikel over de bejaarden is wel goed.Die moeten in krotten wonen met een "leefloon" van 400 tot 600 euros, terwijl alle gloednieuwe sociale woningen volgepropt zitten met vreemdelingen die ons als minderwaardige ongelovigen beschouwen, juist goed om voor hun te gaan werken.
carlgustaaf is offline  
Oud 17 april 2006, 09:06   #8
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saintamour Bekijk bericht

5 na twaalf: iemand die ik ken, beoefenaar van karaté, is ooit eens tussenbeide gekomen, toen hij in de metro een man een handtas van een oudere vrouw zag wegrukken.Hij greep de dief vast, en deze werkte tegen.Hij sloeg hem daarop buiten westen.De politie arresteerde beide mannen.De dief wegens "diefstal", en mijn kennis "wegens slagen en verwondingen", want de dief had klacht ingediend.De karatéka kreeg een voorwaardelijke straf, maar speelde zijn licencie kwijt!(mag van de rechter géén karate meer beoefenen, zich in geen enkele klub meer inschrijven).Ga dan eens helpen!...Waarom kreeg die geen felicitaties van die rechter?Hij heeft toch enkel een in nood verkerend persoon geholpen, en zichzelf verdedigt?!
carlgustaaf is offline  
Oud 17 april 2006, 09:17   #9
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Helpen is soms best te doen. Als je maar woedend genoeg bent, en nog kwader dan de stukken schorem. Ik ben -als vrouw van 1m60!!! - tussengekomen in een enorme kring met vier of vijf Cultuurverrijkers van 17 die een kleintje van 12 aan het aftroeven waren.

Toen ik zag hoe dat kleintje jankte en aan zijn mond bloedde, ben ik in die kring gestormd, heb die gasten, een kop groter dan ik, recht in hun ogen gekeken en gebruld:" DURF JE WEL, TEGEN EEN KLEINTJE MET VIER?? GA TERUG NAAR JE MOEDER EN SCHAAM JE!!"

Ze zijn afgedruipt zonder een kik. Het is niet de fysieke kracht, maar het schrikeffect dat het hem doet.
PollyCorrect is offline  
Oud 17 april 2006, 09:19   #10
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Conclusie van links: er is eigenlijk niets gebeurd dat onze aandacht moet trekken. Gewoon een moordje in een openbare ruimte. Wel door een "jongere", maar dat moeten we niet teveel benadrukken. Sla de bladzijde maar om, op naar het debat over het verbieden van chocoladesigaretten!
Knorretje is offline  
Oud 17 april 2006, 09:31   #11
saintamour
Burger

saintamour's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
5 na twaalf: iemand die ik ken, beoefenaar van karaté, is ooit eens tussenbeide gekomen, toen hij in de metro een man een handtas van een oudere vrouw zag wegrukken.Hij greep de dief vast, en deze werkte tegen.Hij sloeg hem daarop buiten westen.De politie arresteerde beide mannen.De dief wegens "diefstal", en mijn kennis "wegens slagen en verwondingen", want de dief had klacht ingediend.De karatéka kreeg een voorwaardelijke straf, maar speelde zijn licencie kwijt!(mag van de rechter géén karate meer beoefenen, zich in geen enkele klub meer inschrijven).Ga dan eens helpen!...Waarom kreeg die geen felicitaties van die rechter?Hij heeft toch enkel een in nood verkerend persoon geholpen, en zichzelf verdedigt?!
Dat bedoel ik nu net , onze maatschappij staat op zijn kop en nu schreeuwt iedereen waarom die jongen niet geholpen werd. maar ja dan had de tiener waarschijnlijk nog geleefd en was de brave ziel die hulp bood nu ook gearresteerd . hoogdringend tijd dat de wet op de wettelijke zelfverdediging wordt aangepast.
Vliegt de blauwvoet? Storm op zee!

Laatst gewijzigd door saintamour : 17 april 2006 om 09:31.
saintamour is offline  
Oud 17 april 2006, 09:40   #12
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Helpen is soms best te doen. Als je maar woedend genoeg bent, en nog kwader dan de stukken schorem. Ik ben -als vrouw van 1m60!!! - tussengekomen in een enorme kring met vier of vijf Cultuurverrijkers van 17 die een kleintje van 12 aan het aftroeven waren.

Toen ik zag hoe dat kleintje jankte en aan zijn mond bloedde, ben ik in die kring gestormd, heb die gasten, een kop groter dan ik, recht in hun ogen gekeken en gebruld:" DURF JE WEL, TEGEN EEN KLEINTJE MET VIER?? GA TERUG NAAR JE MOEDER EN SCHAAM JE!!"

Ze zijn afgedruipt zonder een kik. Het is niet de fysieke kracht, maar het schrikeffect dat het hem doet.
Proficiat voor je optreden. Maar je hebt ook geluk gehad. Volgende keer krijg je mogelijk een mes tussen je ribben.
luc broes is offline  
Oud 17 april 2006, 09:42   #13
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Proficiat voor je optreden. Maar je hebt ook geluk gehad. Volgende keer krijg je mogelijk een mes tussen je ribben.
En een rechtszaak vanwege het CGKR ...
Knorretje is offline  
Oud 17 april 2006, 12:21   #14
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
En een stempel op je kop dat je een Nazi bent !
Oud 17 april 2006, 12:26   #15
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Een racistische moord is een incident. En moorden gebeuren gewoonlijk niet op straat maar in de keuken. Dus, mensen, kom niet te veel in je keuken, want daar mag je met reden bang zijn
Dat is dus de juiste linkse kritische benadering
het toont vooral het falen aan het neoliberaal beleid dat ons overal op de openbare diensten (onderwijs als eerste) wil laten beknibbelen, en het toont ook de verantwoordelijkheid van het rechtse racistische discours aan dat systematisch een volledige bevolkingsgroep uit de maatschappij schopt.

Laatst gewijzigd door driewerf : 17 april 2006 om 12:28.
driewerf is offline  
Oud 17 april 2006, 12:34   #16
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
het toont vooral het falen aan het neoliberaal beleid dat ons overal op de openbare diensten (onderwijs als eerste) wil laten beknibbelen, en het toont ook de verantwoordelijkheid van het rechtse racistische discours aan dat systematisch een volledige bevolkingsgroep uit de maatschappij schopt.
1) Ons gratis onderwijs behoor tot de wereldtop
2) Dat rechtse discours is niet racistisch maar heeft wel het lef de dingen bij naam te noemen. Dat rechtse discours is een reactie (een gevolg dus) van het linkse nalatigheidsdiscours.
Knorretje is offline  
Oud 17 april 2006, 12:38   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen.
Oud 17 april 2006, 12:39   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
En een stempel op je kop dat je een Nazi bent !
Ook niet.
Oud 17 april 2006, 12:39   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2) Dat rechtse discours is niet racistisch maar heeft wel het lef de dingen bij naam te noemen. Dat rechtse discours is een reactie (een gevolg dus) van het linkse nalatigheidsdiscours.
Klopt.
Oud 17 april 2006, 12:40   #20
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar twijfel ik zeer sterk aan.
Het rechtse discours, dat ondertussen de SP.a ook heeft aangetast legt de volledige verantwoordelijkheid bij het individu, en negeert, of sterker ontkent, dat iemand leeft in een maatschappij, in een omgeving. Indien Links iets heeft nagelaten, is het wel daar en tegenmacht tegen opbouwen. In een land dat veertig jaar door de CVP is geregeerd, met de helft van de tijd nog de PVV/VLD als regeringspartner is het beleid er één geweest van systematisch ontmanteling van openbare dinesten, afbouw van openbare budgetten, en uitholling van werkzekerheid. Daar liggen de fundamentele problemen en oorzaken van de huidige criminaliteit.
driewerf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be