![]() |
Landuyt wil voorrang van rechts afschaffen.
Minister Landuyt wil voorrang van rechts afschaffen.
Hopelijk zijn wij inderdaad binnenkort van deze dwaze en onrealistische verkeersregel af. Wie heeft dat trouwens ooit uitgevonden? |
bron?
wat stelt hij in de plaats? edit: zelf al gevonden: Citaat:
bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF26042006_036 |
Citaat:
|
waarom is het afschaffen een goede maatregel?
|
Citaat:
Wie op een rechte baan rijd heeft voorrang. Zonder te moeten rekening houden met elk boerenweggetje dat mogelijk aan de rechterkant opduikt. In grootsteden moet men constant naar rechts kijken, remmen en weer doorrijden. Bestuurders zouden meer op het andere verkeer kunnen letten. Nog nooit meegemaakt dat je oplet voor een straat die van rechts komt en ondertussen de voetganger na het kruispunt niet gauw genoeg opmerkt? Dat men die voorrang van rechts al zo lang handhaaft is onbegrijpelijk. |
Citaat:
|
Ondertussen is hij op de radio geweest (Wilde geruchten, radio 1). Hij wil dit dus niet afschaffen, maar wel op banen die nu al gezien worden als "hoofdweg" door de weggebruikers voorrangsborden zetten (voor die weg) ipv voorrang van rechts.
|
Citaat:
Ook zijn aanval op de veel te dure rijscholen en de autoinspectie om de 2 jaar zijn goede maatregelen. Ge zou het hem niet aangeven maar het is geen kieken :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Indien je op een baan rijd die wordt gekruist door een andere dan stop je. Simpel, het zou schelen aan verkeersborden en wegmarkeringen. |
Het is maar te hopen dat Landuyt met de afschaffing van rechts wel degelijk de verkeersregel bedoeld. En niet een nieuw soort Cordon Sanitaire...
|
Wie weet, en wij maar denken dat het om het verkeer te doen is.
|
Inderdaad.
Hij wil voorang van links invoeren. |
Citaat:
Er is naar mijn mening geen probleem met de huidige voorrangsregel van rechts, behalve dan dat er mensen zijn die hem niet toepassen. |
Citaat:
Dat is inderdaad, de meest debiele en meest ongevalveroorzakende verkeersregel die er ooit is uitgevonden, het is dan ook nog eens totaal onlogisch. Ik ben zeker dat als je van die ingewikkelde kruispuntschema's voor de doorsnee flik zijn neus legt, hij zelf niet weet wat de te volgen volgorde is, en wat als er 4 auto's in t echt tegelijk toekomen op een kruispunt met voorang van rechts ? |
Citaat:
De meeste van onze kruispunten zijn voorzien van verkeerslichten of worden vervangen een rond punt. Ook hier moet de regel gelden dat wie zich op het rondpunt al bevind voorang heeft. Nu zijn er nog dikwijls ronde punten met voorrang van rechts en andere dan weer niet. Uniformiteit, zou het voor iedereen eenvoudiger maken. |
Citaat:
Ah nee ? Als er geen bord staat dat de voorang aangeeft geld de voorrang van rechts altijd, zelf voor een boerenkaseiweg, waar 1 keer op 't seizoen nen traktor uitkomt. |
Citaat:
Hij is in vele gevallen niet logisch er zijn veel "grote banen" die gekruist worden door kleine weggetjes. Strikt genomen zou daar het verkeer dus quasi stilstaan moest men zich daar aan de voorrang van rechts houden. Bovendien is het vaak heel moeilijk zichtbaar, of er van rechts hoegenaamd verkeer aankomt. Ik denk maar aan straten in steden, of zo van die straten in wijken waar een haag van 3 meter hoog tot aan de rand van de straat loopt. Trouwens, Als je van alle kanten een auto op't zelfde moment krijgt bij een voorang van rechts, wie heeft dan voorang op wie, al eens de oefening gemaakt... Het is dus gewoon ronduit gevaarlijk... wie op een hoofdbaan komt of geen overzicht heeft op die hoofdbaan, stopt, en verliest dus zijn voorrang, ... (nog zo iets absurd ... ) En als ge overal uwe voorrang neemt gaat ge zeggen dat ge als ne ZOT rijd, (wat ook zo is... ) Kortom het is een slechte basisregel. Je zou eerst moeten vastleggen wat is een hoofdweg, en dan vastleggen dat verkeer op een hoofdweg altijd voorrang heeft, en dat je die hoofdweg pas mag oprijden als de weg vrij is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be