Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Back to the roots (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51206)

Stratcat 22 mei 2006 22:49

Back to the roots

DS 22/05/2006
Citaat:

WENEN - De dubbele racistische moord in Antwerpen op 11 mei is kenmerkend voor een politiek en ideologisch klimaat in Europa dat het overgaan tot een misdrijf bevordert. Dat verklaarde Doudou Diène, de speciale rapporteur van de Verenigde Naties tegen racisme, xenofobie en intolerantie.
,,Iemand meende dat het ideologische klimaat hem toeliet een wapen te kopen en de staat op te gaan om te moorden’’, verklaarde Diène tijdens een seminarie over racisme, xenofobie en de media, dat in Wenen georganiseerd werd door de Europese Commissie. De Senegalese gezant bracht de dubbele moord in Antwerpen in verband met de reacties op de moord op Joe Van Holsbeeck een maand eerder in Brussel. ,,Een deel van de media en de politieke wereld in België hebben er een gemeenschap bij betrokken’’, aldus Diène. Na de moord op Van Holsbeeck werden de verdenkingen namelijk eerst op de leden van de Maghrebijnse gemeenschap gericht, terwijl uit het onderzoek al snel bleek dat het om twee Poolse jongeren ging.

,,Het individuele overgaan tot het plegen van een strafbaar feit stijgt, maar het overgaan tot een politieke daad ook’’, zei de speciale rapporteur, die ook ,,de banalisering van racisme en xenofobie door hun politieke instrumentalisering’’ aan de kaak stelde. ,,De programma’s van extreemrechtse partijen beïnvloeden de de verkiezingsprogramma’s van de democratische partijen langzaam’’, meende hij. ,,De rode lijn wordt stilaan overschreden’’, aldus de gezant, die de aandacht vestigde op het toenemende aantal wetgevingen dat immigranten en asielzoekers ,,criminaliseert’’.
Ik stel voor dat alle liberaal gezinde Europeanen naar Afrika emigreren.
Laat ons bewijzen wat we beweren.

eno2 23 mei 2006 10:56

Ik ga niet weg voor het VB.

Knuppel 23 mei 2006 11:20

Als het 'ideologisch' klimaat bevordert wat in Antwerpen gebeurde, wat bevorderde dan de moord op Joe van Holsbeek? Ook het ideologisch klimaat of was het in dat geval iets anders?

Dat ze d�*�*r de oorzaak maar eens gaan zoeken voor ze met hun beschuldigende vingertjes naar hun (toevallig?) ideologische tegenstander wijzen.
Dat het ideologisch klimaat is wat het is ligt aan de verantwoordelijken die het multiculturele klimaat schiepen waarin de Joe's van ons land in veel te grote aantallen het leven lieten en laten. D�*�*r ligt ook de oorsprong van het probleem waardoor jongens, zoals de meest recente 'Vlaamse' media-ster, door het lint gaan.

kelt 23 mei 2006 16:46

Hoewel ik nogal VN-genegen ben moet ik toegeven geen "wijsheden" meer te aanvaarden van figuren die niet uit Europa- of Oost-Azie afkomstig zijn...
De rest is te agressief(lijdend aan supermachtitis) of kan weinig of geen referenties voorleggen....

Er lijkt me bijvoorbeeld in Afrika voldoende te doen zijn voor voornoemde wijsgeren.... :?

TomB 23 mei 2006 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier (Bericht 1722235)
DS 22/05/2006
Ik stel voor dat alle liberaal gezinde Europeanen naar Afrika emigreren. Laat ons bewijzen wat we beweren.

Ze laten u daar niet zomaar binnen hoor.

Percalion 23 mei 2006 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB (Bericht 1723741)

Jammer eigenlijk. We zouden er zaken kunnen doen 8)

Bhairav 23 mei 2006 23:14

:roll:

Turkje 24 mei 2006 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB (Bericht 1723741)

Is er daar dan een ideologisch klimaat dat Europeanen criminaliseert 8O

Anderzijds kan het ook zijn dat racisten heel holistisch ingestelde mensen zijn: blank is nu eenmaal een minderheid op deze aardbol, dus de blanken moeten wel hard van zich afbijten ! Dat zou pas "newspeak" zijn: in plaats van naar racisten kan men dan in 't vervolg verwijzen naar "pejoratief gedetermineerde minderheidsuitzienden". Alweer een probleem opgelost zie !

Wat "Afrika" betreft, zou ik toch graag enige specificaties kennen: gaan we voor het Arabisch gedeelte, de Sahara, het regenwoud of de steppes? Kwestie van de juiste kledij mee te nemen...

Boadicea 24 mei 2006 18:03

Ik mijn ogen is het simpel: we zitten hier met te veel samen opeen gepakt. Bij verschillende diersoorten in de natuur leidt overpopulatie tot agressie. In geval van onze soort kan men dit oorlog of terrorisme noemen.

King of beggars and fleas 24 mei 2006 18:24

zou belgie eigenlijk geen groot stuk sahara ( zes keer zo groot als belgie ofzo ) kunnen krijgen (kopen) ergens ofzo ?

we zouden dat dan vruchtbaar kunnen maken. De belgische wet zou er gelden en we zouden alle vluchtelingen die naar ons systeem vluchten er a volonte kunnen opvangen en ze kunnen daar mee de boel vruchtbaar maken.

Er moet echt wel een stuk sahara zijn dat niemand moet hebben. En gelijk wij belgen werkezels zijn krijgen we volgens mij alles op de duur wel vruchtbaar.

cookie@vws 24 mei 2006 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 1725057)
Ik mijn ogen is het simpel: we zitten hier met te veel samen opeen gepakt. Bij verschillende diersoorten in de natuur leidt overpopulatie tot agressie. In geval van onze soort kan men dit oorlog of terrorisme noemen.

Er is niemand die u tegenhoudt om van een brug te springen hé :roll:

Boadicea 24 mei 2006 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1725074)
Er is niemand die u tegenhoudt om van een brug te springen hé :roll:

Ik zou zeggen ... na u.:-P

cookie@vws 24 mei 2006 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 1725096)
Ik zou zeggen ... na u.:-P

Moet ik het weer komen voordoen?.... die Belangers hé.... :?

longhorn 24 mei 2006 18:54

Moest ik mogen kiezen tussen Zuid-Afrika of Belgie dan mag Belgie rap mijn kl*ten kussen.

cookie@vws 24 mei 2006 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1725118)
Ik ruil Zuid-Afrika onmiddellijk in voor Belgie.

Is wel geen monopolyspel hé... ;-)

longhorn 24 mei 2006 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1725120)
Is wel geen monopolyspel hé... ;-)

'Levensweg' is beter.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be