![]() |
Peiling toekomst Belgie
Omdat een aantal andere peilingen nogal selectief waren in de opties, hier een nieuwe peiling voor de forumgangers over de toekomst van Belgie.
|
Ofwel een confederatie ofwel volledige splitsing. Zolang de soevereiniteit bij de twee naties (Vl en Wal) ligt, en de Belgische macht gebroken is.
"Een confederale staat" is wel een contradictie, aangezien een confederatie een statenbond is. |
Citaat:
Maar het gaat hier over het principe en niet over de taalkundige correctheid |
Citaat:
|
Citaat:
|
Eindelijk mijn "dada" gevonden zie! :thumbsup:
|
om een confederatie te vormen (Een europese volkerenconfederatie dan) moet ge uiteraard eerst onafhankelijk zijn, dus heb ik maar voor de eerste optie gekozen.
|
Citaat:
Dat stemden de Montenegrijnen ook ;-) |
In eigen peiling spreekt momenteel rond de 70% zich uit voor onafhankelijkheid :-) .
Gezien de de visvijver dezelfde is zal het resultaat hier wss dezelfde kant opgaan. Ik denk, dat mocht er morgen een referendum gehouden worden er wel een stuk minder voor onafhankelijkheid zouden stemmen. Toch lijkt het me wel zinvol (gezien de hoge score) om een wat meer representatieve peiling te laten houden. Als daar ook blijkt dat er een meerderheid gewonnen is voor onafhankelijkheid dan zouden de politici in feite moeten volgen. Politici worden tenslotte verkozen om te proberen te realiseren hetgeen leeft bij haar bevolking. Niet dat ik overtuigd ben dat er altijd naar dit principe gehandeld wordt :roll: . |
U poll is te beperkt, de Heel-Nederlandse Dietse oplossing staat er niet bij.
De opheffing van de Belgische structuur en vervangen door een Dietse rijksfederatie, waarbij het Vlaamse, Waalse, Hollandse en Friese volk hun culturele eigenheid kunnen behouden. Ook een hun taal kunnen ze behouden, al zal er één overkoepelende taal zijn, het algemeen Nederlands, ook in Wallonië. Maar niets belet de mensen om er als moedertaal nog steeds Frans te spreken (net als wij nu dialect spreken). |
Citaat:
|
Hey mijn keuze staat er niet bij.
die is: werk de EU BETER uit!!! gelukkig is er Ladonia, dat nu Europa tot zijn kolonie heeft gemaakt en aangezien België tot Europa behoort is het probleem opgelost :lol: :lol: :lol: :lol: |
Volledige splisting, dan kan de haan Di Rupo het hardst kraaien in zijn eigen kiekenskot.
|
Citaat:
|
nu nog een referendum ...
|
In LLB schijnt er peiling gepubliceerd te zijn deze week waaruit blijkt dat 90% van de Belgen tegen separatisme zijn.
Moet er nog zand zijn? |
en zeiden die peilingen ook hoeveel er voor unitarisme zijn?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be