![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe ziet u liefst Belgie in de toekomst staatkundig evolueren | |||
Vlaanderen en Wallonie onafhankelijk |
![]() ![]() ![]() |
49 | 68,06% |
Unitaire staat (met provinciale decentralisatie) |
![]() ![]() ![]() |
9 | 12,50% |
Federale staat (met behoud v gewesten & gemeenschappen) |
![]() ![]() ![]() |
7 | 9,72% |
Confederale staat (maximale bevoegdheden aan de delstaten zonder splitsing v/h land) |
![]() ![]() ![]() |
7 | 9,72% |
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Omdat een aantal andere peilingen nogal selectief waren in de opties, hier een nieuwe peiling voor de forumgangers over de toekomst van Belgie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ofwel een confederatie ofwel volledige splitsing. Zolang de soevereiniteit bij de twee naties (Vl en Wal) ligt, en de Belgische macht gebroken is.
"Een confederale staat" is wel een contradictie, aangezien een confederatie een statenbond is. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 23 mei 2006 om 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar het gaat hier over het principe en niet over de taalkundige correctheid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eindelijk mijn "dada" gevonden zie!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() om een confederatie te vormen (Een europese volkerenconfederatie dan) moet ge uiteraard eerst onafhankelijk zijn, dus heb ik maar voor de eerste optie gekozen.
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Da! Da!
Dat stemden de Montenegrijnen ook ![]()
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() In eigen peiling spreekt momenteel rond de 70% zich uit voor onafhankelijkheid
![]() Gezien de de visvijver dezelfde is zal het resultaat hier wss dezelfde kant opgaan. Ik denk, dat mocht er morgen een referendum gehouden worden er wel een stuk minder voor onafhankelijkheid zouden stemmen. Toch lijkt het me wel zinvol (gezien de hoge score) om een wat meer representatieve peiling te laten houden. Als daar ook blijkt dat er een meerderheid gewonnen is voor onafhankelijkheid dan zouden de politici in feite moeten volgen. Politici worden tenslotte verkozen om te proberen te realiseren hetgeen leeft bij haar bevolking. Niet dat ik overtuigd ben dat er altijd naar dit principe gehandeld wordt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() U poll is te beperkt, de Heel-Nederlandse Dietse oplossing staat er niet bij.
De opheffing van de Belgische structuur en vervangen door een Dietse rijksfederatie, waarbij het Vlaamse, Waalse, Hollandse en Friese volk hun culturele eigenheid kunnen behouden. Ook een hun taal kunnen ze behouden, al zal er één overkoepelende taal zijn, het algemeen Nederlands, ook in Wallonië. Maar niets belet de mensen om er als moedertaal nog steeds Frans te spreken (net als wij nu dialect spreken). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Partijlid
|
![]() Hey mijn keuze staat er niet bij.
die is: werk de EU BETER uit!!! gelukkig is er Ladonia, dat nu Europa tot zijn kolonie heeft gemaakt en aangezien België tot Europa behoort is het probleem opgelost ![]() ![]() ![]() ![]()
stop me zagen over Europa. Ladonia zal wel bepalen hoe het nu verder moet met haar kolonie. Als minister van nuttelose zaken, vind ik dit forum nutteloos. Ik hou van nutteloos, daarom ben ik ook minister http://www.ladonia.net |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Volledige splisting, dan kan de haan Di Rupo het hardst kraaien in zijn eigen kiekenskot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Partijlid
|
![]() toktok een ei (ent heeft een striksken)
stop me zagen over Europa. Ladonia zal wel bepalen hoe het nu verder moet met haar kolonie. Als minister van nuttelose zaken, vind ik dit forum nutteloos. Ik hou van nutteloos, daarom ben ik ook minister http://www.ladonia.net |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() nu nog een referendum ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() In LLB schijnt er peiling gepubliceerd te zijn deze week waaruit blijkt dat 90% van de Belgen tegen separatisme zijn.
Moet er nog zand zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en zeiden die peilingen ook hoeveel er voor unitarisme zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Weet je zeker dat het 90 en geen 110% was?
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 28 mei 2006 om 09:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Na hertelling 99%?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Zeg, en ik dacht dat u niet in peilingen geloofde?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |