Tantist |
7 juni 2006 15:58 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
(Bericht 1747977)
Bart Somers van de PVV wil dat mensen die door zijn kapitalistisch systeem geen werk vinden, na een tijd hun bestaansrecht verliezen. Dat is natuurlijk waanzinnig. Het is ook economische onzin. Zelfs Paul De Grauwe zegt dat.
|
En nu ipv een zielig gezagsargument (wie is die vent in hemelsnaam?) eens zelf denken en zelf uw toch wel uitgesproken stelling verdedigen.
Citaat:
Als de PVV zo arrogant mag zijn, mogen wij dat ook.
|
Ik dacht al dat u zich bewust als dusdergelijke gedroeg...
Citaat:
Vandaar het volgende voorstel, in de vorm van een vraag: moeten zelfstandigen die meer dan 1000 €uro verdienen, 50% hiervan afdragen aan de staat? En alles wat boven de 1000€uro gaat progressief zwaarder belasten?
|
Ik zie niet in wat het ene met het ander te maken heeft. Kunt u dat ook eens verklaren?
Citaat:
Dat zou rechtvaardig zijn. Het geld van een zelfstandige is immers fundamenteel kapitaal, terwijl dat van een werknemer consumptiegeld is, en dus niks waard.
|
Ik ben zelfstandig, en ik kan je garanderen dat dat geld op het einde van de maand er ver door is. Misschien tijd voor een reality check, oliepiek?
Citaat:
In een kapitalistisch systeem heeft een zelfstandige met kapitaal uiteraard veel meer voordelen dan een werknemer zonder kapitaal.
|
Ahum... Ik heb geen vakantiegeld, geen ziekteverlof, geen 13e maand,... Ik kan wel mijn uurtjes kiezen en als ik meer werk, verdien ik ook meer. Dat is de enige luxe die ik voor heb op een bediende (niet een arbeider, want die krijgt zijn overuren wel betaald). Reality check...
Citaat:
Het is niet omdat het kapitalisme voor Westerlingen is wat de Islam voor Arabieren is (namelijk een mythisch, religieus levenskader), dat we het niet in vraag mogen stellen.
|
Natuurlijk mag u het in vraag stellen, maar als dat gebeurt vanuit een nog mythischer, religieus levenskader van het communisme, is die analyse waardeloos.
Is het trouwens nog opportuun om anno 2006 een onderscheid te maken tussen mensen op basis van hun arbeid? Zelfstandige, arbeider, bediende of ambtenaar, zijn het niet juist de linksen die willen dat iedereen gelijk is?
|