Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Pol & Soc (https://forum.politics.be/showthread.php?t=52216)

stonaar 26 juni 2006 20:24

Pol & Soc

Hallo

Ik ben pas afgestudeerd, en zou graag pol&soc willen volgen aan de UFSIA.

Zijn er op politics.be mensen die pol&soc hebben gedaan of nog aan het doen zijn (of zoals mij van plan zijn om het te volgen)? Kunnen die mensen mij nuttige informatie en tips geven over de richting,professoren,.. ? Dat kan ook per PM;-)

Natuurlijk ga ik de infoavonden mij niet voorbij laten gaan. Ook op het net kan je heleboel informatie vinden. Maar toch zou ik het prettig vinden als iemand mij zou willen helpen.

Met vriendelijke groeten

Stonaar

StevenNr1 26 juni 2006 20:30

Ik ga waarschijnlijk volgend jaar ook Politieke Wetenschappen beginnen op den UA.
Tip: Ga eens bij de Jean Pierre langs voor cake.

Mitgard 26 juni 2006 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1778675)

8)

Nynorsk 26 juni 2006 20:32

Citaat:

Ik ga waarschijnlijk volgend jaar ook Politieke Wetenschappen beginnen op den UA.

ja of wat? :cheer:

Citaat:

²

Heftruck 26 juni 2006 20:35

Lang getwijfeld, maar toch maar niet. Je kan toch aan politiek doen zonder pol&soc te studeren? :-)

StevenNr1 26 juni 2006 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1778683)
ja of wat? :cheer:

Ja, ik hoop dat ik volgend jaar iets meer zin heb om te studeren.
Anders zal het taxichauffeur ofzo worden.

stonaar 26 juni 2006 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 1778692)
Lang getwijfeld, maar toch maar niet. Je kan toch aan politiek doen zonder pol&soc te studeren? :-)

Dat is zo.

Maar met een universitair diploma, denk ik toch dat je op de arbeidsmarkt meer waard bent.

Daarenboven, ik heb nooit in mijn leven écht gestudeerd (behalve het eerste middelbaar, toen was ik 'jong' en enthousiast).

Tijdens de examens was het onder het motto: "elk vak krijgt zijn uurtje". Ik heb altijd meer dan de helft behaald. Maar later kan ik wel spijt krijgen, "tjongje ik was toch in staat om meer te doen". Om dat te vermijden, ga ik pol&soc doen.

Bovendien ben ik geïntereseerd in politiek en geschiedenis.

Mitgard 26 juni 2006 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stonaar (Bericht 1778740)

dat zit al goed.
nu nog geïnteresseerd worden in sociaalwetenschappelijk onderzoek, statistiek, recht, economie... :-P

stonaar 26 juni 2006 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1778772)
dat zit al goed.
nu nog geïnteresseerd worden in sociaalwetenschappelijk onderzoek, statistiek, recht, economie... :-P

Einfach :-)

Kim 26 juni 2006 22:27

Citaat:

Vooral de appelcake is lekker, en voor wie geen vegetariër is: de worstebroodjes zijn ook best lekker!

Kim 26 juni 2006 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stonaar (Bericht 1778805)
Einfach :-)

Recht krijg je daar van een superleuke Professor, Prof. Rogier de Corte.

Z'n lessen zijn gewoon super, hij vertelt enorm leuke anekdotes wat maakt dat je de stof veel sneller vat! :-)

stonaar 26 juni 2006 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1778958)
Recht krijg je daar van een superleuke Professor, Prof. Rogier de Corte.

Z'n lessen zijn gewoon super, hij vertelt enorm leuke anekdotes wat maakt dat je de stof veel sneller vat! :-)

Dat heeft voor- en nadelen,vind ik.Voordeel is, lessen gaan snel voorbij (alhoewel, er is géén schoolplicht meer). Nadeel is, op een exaam kan hij iets vragen waarover hij in de klas paar woordjes over zei of de 'klas' toen platlag van het lachen en niemand iets noteerde.

Ahja, hoe zit het met de cursussen? Zijn ze volledig? Of moet je tijdens de lessen heel véél noteren?

;-)

Heftruck 26 juni 2006 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stonaar (Bericht 1778740)
Dat is zo.

Maar met een universitair diploma, denk ik toch dat je op de arbeidsmarkt meer waard bent.

Daarenboven, ik heb nooit in mijn leven écht gestudeerd (behalve het eerste middelbaar, toen was ik 'jong' en enthousiast).

Tijdens de examens was het onder het motto: "elk vak krijgt zijn uurtje". Ik heb altijd meer dan de helft behaald. Maar later kan ik wel spijt krijgen, "tjongje ik was toch in staat om meer te doen". Om dat te vermijden, ga ik pol&soc doen.

Ik ga informatica studeren, dus niets universitairs, hoeft ook niet.
:-)

stonaar 26 juni 2006 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 1779047)
Ik ga informatica studeren, dus niets universitairs, hoeft ook niet.
:-)

Vijf jaar geleden wilde ik dat ook doen. Nu vind ik het maar niets.

9/10 ga je leraar informatica worden ! :-)

Weet je hoeveel een Vlaming kost voor een bedrijf? Terwijl een Indiër (of eender welke Aziaat) bereid is voor een véél lager loon te werken + meer skills heeft.

Ik heb gisteren de film Office Space gezien, gaat over programmeurs, een aanrader.

Tavek 27 juni 2006 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stonaar (Bericht 1779072)

Weet je hoeveel een Vlaming kost voor een bedrijf? Terwijl een Indiër (of eender welke Aziaat) bereid is voor een véél lager loon te werken + meer skills heeft.

Ik heb gisteren de film Office Space gezien, gaat over programmeurs, een aanrader.

Pol en Soc is nochtans een zekerdere weg richting dop dan informaticus.....

stonaar 27 juni 2006 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 1779115)
Pol en Soc is nochtans een zekerdere weg richting dop dan informaticus.....

Dat hangt natuurlijk sterk af van individu tot individu.

Als iedereen zo zou denken, dan studeert niemand verder.

Hopla, na je secundair ineens wèrek zoeken.

Heftruck 27 juni 2006 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stonaar (Bericht 1779072)

't Is dan ook de bedoeling om games te gaan ontwikkelen. Jewel, ik ga internationaal. 8)

lombas 27 juni 2006 06:29

Ik heb vorig jaar twee weken politieke gedaan. Toen liet ik mijn hart spreken, en ben overgelopen naar geschiedenis.

Nog altijd geen seconde spijt van gehad, want in de richting politieke wetenschappen ontbrak het mijns inziens aan ... politieke vakken.

Desiderius 27 juni 2006 07:10

... of toch maar rechten ?

Hopen (politieke & sociale) geschiedenis, sociologie en psychologie in de kandidaturen (sorry, "bachelor" noemen ze zoiets tegenwoordig) en dan leren hoe het systeempje écht werkt. Gooi daar nog een postgrad. economie tegenaan en je bent tot de tanden gewapend voor de arbeidsmarkt.

Juristen zijn als schijtpapier; niemand heeft er veel achting voor, maar oh wee als ze eens met de schijterij zitten... :-P

lombas 27 juni 2006 07:17

Wel ja, uiteraard ga ik bijvoorbeeld nog wel een pakje ManaMa's doen...

Eens kijken in het buitenland ook; krijgsgeschiedenis in Stellenbosch lijkt me wel iets.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be