![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Hallo
Ik ben pas afgestudeerd, en zou graag pol&soc willen volgen aan de UFSIA. Zijn er op politics.be mensen die pol&soc hebben gedaan of nog aan het doen zijn (of zoals mij van plan zijn om het te volgen)? Kunnen die mensen mij nuttige informatie en tips geven over de richting,professoren,.. ? Dat kan ook per PM ![]() Natuurlijk ga ik de infoavonden mij niet voorbij laten gaan. Ook op het net kan je heleboel informatie vinden. Maar toch zou ik het prettig vinden als iemand mij zou willen helpen. Met vriendelijke groeten Stonaar Laatst gewijzigd door stonaar : 26 juni 2006 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ga waarschijnlijk volgend jaar ook Politieke Wetenschappen beginnen op den UA.
Tip: Ga eens bij de Jean Pierre langs voor cake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Lang getwijfeld, maar toch maar niet. Je kan toch aan politiek doen zonder pol&soc te studeren?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar met een universitair diploma, denk ik toch dat je op de arbeidsmarkt meer waard bent. Daarenboven, ik heb nooit in mijn leven écht gestudeerd (behalve het eerste middelbaar, toen was ik 'jong' en enthousiast). Tijdens de examens was het onder het motto: "elk vak krijgt zijn uurtje". Ik heb altijd meer dan de helft behaald. Maar later kan ik wel spijt krijgen, "tjongje ik was toch in staat om meer te doen". Om dat te vermijden, ga ik pol&soc doen. Bovendien ben ik geïntereseerd in politiek en geschiedenis. Laatst gewijzigd door stonaar : 26 juni 2006 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral de appelcake is lekker, en voor wie geen vegetariër is: de worstebroodjes zijn ook best lekker!
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 26 juni 2006 om 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Recht krijg je daar van een superleuke Professor, Prof. Rogier de Corte.
Z'n lessen zijn gewoon super, hij vertelt enorm leuke anekdotes wat maakt dat je de stof veel sneller vat! ![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 26 juni 2006 om 22:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ahja, hoe zit het met de cursussen? Zijn ze volledig? Of moet je tijdens de lessen heel véél noteren? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
9/10 ga je leraar informatica worden ! ![]() Weet je hoeveel een Vlaming kost voor een bedrijf? Terwijl een Indiër (of eender welke Aziaat) bereid is voor een véél lager loon te werken + meer skills heeft. Ik heb gisteren de film Office Space gezien, gaat over programmeurs, een aanrader. Laatst gewijzigd door stonaar : 27 juni 2006 om 00:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb vorig jaar twee weken politieke gedaan. Toen liet ik mijn hart spreken, en ben overgelopen naar geschiedenis.
Nog altijd geen seconde spijt van gehad, want in de richting politieke wetenschappen ontbrak het mijns inziens aan ... politieke vakken.
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() ... of toch maar rechten ?
Hopen (politieke & sociale) geschiedenis, sociologie en psychologie in de kandidaturen (sorry, "bachelor" noemen ze zoiets tegenwoordig) en dan leren hoe het systeempje écht werkt. Gooi daar nog een postgrad. economie tegenaan en je bent tot de tanden gewapend voor de arbeidsmarkt. Juristen zijn als schijtpapier; niemand heeft er veel achting voor, maar oh wee als ze eens met de schijterij zitten... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel ja, uiteraard ga ik bijvoorbeeld nog wel een pakje ManaMa's doen...
Eens kijken in het buitenland ook; krijgsgeschiedenis in Stellenbosch lijkt me wel iets.
![]() |