![]() |
Paus breekt lans voor traditionele gezin
Citaat:
|
Voor mij mag hij meteen opgepakt worden wegens het oproepen tot onverdraagzaamheid en discriminatie.
|
Citaat:
Waarom leeft de Paus dan zelf in een heel gesloten gemeenschap samen met talrijke andere mannen ? Echt gezinsvriendelijk kan je dat niet noemen ........ Moet men zich volledig afzonderen van de wereld om te kunnen nadenken hoe de anderen die zich niet afzonderen moeten leven ? :? Als God liefde en respect is dan is dat ook respect voor mensen die zich oprecht aan elkaar willen binden, in voor- en tegenspoed. Verantwoordelijkheid willen opnemen voor elkaar onafhankelijk van het feit of daar nu kinderen van komen of niet. |
Het Vaticaan is sinds jaar en dag een grote farce.Wat ze opperen slaat nergens op,op geen enkel beleidspunt en houdt al zeker geen rekening met het welzijn van de mens...
|
Hij heeft het recht dat te zeggen vanuit zijn positie, maar dat wil nog niet zeggen dat de diverse regeringen, die zich doorgaans niet zulk eenvoudig beeld kunnen permiteren, daar rekening mee moeten houden.
|
Citaat:
|
Ratzi zegt wat hij wil.
Niemand is immers verplicht rekening te houden met wat die homofobe ouwe knar in zijn Vaticaanse micro reutelt. |
Citaat:
|
Precies alsof die carnavalszot mij gaat vertellen of ik wel of niet ongehuwd mag samenwonen, met wie ik samenwoon en of er daar kinderen moeten van komen.
|
Citaat:
Als je het niet leuk vindt kan je nog altijd een nieuwe protestantse kerk oprichten met/zonder homohuwelijk, vrouwelijke voorgangers en al dienen zever. |
Citaat:
Iedere vereniging heeft zo zijn ongeleid projectiel, nietwaar? |
Citaat:
|
Ik kan goed begrijpen dat veel mensen niet gelovig zijn, of dat ze de Kerk niet volgen.
Maar het is wel goed om af en toe eens de traditionele waarden weer op het voorplan te zetten. Het traditionele gezin is uiteindelijk de hoeksteen van de maatschappij. Toch? |
Citaat:
|
Citaat:
Als u de Rat zijn toespraak trouwens helemaal neemt moet men tevens getrouwd zijn, en zijn andere samenlevingsvormen niet aanvaardbaar. Dus mensen die samenwonen zonder te trouwen (voor welke reden ook), alleenstaand zijn of hertrouwen doen het niet goed, terwijl deze gezinnen net de hoeksteen van onze samenleving vormen (alleen al omdat ze de grootste groep zijn). Deze gezinnen kunnen het volgens mij net zo goed doen. |
Citaat:
Proficiat! ;-) |
Toch wel uiterst merkwaardig dat je het vaticaan zo goed als nooit het populaire religieuze spelletje, "stop je leuter in een kleuter" openlijk en publiekelijk en dit met evenveel regelmaat hoort bekritiseren, er zit een geurtje aan. Beste heilige Rat misschien zou het toch verstandiger zijn om eerst je hand in eigen boezem te steken vooraleer je met je fundamentalistische preek begint!
|
Laat hem toch het standpunt van de Kerk verdedigen. Waarom hebben jullie daar zo een problemen mee?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be