![]() |
Nou, goed, we weten in elk geval dat de marxistische visie op de loop van de geschiedenis niet correct te noemen valt. Anderzijds is marxisme uiteraard, zeker in de jaren zestig en zeventig, zeer belangrijk geweest om de geschiedenis ook onder de ogen te brengen van de sociale ontwikkelingen.
|
aha en wat is er niet correct aan?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik denk dat lombas de heimelijke bedoeling heeft ons hier terug te doen hervallen in geepistel over marx, wat hem aardig aan het lukken is en waarmee hij wil aantonen dat we het niet kunnen laten, zelfs niet voor heel even.
soit en de we vorm is niet korrect als ik hem gebruik trouwens want bij mij kan het niet lukken ten eerste ken ik niks over marx ten tweede intereseert het me geen ene reet. net zoals het kiespubliek dat bereikt moet worden nooit maar dan ook nooit zullen ze da s kapital lezen , nooit, jamais, never !!! in geen honderdduizend jaar ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Humor bijvoorbeeld, de 'spelen' die wij spelen met onze taal, dat kun je niet logische formuleringen vastleggen. |
Citaat:
Ook al is de waarheid misschien genuanceerder dan het verband tussen de filosofieën van Plato, Hegel en Marx en het totalitaire maatschappijmodel dat hij wil aantonen. Maar wie die twee delen gelezen heeft, krijgt wel een inzicht in voornoemde drie denkers. Ook Hannah Arendt zal voor jou wel een aanrader zijn zeker ? ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Persoonlijk was ik niet zo sterk in logica, maar ik probeer er toch wat van te snappen. De formele logica is eigenlijk een beetje doodgebloed, heb ik begrepen uit mijn cursus vroeger, en de inzichten van Kuhn en Feyerabend zijn niet onbelangrijk. Waarschijnlijk krijg je Von Bertalanffy en Apostel dan ook nog. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be