![]() |
Moet Laurent een hogere dotatie krijgen?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=53958
Laurent komt niet toe met zijn dotatie, schijnt het. Ach ja, het is tenslotte maar een schamele 295.000€. Het is toch onze burgerplicht om de schulden van ons Glorieuze Vorstenhuis aan te zuiveren! Verder moeten we ervoor zorgen dat het nooit meer zover komt, door de dotaties te verhogen! Laten wij allemaal een boterham minder eten, zodat Laurent een lepeltje kaviaar meer heeft. |
Smijt da volk toch es op straat, no more royalty!
|
Waarom krijgt een lid van de koninklijke familie in feite een grotere uitkering dan een andere werkloze?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alleen de koning(in) en de kroonprins(es) een dotatie geven, de rest moet er maar voor werken(zoals in Nederland).
|
Citaat:
Gewoon afvoeren heel dat ondemocratische circus. |
Citaat:
neen , zelfs da nog niet , ne goeie ouderwetse stamp onder hullen hol , of de nekstraf :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: |
Van mij mag die dotatie gelijk blijven. Dat Laurent vindt dat het te weinig is is zijn goed recht, arbeiders klagen toch ook altijd dat ze te weinig krijgen.
Dat het takenpakket van deze publieke figuur al even publiek en maatschappelijk gericht moet zijn spreekt voor zich alleen dient daar serieus aan gewerkt te worden. Soit wie zegt da natuurlijk weer hé |
Ik heb voor afschaffing van zijn dotatie gestemd en vind trouwens dat de volledige civiele lijst moet worden opgeheven. De Saksen-Coburgs hebben meer dan voldoende financiële slagkracht om een meer dan 'royaal' leven te leiden als gewone burgers.
De kastelen kan de overheid verkopen en niets houdt de Saksen-Coburgs tegen zelf voor de aankoop van enkele kastelen te gaan. Misschien is de verkoop van deze kastelen wel een middel om de begroting de zoveelste keer op rij kunstmatig in evenwicht te brengen. Laurent en Filip mogen hier in mijn tuin komen werken, dan moeten ze niet naar 'den dop'. |
Juist democratisch.
In een democratie wordt gekozen, gaat men niet van vader op zoon of op dochter. Stelt men geen senators voor het leven aan om deze hun donatie te kunnen goed praten maar kiest men senators dat is nu eenmaal de werking van een democratie of zou dat moeten zijn. Hier hebben politici hun mond vol over democratie maar zij die het meest dit woord gebruiken leven het zelf het minst na. Een monarchie kan nooit democratisch zijn een republiek benaderd dit al meer.
|
Citaat:
|
Citaat:
Democratie is een politiek woord dat invulling krijgt naargelang de betrokken persoon er baat bij heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
Democratie die naam waardig is dus iets héél anders dan een 'politiek woord dat invulling krijgt'. |
By the way.
De forumdemocratie heeft op dit ogenblik met ruime meerderheid (80%) beslist dat de dotaties moeten stopgezet worden. |
Citaat:
|
Dat is ongeveer 1 miljoen oude franken per maand zoveel zou ik nog niet op een week opkrijgen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be