largo_w |
15 augustus 2006 17:35 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich
(Bericht 1872508)
Een klein stuk De graaf van Vlaanderen heerst over een gebied van Duinkerke tot aan de linkeroever van de Schelde. Hij zou uiteindelijk ook de machtigste vazal van de Franse koning worden. De peter bij de doop van Flips IV was ook de graaf van Vlaanderen.
En dat je beweert dat hij "maar" onderhevig was ,toont dat je niet veel weet van de onafhankelijkheid van graven en hertogen in het feodale stelsel. Pas staatscentralistische koningen (zoals Filips IV) zijn geleidelijk erin geslaagd hun gezag terug te winnen, wat met vallen en opstaan gepaard ging. Het (Duitse) Heilige Roomse Rijk was in theorie ook een keizerrijk maar pas in de 20ste eeuw zou er een echte staat zoals we hem nu kennen uit geboren worden.
|
Nu ben je mij wel even kwijt vrees ik?
Het graafschap vlaanderen was in den beginne alleen Gent en omstreken daar zijn stukken bijgekomen (zoals het zwin (brugge), rijksvlaanderen en zeeland). Maar was dat groter dan het Hertogdom Bourgondië en het Ile de France zelf?
Het feodaal stelsel was Gemakkelijk; je doet wat je wilt thuis maar voor mij ga je kruipen (zie stroppendragers).
Citaat:
(Bericht 1872508)
Het FDF wilt Vlaamse grond bij Wallonië of Brussel voegen. De Vlaamse Beweging wilt de Vlaamse grond bij Vlaanderen behouden en wilt geen annexaties. Wat een overeenkomst zeg! Partijen zoals het FDF denken daar wel anders over.
|
Ik geloof niet dat dit zo gemakkelijk is; nl wie behoren Landen,Everbeek,Bever,Bierghes, Moeskroen,etc. toe? En zelf waar behoort Brussel?(maar ik ken hier te weinig van hier ga ik niet op in)
Citaat:
(Bericht 1872508)
De belgische staat zorgt ervoor dat volkeren (Vlamingen en Walen) tegen elkaar worden opgezet. Doordat de staat de volkeren tegen elkaar opzet, moet hij geen problemen meer oplossen. En racisme? Vind eens een stelling waarbij een Vlaams-nationalist zegt: "Walen zijn een minderwaardig volk en spreken een taal die minderwaardig is". Racisme naar Vlamingen toe daarentegen, is legio in de belgische geschiedenis.
|
Wie zijn volgens jou dan de vlaams-nationalisten?
Nva?
->En Matthias Storme, één van de boegbeelden van de N-VA, verklaarde dat het na de veroordeling bijna een "morele plicht" is om voor het Vlaams Blok te stemmen.
(dat daarna het blok als racistisch werd bestempelt door veel capabelere mensen dan ik weet nu wel iedereen)
...
mvg
|