![]() |
Referendum over de toekomst van belgique?
Zeer eenvoudige vraag.
Moet de toekomst van belgique bepaald worden door een referendum? |
Zeker!
|
Zeker! En laat Nederland meestemmen!
|
Het mag, maar het hoef niet.
|
Citaat:
|
directe democratie is plat populisme.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zou natuurlijk mooier zijn als er een referendum is (het geeft de onafhankelijkheid wat meer uitstraling), maar het hoeft niet echt. In Tsjechoslovakije was er toch ook geen? |
Citaat:
Wordt het dat toch, dan hebben we toch al de falikante belgische ziekte van het uitspelen van Vlamingen tegen Walen niet meer... Dat levert sowieso een kwaliteitsverbetering op in het bestuur. |
Dat lijkt mij niet de oplossing.
|
onafhankelijkheid moet via een referendum. maar momenteel lijkt er mij geen duidelijke meerderheid voor onafhankelijkheid. een referendum zou een enorme verspilling van tijd en geld zijn. we kunnen beter eerst sociaal-economische problemen aanpakken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien kopmt er ooit wel zo'n referendum. Ik ben er niet mordicus tegen. Maar ik betwijfel of dit de beste weg is. |
Citaat:
Niets meer te bieden dan holle oneliners? Of bedoel je misschien;' directe democratie is plat populisme dus tirannie is ok'? Nog een paar van die superinteligente uitspraken hebben? Waar de gal van vol is loopt de mond van over, zoals het klokje thuis tikt tikt het overal, het donkerst is het één seconde na dat het licht uitgaat... Wat een blijk van inzicht en inteligentie, wow!!! Discussie zonder inhoud is waardeloos vriend, bezorg ons liever wat stof tot nadenken. |
Citaat:
Niets meer te bieden dan holle oneliners? Of bedoel je misschien;' directe democratie is plat populisme dus tirannie is ok'? Nog een paar van die superinteligente uitspraken hebben? Waar de gal van vol is loopt de mond van over, zoals het klokje thuis tikt tikt het overal, het donkerst is het één seconde na dat het licht uitgaat... Wat een blijk van inzicht en inteligentie, wow!!! Discussie zonder inhoud is waardeloos vriend, bezorg ons liever wat stof tot nadenken. |
Citaat:
|
Citaat:
of bent u van nog een andere soort sociaal Neanderthaler? Indien je zo gebeten bent op democratie wat doet u dan nog in het Westen? Waarom nog niet naar één van de 'communistische paradijzen' afgereisd? Uw soort van saloncommunist kan alleen bestaan dank zij het jarenlag vechten van uw voorvaderen voor democratie en democratische waarden. Indien u dit soort uitspraken echt gelooft bent u gewoon de zoveelste parasiet op deze samenleving. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be