![]() |
Vaticaan keurt condooms goed in strijd tegen AIDS
http://www.katholieknederland.nl/act...FJaar2006.html
![]() Citaat:
Een enorme sprong voorwaarts in de geloofwaardigheid van de Kerk. Zeker hier op het forum daar de Kerk feitelijk alle schuld wordt toegewezen van de AIDS-problematiek, terwijl dit wel een veel genuanceerder beeld is. Wat onder JPII onbespreekbaar leek, daar ziet Benedictus XVI een nieuwe opening. Wie had dat ooit gedacht? |
Dus eerst moet je het zonder doen en dan pas, wanneer het fout gegaan is, mag je het met doen. Beetje laat niet?
|
Citaat:
Maar dit is toch al een stap in de goede richting. |
De kerk & logica, ze gaan niet altijd samen ;)
|
Citaat:
|
Ze doen hun best, maar is dit niet een beetje water naar de zee brengen?
Eventjes het onderste uit de kan halen:
Dit is wel echt het onderste uit de kan, maar stel... |
Citaat:
Geslachtsgemeenschap is niet de enige manier om besmet te worden. |
Daarom dat ik ook stelde dat dit zééééér uit het onderste van de kan genomen was. Maar de meeste besmettingen gebeuren wel door geslachtsgemeenschap.
|
Zouden er dan ook door de kerk goedgekeurde condooms komen?
DUREX JEZUS STRENGHT TESTED AND APPROVED BY THE POPE AND CHURCH ps: no nuns are children are harmed by the tests |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bloedoverdracht (o.a. prikaccidenten bij medisch personeel), perinataal (bij de geboorte van een HIV-positieve moeder) en seksueel dus ontrouw in een huwelijksetting. |
Citaat:
|
Citaat:
Ja, maar gebeurt dat dan ook? Mijn oma is zo katholiek als ze groot is, haar man is gestorven toen 30-40 jaar was (ik ben hier niet zo goed van op de hoogte, ze praat er niveel over) en zij is nooit meer hertrouwd, hoewel nog kansen voorbij kwamen. |
Citaat:
|
Biecht - Ik het gchemeenschap gchehad, Eerwaarde. Met een vrouwspersön. En ik het een condöm omme daan. - Omdat ge aids hebt, Zoon? - Nee, ik het gcheen aids, Eerwaarde. - Da's nie zo best, Zoon. As ge een condöm gebuikt, moedde ge wèl eers aids hebbe, hè? - Jawel, Eerwaarde. Zel ik voor zörgchen. |
Citaat:
|
:roll: Het vaticaan en sex :roll:
Een bende stokoude asexuele ventjes heeft zich niet in te laten met wat normale gezonde mensen in bed uitrichten. 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Allé, toch goed voor al die katholieken die al zo lang wachten op een goedkeuring voor het condoom in geval van aids. Zouden nu ze echt daar hebben zitten op wachten?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be