![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() http://www.katholieknederland.nl/act...FJaar2006.html
![]() Citaat:
Een enorme sprong voorwaarts in de geloofwaardigheid van de Kerk. Zeker hier op het forum daar de Kerk feitelijk alle schuld wordt toegewezen van de AIDS-problematiek, terwijl dit wel een veel genuanceerder beeld is. Wat onder JPII onbespreekbaar leek, daar ziet Benedictus XVI een nieuwe opening. Wie had dat ooit gedacht?
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 5 september 2006 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Dus eerst moet je het zonder doen en dan pas, wanneer het fout gegaan is, mag je het met doen. Beetje laat niet?
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dit is toch al een stap in de goede richting. Laatst gewijzigd door Jantje : 5 september 2006 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De kerk & logica, ze gaan niet altijd samen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Men moet een condoom pas gebruiken wanneer één van de twee huwelijkspartners besmet is met hiv. Het is immers zinloos om een condoom te gebruiken om hiv-besmetting te voorkomen wanneer je partner niet besmet is en je zelf ook niet besmet bent.
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ze doen hun best, maar is dit niet een beetje water naar de zee brengen?
Eventjes het onderste uit de kan halen:
Dit is wel echt het onderste uit de kan, maar stel...
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Geslachtsgemeenschap is niet de enige manier om besmet te worden.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 5 september 2006 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Daarom dat ik ook stelde dat dit zééééér uit het onderste van de kan genomen was. Maar de meeste besmettingen gebeuren wel door geslachtsgemeenschap.
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Zouden er dan ook door de kerk goedgekeurde condooms komen?
DUREX JEZUS STRENGHT TESTED AND APPROVED BY THE POPE AND CHURCH ps: no nuns are children are harmed by the tests |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bloedoverdracht (o.a. prikaccidenten bij medisch personeel), perinataal (bij de geboorte van een HIV-positieve moeder) en seksueel dus ontrouw in een huwelijksetting.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 5 september 2006 om 15:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ja, maar gebeurt dat dan ook? Mijn oma is zo katholiek als ze groot is, haar man is gestorven toen 30-40 jaar was (ik ben hier niet zo goed van op de hoogte, ze praat er niveel over) en zij is nooit meer hertrouwd, hoewel nog kansen voorbij kwamen.
http://home.scarlet.be/cyniccenter/ Laatst gewijzigd door Cynical Ice : 5 september 2006 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 5 september 2006 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Biecht - Ik het gchemeenschap gchehad, Eerwaarde. Met een vrouwspersön. En ik het een condöm omme daan. - Omdat ge aids hebt, Zoon? - Nee, ik het gcheen aids, Eerwaarde. - Da's nie zo best, Zoon. As ge een condöm gebuikt, moedde ge wèl eers aids hebbe, hè? - Jawel, Eerwaarde. Zel ik voor zörgchen.
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Inderdaad, maar dan wel bij mensen die de rooms-katholieke leer niet volgen. En voor die mensen maakt het niet uit wat de paus zegt.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Een bende stokoude asexuele ventjes heeft zich niet in te laten met wat normale gezonde mensen in bed uitrichten. ![]()
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() De hertrouwde katholieke weduwen en weduwnaars zou ik de kost niet willen geven. Ze zijn wel degelijk met méér dan je zou denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Laat ik hier nog aan toevoegen dat de Kerk het zijn gelovigen niet uitdrukkelijk verbiedt om met een niet- of andersgelovige partner te huwen en gemeenschap te hebben. Uiteraard is dat huwelijk dat ook niet door de Kerk erkend.
Laatst gewijzigd door ElFlamencoLoco : 5 september 2006 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Allé, toch goed voor al die katholieken die al zo lang wachten op een goedkeuring voor het condoom in geval van aids. Zouden nu ze echt daar hebben zitten op wachten?
|
![]() |
![]() |