Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   SOS Democratie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=58686)

Jazeker 8 september 2006 19:11

SOS Democratie

Ik ben tegen het cordon sanitaire, dus ik heb getekend:

http://www.sosdemocratie.org/

Andere tegenstanders van het CS, tekenen zou ik zeggen.

GaRnaaLBeeR 9 september 2006 14:22

Mijn mening over het cordon: http://forum.politics.be/showthread.php?t=58753

ingenious 9 september 2006 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1966214)
Ik ben tegen het cordon sanitaire, dus ik heb getekend:

http://www.sosdemocratie.org/

Andere tegenstanders van het CS, tekenen zou ik zeggen.

op die site staat niks van info. wie zit er achter dat initiatief? lijst van ondertekenaar? nut van de petitie? bizar. :?

instromaniac 9 september 2006 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious (Bericht 1968638)
op die site staat niks van info. wie zit er achter dat initiatief? lijst van ondertekenaar? nut van de petitie? bizar. :?

Het VB zit achter dat initiatief. De site is namelijk gemaakt door Morreau, die ook o.a. de site van het VB heeft gemaakt en een VB mandataris is.

Uh-Huh 9 september 2006 15:22

Zolang het VB geen positieve houding/wil toont om met andere partijen samen te werken, vind ik het mondelinge CS rechtvaardig. De houding van het VB op dit moment, zou een samenwerking met andere coalitiepartners sterk bemoeilijken.

ingenious 9 september 2006 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac (Bericht 1968688)
Het VB zit achter dat initiatief. De site is namelijk gemaakt door Morreau, die ook o.a. de site van het VB heeft gemaakt en een VB mandataris is.

mja, ik dacht wel zoiets. nogal belachelijk dat ze het wegsteken. :?

Knuppel 9 september 2006 18:26

Stel nu dat deze petitie opgestart werd door een rooie, zou dat verschil gemaakt hebben?
Of zou die rooie dan hier en nu virtueel worden afgemaakt door zijn verdraagzame medebroeders?

Het CS is een draak met draconische, perverse en vooral, ondemocratische gevolgen. Daarom alleen al had het CS beter nooit bestaan.

Al had prins Lorre deze petitie opgestart, dan nog tekende ik ze!

LOL!

Pietje 9 september 2006 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1969245)
Stel nu dat deze petitie opgestart werd door een rooie, zou dat verschil gemaakt hebben?

Het gaat er hem niet om wie deze petitie opstart, wel dat men ons tracht wijs te maken dat het hier om een neutrale petitie zou gaan.

Knuppel 9 september 2006 18:49

Geef mij dan eens één voorbeeld van een 'neutrale' petitie, Pietje.

Was deze petitie 'neutraal' geweest als de Lorre ze had opgestart?

Geeft gewoon toe dat je voor het cordon sanitair bent, dat is nog zoveel eerlijker.
Geen enkele onverdraagzame VB-er zal het je kwalijk nemen, hoor.
:rofl:

Knuppel 9 september 2006 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac (Bericht 1968688)

Bedankt voor de info.
Nu weet ik ook wie deze Morreau is.
Een mens zou anders nog denken dat het die verdraagzame Brusselse rooie was die Leterme van terrorisme beschuldigde. :lol:

ingenious 9 september 2006 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1969245)
Of zou die rooie dan hier en nu virtueel worden afgemaakt door zijn verdraagzame medebroeders?

Het CS is een draak met draconische, perverse en vooral, ondemocratische gevolgen. Daarom alleen al had het CS beter nooit bestaan.

Al had prins Lorre deze petitie opgestart, dan nog tekende ik ze!

LOL!

het maakt me idd niet uit wie die petitie maakt. het is wel bizar dat er nergens enige info te vinden is omtrent initiatiefnemers of beweegredenen. zo heb ik nog geen enkele petitie gezien. het lijkt alsof er iets te verbergen valt.

Knuppel 9 september 2006 20:19

De beweegreden lijkt me anders nogal duidelijk.

Citaat:

Het cordon sanitaire verstikt en verkracht de democratie. Het uitsluiten van kiezers, het boycotten van partijen, het negeren van de verkiezingsuitslag leiden tot een gigantisch democratisch deficit. Het cordon sanitaire licht de kiezer op. In de praktijk is het cordon sanitaire uitgegroeid tot een mega-voorakkoord afgesloten tussen de traditonele partijen. Het cordon sanitaire zorgt ervoor dat er geen rekening meer dient gehouden te worden met de wil van de kiezers. Hierdoor wordt de burger monddood gemaakt. Verkiezingen worden omwille van het ondemocratische cordon sanitaire overbodig want de verliezers winnen en de winnaars verliezen altijd. De grootste verliezers zijn echter de kiezers die gesanctioneerd worden omdat ze geen politiek correcte stem uitbrengen. De democratie is wel degelijk in gevaar. 'SOS-democratie' roept zoveel mogelijk Vlamingen op om op te komen voor meer democratie en tegen het cordon sanitaire.

ingenious 9 september 2006 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1969476)
De beweegreden lijkt me anders nogal duidelijk.

als het VB initiatiefnemer is, dan zit er wel wat meer achter dan gewoon het prinicpe. :?

Knuppel 9 september 2006 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious (Bericht 1969483)
als het VB initiatiefnemer is, dan zit er wel wat meer achter dan gewoon het prinicpe. :?

Een ongewoon 'principe' dan, misschien? 8-)

Maar je hebt gelijk, hoor.
Die Morreau van het VB had er beter, ter verduidelijking voor de simpelen van geest, bijgezet: 'Ik ben in dienst van het Vlaams Belang en verkoop hier een hoop verzinsels uit puur eigen-en partijbelang. Op dat vlak verschilt mijn werkgever immers met geen enkele andere partij.'

We hebben trouwens voldoende mogelijkheden ingebouwd om deze petitie te vervalsen met als doel.....
Ja, met welk doel eigenlijk?
Een vorige petitie, tegen het zo succesvol gebleken stemrecht voor nationaliteitsweigeraars, heeft toch evenveel aarde aan de democratische dijk gezet, nietwaar?

En toch heb ik deze petitie getekend.
Straf, hé?

Pietje 9 september 2006 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1969517)
Een ongewoon 'principe' dan, misschien? 8-)

En toch heb ik deze petitie getekend.
Straf, hé?

Je bent een echte held. 8-)

Knuppel 9 september 2006 21:05

Om één of andere reden heb je het belangrijkste deel van wat ik zei niet in je qoute opgenomen, Pietje. Maar geen nood. Deze held doet het wel eventjes voor jou.

Citaat:

Maar je hebt gelijk, hoor.
Die Morreau van het VB had er beter, ter verduidelijking voor de simpelen van geest, bijgezet: 'Ik ben in dienst van het Vlaams Belang en verkoop hier een hoop verzinsels uit puur eigen-en partijbelang. Op dat vlak verschilt mijn werkgever immers met geen enkele andere partij.'

We hebben trouwens voldoende mogelijkheden ingebouwd om deze petitie te vervalsen met als doel.....
Ja, met welk doel eigenlijk?
Een vorige petitie, tegen het zo succesvol gebleken stemrecht voor nationaliteitsweigeraars, heeft toch evenveel aarde aan de democratische dijk gezet, nietwaar?

Mitgard 9 september 2006 21:54

en, hebben ze nog geen klacht aan hun broek van het model op de affiche?
of hebben ze er nu voor de zekerheid maar een van nieuw-zeeland genomen.:lol:

Knuppel 9 september 2006 22:18

Fotomodellen zijn overal betrouwbaarder dan in de Walen, zeker?

Mitgard 9 september 2006 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1969711)
Fotomodellen zijn overal betrouwbaarder dan in de Walen, zeker?

zeker weten.
en dan zijn er nog idioten die in zo'n onbetrouwbaar waals model een typische brave vlaamse voorbeeldvrouw zien. ;-)

Knuppel 9 september 2006 22:57

Tja, ze hadden idd beter een fotomodel genomen dat wat minder bekendheid genoot, hé?
Nu weet elke idioot dat het helem�*�*l geen Vlaamse voorbeeldvrouw was maar gewoon een onbetrouwbaar Waals fotomodel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be