Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   moet Leterme de Belgische ambassade in Tokio kopen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=60225)

Anna List 20 september 2006 07:45

moet Leterme de Belgische ambassade in Tokio kopen ?

nu Belgie die prestigieuze ambassade uit geldnood verkoopt, is het misschien een optie voor Vlaanderen om dit gebouw te kopen en vandaaruit haar aanwezigheid in het Oosten te promoten ...

heeft de CD&V zoveel lef ? wat denkt N-VA hiervan ?

volgens mij zou het

1 een stevige stunt zijn om Vlaanderen op de kaart te zetten
2 een mooi steunpunt opleveren om economische banden aan te halen
3 het buitenland een mooi bewijs leveren van het verschil tussen Belgische en Vlaamse solvabiliteit ...

wie is voor ?

Zwartengeel 20 september 2006 07:53

Waarom niet? Lijkt me wel een prima idee.

lombas 20 september 2006 07:56

Ik vind dat de overheid in het buitenland niets moet kopen.

Knuppel 20 september 2006 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2002288)
Ik vind dat de overheid in het buitenland niets moet kopen.

Dat ligt eraan.
Als je zélf iets kwijtwil in het buitenland staat daar best iets tegenover.

Bhairav 20 september 2006 08:03

Ja, ik vind zelfs dat het geld dat voor onderwijs en tewerkstelling bedoeld is daar naartoe moet gaan.

Anna List 20 september 2006 08:04

in tegenstelling tot de Franstaligen ... betalen de Japanners zelf voor hun onderwijs

Bhairav 20 september 2006 08:07

Het zijn dan ook gedisciplineerde werkseuten die qua persoonlijkheid helaas niet veel voorstellen.
Gelukkig is het verval daar enorm in opmars.

Fieseler 20 september 2006 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2002274)
nu Belgie die prestigieuze ambassade uit geldnood verkoopt, is het misschien een optie voor Vlaanderen om dit gebouw te kopen en vandaaruit haar aanwezigheid in het Oosten te promoten ...

volgens mij zou het

3 het buitenland een mooi bewijs leveren van het verschil tussen Belgische en Vlaamse solvabiliteit ...

wie is voor ?

Ik vind dat wij dat geld (ik heb me laten vertellen dat het over een bom geld gaat) beter kunnen gebruiken als oorlogskas om de bange vlaamse man te overtuigen dat hij geen angst (fear has to rule) moet hebben van een zelfstandig Vlaanderen.

Het zijn de schatplichtige Beligicisten �* la De Croo, Eiskens enz die de mensen willen wijsmaken dat we economisch zouden achteruitgaan na de onafhankelijkheid...quod non uiteraard.

Wat ik persoonlijk zou doen met die oorlogskas is de sossen omkopen om voor één keer eens mee aan de kar te trekken om via onafhankelijkheid de diefstal te stoppen op de mensen waar zij zouden moeten voor opkomen én om via dezelfde weg de sukkelaars in Wallonië ook een kans te geven op welvaart...

Voodoo Child 20 september 2006 09:01

Waarom iets kopen wat de belgische overheid verkoopt ?
Laat ze toch dat project uitvoeren en vraag een postje voor een vlaamse détaché, de meeste vlaamse huizen zijn zo.

Anna List 20 september 2006 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 2002357)
Ik vind dat wij dat geld (ik heb me laten vertellen dat het over een bom geld gaat) beter kunnen gebruiken als oorlogskas om de bange vlaamse man te overtuigen dat hij geen angst (fear has to rule) moet hebben van een zelfstandig Vlaanderen.

Het zijn de schatplichtige Beligicisten �* la De Croo, Eiskens enz die de mensen willen wijsmaken dat we economisch zouden achteruitgaan na de onafhankelijkheid...quod non uiteraard.

Wat ik persoonlijk zou doen met die oorlogskas is de sossen omkopen om voor één keer eens mee aan de kar te trekken om via onafhankelijkheid de diefstal te stoppen op de mensen waar zij zouden moeten voor opkomen én om via dezelfde weg de sukkelaars in Wallonië ook een kans te geven op welvaart...

Fi,

de Vlaamse man is volgens recente peilingen al in meerderheid gewonnen voor een zelfstandig Vlaanderen, nu nog bouwen aan een beetje internationale goodwill ...

Fieseler 20 september 2006 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2002369)
Fi,

de Vlaamse man is volgens recente peilingen al in meerderheid gewonnen voor een zelfstandig Vlaanderen, nu nog bouwen aan een beetje internationale goodwill ...

Ok...maar met dat geld koop je twintig andere "ambassades" en dan nog in de landen die onze grootste handelspartners zullen worden (oeps: is Japan daar ook bij msschn?).

Of nog beter: koop een pak aandelen bij Suez of een ander Belgicistisch bastion en ransel daar via the board of directors dat belgicistisch gespuis uit de strategische posities...

Anna List 20 september 2006 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 2002383)
Ok...maar met dat geld koop je twintig andere "ambassades" en dan nog in de landen die onze grootste handelspartners zullen worden (oeps: is Japan daar ook bij msschn?).

kan zijn, maar toch een zekere belegging + de voordelen van 'in de kijker van heel de wereld te komen

Citaat:

Of nog beter: koop een pak aandelen bij Suez of een ander Belgicistisch bastion en ransel daar via the board of directors dat belgicistisch gespuis uit de strategische posities...
dat met overheidsgeld doen zou niet mogen van Europa

Fieseler 20 september 2006 09:38

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2002393)
kan zijn, maar toch een zekere belegging + de voordelen van 'in de kijker van heel de wereld te komen

Hier is iets voor te zeggen hoor...

Citaat:

dat met overheidsgeld doen zou niet mogen van Europa
Kunnen wij dan niet een VZW maken en bij hoog en bij laag volhouden dat dit niet is voor Vlaanderen zoals het liegebeest heeft gedaan met het CGKR tegen de oppositie?
Ikzelf ken geen kl*ten van internationaal recht hoor...zal eens aan professor Suy vragen...

garfield 20 september 2006 09:51

Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat dit gebouw verkocht wordt. Het was een cadeau van de keizer aan het land, het nu verkopen om een budget rond te krijgen getuigd van weinig respect. en respect vinden Japanners belangrijk.

Tavek 20 september 2006 09:56

Met dat geld zou de vlaamse regering een hele sociale woonwijk kunnen neerzetten.....en meer.

Vastgoed is gigantisch duur daar....

Rogier 20 september 2006 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2002274)

volgens mij zou het

wie is voor ?

Het zou geen slechte investering zijn.
De waarde van dat gebouw blijft toenemen wegens de zeer goede ligging.
Hoe dan ook moet dit land in Japan vertegenwoordigd zijn. Dus men kan het onmiddelijk verhuren aan de belgische staat voor een prijsje on U tegen te zeggen.
En er zal ruimte genoeg overblijven om vlaanderen daar te vertegenwoordigen.
Goede Zaak, doen!

Bierke 20 september 2006 10:13

Ja omdat het cultureel erfgoed is, en da's nooit weg om vlaanderen op de wereldkaart te zetten... spreken van een belgische ambasade is toch niemeer nodig :D ;)

Anna List 20 september 2006 10:14

[quote=Fieseler;2002417]
Citaat:

Hier is iets voor te zeggen hoor...

Kunnen wij dan niet een VZW maken en bij hoog en bij laag volhouden dat dit niet is voor Vlaanderen zoals het liegebeest heeft gedaan met het CGKR tegen de oppositie?
Ikzelf ken geen kl*ten van internationaal recht hoor...zal eens aan professor Suy vragen...
probleem is dat bij wet alleen erkende banken 'kapitaal mogen ronselen' ...

vulpes 20 september 2006 10:22

theoretisch: ja
praktisch: te duur.

Fieseler 20 september 2006 10:37

[quote=Anna List;2002583]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 2002417)

probleem is dat bij wet alleen erkende banken 'kapitaal mogen ronselen' ...

Awel..."Bank van Vlaanderen"...

tja...ik snap het al...kan waarschijnlijk niet wegens een jaarlijkse supplementaire overhead van 6% om aan wallonië te geven...;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be