Citaat:
Het probleem stelt zich vaak bij gezinnen waar de ouders zeer normaal doen over het gebruik van cannabis. Vaak van ouders die in hun jonge jaren op tijd hebben kunnen stoppen. Laten we maar zeggen voorbeeld de vroegere hippies. Hun kinderen gebruiken ook Cannabis maar zij hebben geen controle over wat ze doen! En dat is het probleem. Inderdaad één 1 joint is minder schadelijk dan 5 pinten, maar denk je als jongeren uitgaan die 2 niet combineren??
|
Da`s toch zoals computerspellekes. Ge kunt een zekere consumptie toelaten, zolang dat ze nie over de schreef gaan, huiswerk blijven maken, nie brossen, enz.... En DAAROVER moet ge duidelijke strikte afspraken maken.
Citaat:
Als ik één canard in mijn bed kruip hé heb ik smorgen hoogstens ne zere kop en heb ik ferm moeten kotsen. Maar als men 1 joint per week gebruik (geloof me meestal blijft het niet bij één joint ) blijft dat 10 dagen in uw bloed zitten.
|
Afbraakproducten ja. Die blijven langer in het lichaam, maar die hebben geen enkele psychotrope effecten meer en nauwelijks toxische. De meerderheid daarvan is trouwens na 2 dagen al lang uitgescheiden door urine. Bovendien die 10 dagen die ge aanhaalt is omdat het detectieniveau van drugtesten zo hoog is. Als men morgen die techniek nog wat flink perfectioneert blijft het dan opeens 3 maand in het bloed.
Analyse van haar kan nu al druggebruik aantonen tot 6 maanden terug. Gaat ge dan ook zeggen dat het schadelijk is voor bvb de hoofdhuid?
Citaat:
Trouwens het is bewezen dat bij geregeld cannabis gebruik meer en meer concentratie en reactie stoornissen optreden! Zou U graag geopereerd worden door zo iemand? of het verkeer die tegenwoordig de volle concentratie vraagt??
|
Bij geregeld gebruik ja, dat minder dan 10% van de bevolking uitmaakt. Mensen die het soms gebruiken als vlucht voor andere problemen.
Ik denk dat er weinig dokters tussenzitten. En bovendien stopt de meerderheid tegen de 30 (voor uw 32 zijt ge nog geen chirurg he).
Citaat:
Dokter Bocourt zegt duidelijk dat de gevolgen van softdrugs veel zwaarder doorwegen in de verkeers slachtoffers dan het gebruik van drank, Dat laatste ben ik wel van mening gebruikt men ook best niet als ge moet rijden.
|
Geloof ik niks van, met al die cafe`s in belgie. Denkt ge nu echt dat de cannabisconsumptie de helft is van de alcoholconsumptie, laat staan even groot.
Citaat:
Per definitie dient het gebruik van softdrugs om uzelf een andere realiteit te laten voelen of de werkelijkheid anders te laten aanvoelen!
Een pint niet!! Moet je ook niet in overdrijven! Het verslavend effect bij cannabis is 1000 maal hoger dan bij alcohol!
Ik blijf erbij: Afblijven
|
Zever. Zoals uw avatar het al zegt, ge zijt aan het gissen, maar ook aan het missen!
Van waar komt da cijfer 1000? Net uitgevonden? Net het omgekeerde ja, een pint kan ook dienen als vlucht. Ge moet de mensen gewoon opvoeden, wat kan (thuis, in een coffeeshop, beperkt gebruik) en wat niet (autorijden, kabaal maken, mensen lastig vallen).