![]() |
Mohammad Yunus wint Nobelprijs voor de Vrede
De man van de Grameen Bank wint de prijs:
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...de/index.shtml Vreemd, want heel veel research toont aan dat micro-finance eigenlijk niet werkt en de armen armer maakt. Het leidt ook tot kinderarbeid, etc... Dus weer een zeer controversiële winnaar dit jaar. |
I never even heard of the wanker.
|
De Nobelprijzen zijn gecontroleerd door de elite. Niet verwonderlijk dus.
|
Ze willen blijkbaar het schrijnend tekort aan moslimse nobelprijswinnaars wegwerken.
|
Citaat:
|
Naar mijn aanvoelen één van de betere winnaars van de laatste jaren.
|
Citaat:
Perceptie is belangrijk. Kijk maar naar het 'verlies' vh VB in A op 'bruine zondag'. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is dat een rood grapje? Zo'n communist... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken zelf niet veel van economie, kan iemand me aub uitleggen waarom iemand armer zou worden van dergelijke kredieten ? |
Citaat:
Die man heeft reeds vanaf 1974 een probleem geidentificeerd,bestudeerd,een mogelijke oplossing geformuleerd EN geimplementeerd.... Fascinerend is de "grootschalige kleinschaligheid" van zijn model ("Zaai grote aantallen kredietjes van klein geld" uit voor kleine mensen). Dit is geheel in tegenstelling met het "normale" model van "kleinschalige grootschaligheid" ("zaai op kleine schaal enorme bedragen uit" voor "strukturen en organisaties")...... |
Ik wil echt graag geloven dat het iets bijdraagt, maar tussen 1990 en 2005 was de inkomensgroei in Bangladesh slechts een vierde van die in China.
Het microcredit lijkt wel bijgedragen te hebben tot de "empowerment" van de vrouw, wat op zich al een grote verdienste is, zeker onder een zo vrouwonvriendelijke ideologie. |
Citaat:
Zie microcredit dan ook eerder als een manier om armen in landen waar de overheid echt alles fout doet toch een kans te geven. |
Citaat:
Het grote probleem is de immense overbevolking,die gewoon alle schaarse middelen aan onderwijs,gezondheidszorg,sociale bijstand opslokt zodra ze beschikbaar zijn.Welke immense economie zou men eigenlijk moeten opbouwen om meer als 100 miljoen mensen te helpen....,juist iets "Japans" of "Duits"...niet realistisch denk ik,voor Bangladesh.... :-o Ondanks dit echte probleem slaagt Bangladesh er toch maar in vrijwel al zijn basisvoedsel zelf te producereen (het is inderdaad geen vetpot,maar rijst met rijst en......rijst :| ) Zolang door maatschappelijke omwentelingen het "fokbeleid" niet radikaal omgedraaid wordt,in Bangladesh en elders,is er geen echte hoop dat het land meer kan doen dan "overleven"........en zijn die micro-kredieten het enige praktische hulpmiddel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be