![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() De man van de Grameen Bank wint de prijs:
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...de/index.shtml Vreemd, want heel veel research toont aan dat micro-finance eigenlijk niet werkt en de armen armer maakt. Het leidt ook tot kinderarbeid, etc... Dus weer een zeer controversiële winnaar dit jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() I never even heard of the wanker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Nobelprijzen zijn gecontroleerd door de elite. Niet verwonderlijk dus.
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze willen blijkbaar het schrijnend tekort aan moslimse nobelprijswinnaars wegwerken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Naar mijn aanvoelen één van de betere winnaars van de laatste jaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Perceptie is belangrijk. Kijk maar naar het 'verlies' vh VB in A op 'bruine zondag'.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 14 oktober 2006 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ze hebben er wel een genomen die onder conservatieve moslims allesbehalve populair is.
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive." -- Thomas Sowell |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Inderdaad. Tegen de traditie in gaat de Nobelprijs voor de vrede deze keer naar iemand die het verdient.
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive." -- Thomas Sowell |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Op welke planeet woon jij?
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dat een rood grapje? Zo'n communist... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik ken zelf niet veel van economie, kan iemand me aub uitleggen waarom iemand armer zou worden van dergelijke kredieten ?
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die man heeft reeds vanaf 1974 een probleem geidentificeerd,bestudeerd,een mogelijke oplossing geformuleerd EN geimplementeerd.... Fascinerend is de "grootschalige kleinschaligheid" van zijn model ("Zaai grote aantallen kredietjes van klein geld" uit voor kleine mensen). Dit is geheel in tegenstelling met het "normale" model van "kleinschalige grootschaligheid" ("zaai op kleine schaal enorme bedragen uit" voor "strukturen en organisaties")...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Ik wil echt graag geloven dat het iets bijdraagt, maar tussen 1990 en 2005 was de inkomensgroei in Bangladesh slechts een vierde van die in China.
Het microcredit lijkt wel bijgedragen te hebben tot de "empowerment" van de vrouw, wat op zich al een grote verdienste is, zeker onder een zo vrouwonvriendelijke ideologie.
![]() |
#19 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zie microcredit dan ook eerder als een manier om armen in landen waar de overheid echt alles fout doet toch een kans te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grote probleem is de immense overbevolking,die gewoon alle schaarse middelen aan onderwijs,gezondheidszorg,sociale bijstand opslokt zodra ze beschikbaar zijn.Welke immense economie zou men eigenlijk moeten opbouwen om meer als 100 miljoen mensen te helpen....,juist iets "Japans" of "Duits"...niet realistisch denk ik,voor Bangladesh.... ![]() Ondanks dit echte probleem slaagt Bangladesh er toch maar in vrijwel al zijn basisvoedsel zelf te producereen (het is inderdaad geen vetpot,maar rijst met rijst en......rijst ![]() Zolang door maatschappelijke omwentelingen het "fokbeleid" niet radikaal omgedraaid wordt,in Bangladesh en elders,is er geen echte hoop dat het land meer kan doen dan "overleven"........en zijn die micro-kredieten het enige praktische hulpmiddel. Laatst gewijzigd door kelt : 15 oktober 2006 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |