![]() |
Voorstellen voor een beter openbaar vervoer
Vlaanderen is zo compact, dat het heel wel mogelijk zou zijn, van en naar de belangrijkste punten...transportbanden te installeren, en dat niet alleen in de dorpen en steden.
|
Citaat:
|
Eno,
Dit zou zoveel geld, plaats en energie kosten dat het gewoon niet te betalen is. |
veel geld maar vooral lelijk man...
|
Amaai, een dakloze legt zich in Antwerpen 's avonds te slapen. Wordt 's morgens wakker in Brugge...
|
Citaat:
Ik bedoel daarmee de lopende, of, beter gezegd, de rollende kosten, want de basisinvestering gaat natuurlijk wél wat kosten. Die kosten kunnen dan grotendeels gerecupereerd worden via het schrappen, de recyclage van oud ijzer afkomstig van afgedankte autos. Dank voor jouw begrip. Eno2 |
Citaat:
|
Citaat:
|
't Wordt toch een overdekt roltapijt hé!?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zou zelfs het openbaar vervoer kunnen vervangen. Maar deze roltapijten zouden dag en nacht moeten blijven lopen en dat gaat dus uiteindelijk veel geld kosten. Hoewel, als we het verbruik van het huidige openbaar vervoer beginnen te tellen. Mss wel haalbaar, zeker in de grote steden. Deze autovrij maken en enkel nog toegankelijk voor goederen vervoer. En roltapijten voor andere andere verplaatsingen in de steden. Minder onderhoud aan de wegen, minder verkeersongevallen, geen verkeerslichten of borden meer. Het zou idd wel eens kunnen dat het kosteplaatje kleiner zou uitvallen dan het huidige. Maar de inkomsten van de staat zullen er ook door verminderen, enkel al door het verlaagd brandstofverbruik van de privé voertuigen. Verder is het echt wel uitwerkbaar en zou het idd weleens een zeer milieuvriendelijke oplossing voor de CO² uitstoot kunnen zijn. Eens deftig met een paar techneuten over gaan doorbomen. Je idéé is idd lang zo slecht niet. Het zal wel een totaal andere verplaatsingsmentaliteit vergen. |
Citaat:
|
Lol grappig ik heb daar een jaartje gelden ook aan gedacht, waarom leggen we niet gans België vol met transportbanden. Helaas zou het onderhoud daar veel te duur uitvallen (vermits die buiten staan hé en niet zoals op luchthavens binnen geplaatst worden).
Ten tweede moet je dan ook een soort haltes maken, dus telkens als iemand stopt zou gans de band moeten stoppen, wat een enorme schok zou geven want. Ten derde de snelheid, neem bvb 40 km/uur dan doe je 2 uur van Gent naar Antwerpen (zonder stoppen)... Niet echt een haalbare kaart dus, spijtig genoeg. |
Citaat:
En voor grote afstanden zou je idd een snel lopende band moeten hebben, dus daar moet je het huidige vervoerssysteem voor lange afstanden blijven behouden. Verder doe je er nu ook bijna 2 uur over om van Gent in Antwerpen te geraken tijdens de spitsuren, dus dat maakt geen verschil. Maar je zou de mensen 2 uur moeten laten rechtstaan en dat kan dus niet. Tenzij je stoeljes laat mee lopen met je tapijt. Ook het onderhoud is geen probleem, het tapijt zelf is overdekt en de motoren zitten ondergronds in een weerbestendige kamer. Trouwens het onderhoud van het huidige openbaar vervoer is ook een niet te onderschatten lopende rekening hoor, dus dat maakt geen verschil. Maar in steden moet het zeker te doen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Het zo idd niet veel verschillen in concept. Maar of het dus werkelijk of grote afstanden te doen is. Eerst eens uitzoeken of het haalbaar is op kleinere afstanden en of het betaalbaar is. zo wel in aanleg, als in onderhoud. |
In Nederland wordt dit idee ernstig overwogen (maar dan enkel voor goederen en niet voor personen en onder de grond)
|
Citaat:
Citaat:
Wat een interessant idee lijkt is dit: Zie http://www.unimodal.com/ ![]() Dit zou een oplossing kunnen zijn voor de Brussel. Veel werkgelegenheid in het Brusselse bevindt zich in de buurt van de ring. De treinen gaan echter naar het centrum. Oplossing: Bouw een OV infrastructuur langs de ring, met overstapmogelijkheden op de bestaande spoorlijen overal waar die de ring kruisen. En hiervoor lijkt me het monorail systeem dat unimodal voorstelt best wel interessant. |
Citaat:
2) De trein zou dus idd een blijven vervoermiddel blijven voor grote afstanden. Tram en bus voor dunner bevolkte streken en streken met weining industrie. 3) bruikbaar om binnen de steden en industriezones snel korte afstanden te overbruggen, maar zou wel zeer duur uitvallen. 4)Voor middel grote afstanden mss wel een oplossing, maar moet dan wel voldoene capaciteit hebben en ook goederen kunnen vervoeren. 5) Alles van openbaar vervoer moet idd beter op elkaar gaan inspelen, zo als het nu is kan het echt niet blijven. 6) Zou zelfs weleens beter en goedkoper kunnen zijn, om kleinere steden met elkaar te verbinden en met grote steden. 7) Jongens en Meisjes, ik weet niet of het de bedoeling was van Eno2 toen hij deze draad opstarte, maar wij zijn wel even het totale vervoerssysteem van België aan het veranderen. Op pc dan toch al. Iemand een idéé hoe zwaar de motoren moeten zijn voor degelijk transporttapijten en hoeveel deze verbruiken? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be