Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De liefde tussen VLOTT en Dedecker (https://forum.politics.be/showthread.php?t=71580)

duveltje382 11 december 2006 14:55

De liefde tussen VLOTT en Dedecker

http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=3937

T'tja de liefde tussen VLOTT en Dedecker is nog nooit zo groot geweest volgens mij,dat komt nog te een huwelijksaanzoek van Dedecker als je het mij vraagt;)

1handclapping 11 december 2006 15:08

JMDD, NV-A, VLOTT .. geven allemaal blijk van een ontzettende preoccupatie met "marketing" en hun "postje".. Ik geef Frieda Brepoels 100 % gelijk,maar wat gaat ze nu zelf doen ? In het EP blijven als CD&V-er ? Of er ontslag uit nemen ? Ik bedoel : uit het bestuur van het NV-A stappen is één ding, maar hoe zwaar wegen die principes dan als men in een EVP zit, waar men het dan in wezen niet mee eens is ?

Als men A zegt moet men ook B zeggen : als men vindt dat het NV-A als partij de waarden van een economisch libertairisme en een modern nationalisme moet verbinden, kan men dat perfect binnen de Europese Parlementsfracties ook (tenzij men tegen Europese Integratie is en dan kan men zoals het VB bij geen enkele fractie aansluiten).

De kartels zijn een bron van dubbelzinnigheid : schaf ze af ! Een zelfstandig VLOTT, Spirit, CD&V, Vivant... zijn een aanwinst voor de politiek: de burger zal wel oordelen of ze een zitje in het parlement waard zijn. Een koehandel met een "grotere" politieke partner om een zitje meer is een uitverkoop van zijn "politieke eigenheid" houden in ruil voor postjes .. het is een spotten met de burger een vorm van gesjoemel in het kwadraat.

Don Quichote 11 december 2006 15:23

Brepoels is blijkbaar de enige binnen de nva die toch een beetje kloten heeft.

Maarrrre...
Ondervoorzitter is onbezoldigd...Europa niet.

Maar misschien horen we nog wat van die lieve Brepoels.
(ferme dame, volgens Don Quichote)

Anna List 11 december 2006 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2236217)
JMDD, NV-A, VLOTT .. geven allemaal blijk van een ontzettende preoccupatie met "marketing" en hun "postje".. Ik geef Frieda Brepoels 100 % gelijk,maar wat gaat ze nu zelf doen ? In het EP blijven als CD&V-er ? Of er ontslag uit nemen ? Ik bedoel : uit het bestuur van het NV-A stappen is één ding, maar hoe zwaar wegen die principes dan als men in een EVP zit, waar men het dan in wezen niet mee eens is ?

Als men A zegt moet men ook B zeggen : als men vindt dat het NV-A als partij de waarden van een economisch libertairisme en een modern nationalisme moet verbinden, kan men dat perfect binnen de Europese Parlementsfracties ook (tenzij men tegen Europese Integratie is en dan kan men zoals het VB bij geen enkele fractie aansluiten).

De kartels zijn een bron van dubbelzinnigheid : schaf ze af ! Een zelfstandig VLOTT, Spirit, CD&V, Vivant... zijn een aanwinst voor de politiek: de burger zal wel oordelen of ze een zitje in het parlement waard zijn. Een koehandel met een "grotere" politieke partner om een zitje meer is een uitverkoop van zijn "politieke eigenheid" houden in ruil voor postjes .. het is een spotten met de burger een vorm van gesjoemel in het kwadraat.

beetje realistisch blijven he handjeklap ... �*ls ze een nieuw partij moeten lanceren én gaan kunnen opkomen binnen een maand of drie vier, dan gaan ze die middelen kunnen gebruiken hé ... 't is niet omdat ge verraden wordt door uw eigen partijvoorzitter dat je ineens al je verstand moet verliezen hé

100% VLAMING 11 december 2006 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 2236259)

Maarrrre...

Binnen de partij gaat het gerucht dat ze op de stoel van Dewever aast.

Hans1 11 december 2006 15:38

.

Hans1 11 december 2006 15:38

Welke "heldendaad" heeft die dame dan wel verricht?

1handclapping 11 december 2006 15:43

Onze nationale politieke anarcho-crimineel Jean Pierre van Rossem deed VLOTjes zijn intrede in het halfrond. De NV-A is een goed gestructureerde partij idem voor SPirit, Vivant beschikt over de kapitalen en een goede propagandamachine onze Dekker is een zelfverklaard stemmenkanon.

Als intelligente kiezer stem ik lieve voor mensen met een ruggegraat, dan voor lieden die hun "heilige principes" aan de hoogstbiedende verkopen.

...

Het is mijn overtuiging dat indien er een meerderheid van Vlamingen een onafhankelijke republiek zou wensen, ze er het beste mee gediend zou zijn die zaak politiek af te wikkelen met een onafhankelijk NV-A. Het VB is er niet toe in staat, een kartel van CD&V en NV-A acht dit niet wenselijk.
Dit laat diegenen die een onafhankelijk Vlaanderen wensen dakloos achter,
door het opportunisme van pseudo echte politiekers.

Er is voor jou overigens een jobke beschikbaar : voorzitter van de kommissie die er moet op toezien dat de vlaamse burgermeesters wel op correcte wijze hun tricolore burgemeesterssjerp garneren met een "Vlaams Leeuwke" - onverachte controle's uitoefenen in faciliteitengemeenten lijkt me bijzonder spannend..

Anna List 11 december 2006 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2236334)
Onze nationale politieke anarcho-crimineel Jean Pierre van Rossem deed VLOTjes zijn intrede in het halfrond. De NV-A is een goed gestructureerde partij idem voor SPirit, Vivant beschikt over de kapitalen en een goede propagandamachine onze Dekker is een zelfverklaard stemmenkanon.

Als intelligente kiezer stem ik lieve voor mensen met een ruggegraat, dan voor lieden die hun "heilige principes" aan de hoogstbiedende verkopen.

...

Het is mijn overtuiging dat indien er een meerderheid van Vlamingen een onafhankelijke republiek zou wensen, ze er het beste mee gediend zou zijn die zaak politiek af te wikkelen met een onafhankelijk NV-A. Het VB is er niet toe in staat, een kartel van CD&V en NV-A acht dit niet wenselijk.
Dit laat diegenen die een onafhankelijk Vlaanderen wensen dakloos achter,
door het opportunisme van pseudo echte politiekers.

Er is voor jou overigens een jobke beschikbaar : voorzitter van de kommissie die er moet op toezien dat de vlaamse burgermeesters wel op correcte wijze hun tricolore burgemeesterssjerp garneren met een "Vlaams Leeuwke" - onverachte controle's uitoefenen in faciliteitengemeenten lijkt me bijzonder spannend..

waarom ga je ervanuit dat N-VA er wel toe instaat zal zijn ?!

heel vorige week was net een waarschuwing ... neem je principes te erg au serieux en je belandt net als het VB in een cordon ...

BdW heeft geknikt ... en geslikt ...

Don Quichote 11 december 2006 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING (Bericht 2236318)
Binnen de partij gaat het gerucht dat ze op de stoel van Dewever aast.

De logica zelve.
Vermijden dat de partij naar de verdommenis gaat.
Als het al niet te laat is.
Ze zal aanhangers hebben.

Slechte tijd voor weverkes.

Spiegeltje spiegeltje aan de wand...
Wie is de domste partijvoorzitter van het land?

pekka_123 12 december 2006 01:00

Ik dacht dat Frieda een vrouw was. Haar man ook, denk ik:-)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 2236259)

Maarrrre...

Internaut 12 december 2006 03:15

Laat ons hopen dat hij bij VLOTT gaat want dan worden dat onrechtstreekse stemmen voor het Vlaams Belang :lol: (In de veronderstelling dat het kartel blijft bestaan natuurlijk)

stab 13 december 2006 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 2237978)
Laat ons hopen dat hij bij VLOTT gaat want dan worden dat onrechtstreekse stemmen voor het Vlaams Belang :lol: (In de veronderstelling dat het kartel blijft bestaan natuurlijk)

Laat het VB maar alleen opkomen bij de parlementaire verkiezingen.
Het consistente discours vh VB ivm vreemdelingenproblematiek, criminaliteitsbestrijding en Vlaamse onafhankelijkheid wordt er door geschaad.
Het resultaat in Antwerpen was niet zoals verhoopt.

Bovendien lijkt mij het electoraat kartelmoe te worden en duidelijke taal van politici en hun partijen steeds meer te appreciëren.
Alleszins dat is mijn gok.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be