Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Dedecker: vraag aan alle VB'ers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=74724)

Dinooke 6 januari 2007 16:02

Dedecker: vraag aan alle VB'ers

Naar aanleiding van het interview met JMDD in de Morgen wil ik deze poll starten.
Volgens sommigen zou Jean Marie stemmen kunnen halen bij het Vlaams Belang.
Ik meen dat dit niet het geval zal zijn.
Zijn er hier VB'ers die de overstap maken naar de partij Dedecker?

Zwartengeel 6 januari 2007 16:16

Eerst de komende maanden toch maar even afwachten hoe JM zich inhoudelijk zal weten te profileren en of hij voldoende andere acceptabele kandidaten op zijn lijsten zal kunnen verzamelen. M.a.w. eerst zien of zijn partij niet te zeer zijn persoonlijk vehikel zal worden.

lomeanor 6 januari 2007 16:44

Ik ga ook zien naar wat er gebeurt.

Ik maak alleszins geen keuze vooraleer ik zijn programma ken. Als daar de eis tot Vlaamse onafhankelijkheid niet letterlijk in staat, kan hij naar mijn stem of lidmaatschap fluiten.
Verder zien wat de mogelijkheid zal zijn dat hij de kiesdrempel haalt.

De Garde 6 januari 2007 17:06

Ik zie het niet zitten om naar een partij over te stappen die de VLD terug op een iets rechtsere koers wil krijgen. Het is aan het Vlaams Belang om een realistische, rechtse en Vlaamse partij te zijn en vooral vooruit te kijken. De tijd van de bokshandschoenen was leuk en nodig maar er is een grotere uitdaging die voor ons ligt en dat is beletten dat er nog Vlaamse toegevingen kunnen gebeuren. Dat is het enige waar de andere partijen vandaag doodsbenauwd van zijn.

Ik blijf waar ik ben.

deryz 6 januari 2007 17:07

als vb 1% zou verliezen aan jmd zou het veel zijn

another brick 6 januari 2007 20:24

Ik heb neen geantwoord op deze vraag.
Hoewel ik een zekere sympathie voor Dedecker koester, zie ik in hem geen alternatief tegenover het linkse wanbeleid.
Ik beweer hiermee ook niet dat VB dé ultieme oplossing is maar ik ben van mening dat als een partij zoveel stemmen kan behalen, deze partij ook in de regering zou mogen stappen.
Al was het maar om hun kunde te bewijzen en om de democratische spelregels te vrijwaren.

Vorenus 6 januari 2007 20:28

Nee, ik ben geen liberaal,

Savatage 6 januari 2007 22:30

Natuurlijk niet.

garfield 7 januari 2007 11:48

nop

john bell hood 7 januari 2007 12:53

Nee,maar een aantal te liberalen in het VB mogen gerust gaan.

john bell hood 7 januari 2007 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 2310953)
Ik zie het niet zitten om naar een partij over te stappen die de VLD terug op een iets rechtsere koers wil krijgen. Het is aan het Vlaams Belang om een realistische, rechtse en Vlaamse partij te zijn en vooral vooruit te kijken. De tijd van de bokshandschoenen was leuk en nodig maar er is een grotere uitdaging die voor ons ligt en dat is beletten dat er nog Vlaamse toegevingen kunnen gebeuren. Dat is het enige waar de andere partijen vandaag doodsbenauwd van zijn.

Ik blijf waar ik ben.

De tijd van de bokshandschoen moet terug.

piet_snot 7 januari 2007 13:52

Neen, JMDD is niks voor mij. Ik ben een solidarist, geen liberaal.

De Garde 7 januari 2007 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood (Bericht 2313402)

Niks van. Dat is pas een cadeau geven aan de traditionele partijen. 't Is het programma dat moet verkocht worden op een duidelijke manier en dat doe je vandaag niet meer met bokshandschoenen en bezems.

deryz 7 januari 2007 20:55

misschien snoept JMD wel wat stemmen van de VLD, eerder dan van het VB, dat kunnen we enkel toejuiche

vjeeke 8 januari 2007 01:17

ik ben 100% vlaams nationalist dus ik blijf waar ik ben namelijk het VB

Internaut 8 januari 2007 03:57

Ik denk dat men de Vlams Belang kiezer nog niet goed kent, Vlaams Belang is zoveel meer dan Dedecker. Dedecker heeft bv geen cordon rond zich, geen processen die tegen hem gevoerd worden. Ik merk dat links volop denkt en hoopt dat VB plots zijn doodsteek krijgt door Dedecker.
Je stem zien verloren gaan naar paars omdat hij de kiesdrempel niet zou halen is een ervaring die ik niemand toewens. Dat is het risico dat je neemt wanneer je zo dom bent om op Dedecker te stemmen. De zekerheid dat hij de kiesdrempel haalt heb je nooit. Je speelt letterlijk met vuur.
Als Dedecker het hard wilt spelen, voor het VB geen probleem.

Oh ja het is natuurlijk zo dat aan de andere zijde er ook een nieuwe partij roet in het eten komt gooien, comitee van een andere politiek of zoiets.
Dus wat dat betreft is rechts niet alleen.
FF op voorhand al duidelijk stellen:
Het Vlaams Blok haalde in 2003 18% stemmen
Als het Vlaams Belang dit jaar meer dan 18% haalt, dan hebben ze gewonnen...
Eerlijk gezegd zie ik dat dus goed komen ;)

Internaut 8 januari 2007 04:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood (Bericht 2313402)

Neen anders kan je nooit 25% stemmen halen of hadden we zeker geen kans gehad om ergens door te kunnen breken bij de vorige verkiezingen.
Ze moeten zich zo soft mogelijk voordoen, als heel gewone mensen.
Mensen die grapjes maken en veel lachen en die op gepaste momenten hun bek houden.
Gene schrik het programma blijft wat ze is, het is gewoon een betere manier om meer mensen voor je doel te winnen. Je moet gevaarlijk zijn, wanneer je gevaarlijk kan zijn.

Ozymandias 8 januari 2007 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 2316449)
Neen anders kan je nooit 25% stemmen halen of hadden we zeker geen kans gehad om ergens door te kunnen breken bij de vorige verkiezingen.
Ze moeten zich zo soft mogelijk voordoen, als heel gewone mensen.
Mensen die grapjes maken en veel lachen en die op gepaste momenten hun bek houden.
Gene schrik het programma blijft wat ze is, het is gewoon een betere manier om meer mensen voor je doel te winnen. Je moet gevaarlijk zijn, wanneer je gevaarlijk kan zijn.

En dat is de perverse manier van politiek voeren, waar ik het over had in het topic "neonazi's en blokkers". Zo wordt het officiele beleid van het Vlaams Blok softer, en minder aantoonbaar racistisch/neonazistisch, maar blijft het heersende beeld bij de mensen bestaan. Zo zijn ze niet meer bestrafbaar voor hun vreselijke politiek, en kunnen ze zeggen: "wij kunnen het toch niet helpen dat ZULKE mensen op ons stemmen".
Verachtelijk wat je daar stelt.

IlluSionS667 8 januari 2007 15:09

Het probleem met Dedecker is dat hij op sommige vlakken veel te links is. Zo is hij bijvoorbeeld vóór homohuwelijken en arbortus :?

Aan de andere kant storen de fixatie van het VB op de vreemdelingenpolitiek, haar steun tav de VS en Israel en haar hypocriete* standpunt tov marihuana mij eveneens.

Voor mij zal het dus een moeilijke keuze worden tussen de enige twee alternatieven, die echter geen van beide mijn eigen ideeën vertegenwoordigen :-(

*) Als je wilt dat marihuana illegaal is, moet je consequent zijn en ook alcohol en tabak verbieden. Als je dat niet wilt, moet je marihuana gewoon legaliseren. Vele studies hebben aangetoond dat marihuana minder gevaarlijk is dan alcohol en minder verslavend van tabak, wat bevestigd wordt door de ervaringen van gebruikers van marihuana.

largo_w 8 januari 2007 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 (Bericht 2317452)
Het probleem met Dedecker is dat hij op sommige vlakken veel te links is. Zo is hij bijvoorbeeld vóór homohuwelijken en arbortus :?

Aan de andere kant storen de fixatie van het VB op de vreemdelingenpolitiek, haar steun tav de VS en Israel en haar hypocriete* standpunt tov marihuana mij eveneens.

Voor mij zal het dus een moeilijke keuze worden tussen de enige twee alternatieven, die echter geen van beide mijn eigen ideeën vertegenwoordigen :-(

*) Als je wilt dat marihuana illegaal is, moet je consequent zijn en ook alcohol en tabak verbieden. Als je dat niet wilt, moet je marihuana gewoon legaliseren. Vele studies hebben aangetoond dat marihuana minder gevaarlijk is dan alcohol en minder verslavend van tabak, wat bevestigd wordt door de ervaringen van gebruikers van marihuana.

Maar HOE het zou gebeuren blijft een groot vraagteken. Ik dacht dat DD voor die apotheker verkoop was... Dit vind ik maar een raar idee! Waarom niet gewoon vrij handelen? Nu die apotheker zever is toch waarschijnlijk maar een inloop...
Voor de rest ben ik akkoord met je betoog!

(ps: voor mensen zoals u is JMDD een alternatief en in dat oogpunt kan het VB misschien nog stemmen verliezen aan deze stunt. Ik geloof hier sterk in maar kreeg hiervoor op deze fora al ferm op m'n doos omdat ik dit poneerde. U bent trouwens al de tweede die zoiets poneert!)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be