Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   debat politieke partijen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=7595)

jan hyoens 16 december 2003 12:47

Beste forumgenoten,

Ik zou een voorstel willen doen! Waarom laten we politics.be geen politiek debat organiseren in de loop van volgend jaar (voor de verkiezingen) waar eens en voor altijd bepaalde vragen van mensen hier zouden beantwoordt worden door kopstukken uit de verschillende partijen? Ik denk dat we hier al een hoop zinnige vragen uit het forum kunnen halen en dat die dan op voorhand aan de debateurs kunnen bezorgd worden voor een vlot verloop van het debat te verzekeren! Als jullie nog voorstellen hebben feel free! Ik stuur deze mail ook door naar de moderators om hun mening hierover te vragen!

Tegendradigaard 16 december 2003 12:51

Op zich geen slecht idee. Dus zou ik ja zeggen.

Maar ik vertrouw gene politieker. Want stelt die een vraag en die verzinnen hier een mooi antwoord en iedereen : van ooooh en aaaaaah en haahaaaaaa. En wat doet dien politieker als hem zijne computer afsluit ? Eens goed lachen met ons en voort zijn zakken gaan vullen.

Want al hun beloften of uitspraken vergeten ze nog sneller dan een eendagsvlieg haar leven voorbij is.

jan hyoens 16 december 2003 12:55

Ik zou het dan ook niet via een chatsessie doen, maar een traditioneel debat in een zaal (waar valt nog te bespreken) liefst op een weekend-namiddag om zo ook de vertegenwoordigers van de kleinere partijtjes die hier actief zijn aan het woord te laten!

Antoon 16 december 2003 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard

Maar ik vertrouw gene politieker. Want stelt die een vraag en die verzinnen hier een mooi antwoord en iedereen : van ooooh en aaaaaah en haahaaaaaa. En wat doet dien politieker als hem zijne computer afsluit ? Eens goed lachen met ons en voort zijn zakken gaan vullen.

Want al hun beloften of uitspraken vergeten ze nog sneller dan een eendagsvlieg haar leven voorbij is.

:lol: :lol: :lol: heel juist.

jeanblanquart 16 december 2003 13:02

Citaat:

Ja, inderdaad; de meeste politici doen niets anders dan hun eigen positie te verdedigen, hun familie en vrienden helpen en voor de rest kan alles hen gestolen worden. het zijn met andere woorden allemaal bedriegers die je eigenlijk zou moeten aanklagen wegens woordbreuk!

Een debat tussen alle politiek partijen die naam waardig zou trouwens aantonen dat ze in feite allemaal hetzelfde poneren (alleen de verpakking en de boodschappers verchilen): de huidige politieke, economische en sociale situatie is de beste der besten (af en toe roepen dat er problemen zijn om weer geld uit onze zakken te halen); de oppositie protesteert uiteraard, maar doet dat vooral omdat iedereen dat verwacht maar eigelijk passen ze perfect in het systeem dat enkel dient om ons allen koest te houden... Kijk het maar eens na in de laatste 20/30 jaar: alle partijen zijn inwisselbaar (liberalen, sociaaldemocraten en christendemocraten en recent ook de vlaamsnationalisten en groenen.. het Blok tel ik niet mee want die hebben de typische stijl van facistische partijen, i.e. een goed geoliede propagandamachine die gebruikt maakt van frustraties en alledaagse bekommernissen bij de bevolking, echter OOK zonder het economische systeem in vraag te stellen...)

Kortom, de parlementaire democratie houdt de schijn op dat wij als volk vertegenwoordigd worden, maar in werkelijkheid dient de politiek (parlement en regering met justitie als satelliet) er enkel voor om de rijken rijker te maken èn de bedrijven, banken en andere kapitaalorganisaties de lakens te laten uitdelen!

Tegendradigaard 16 december 2003 13:06

Moest men valsheid in geschrifte toepassen op verkiezingsbeloften dan zouden de gevangenissen te klein zijn. Veeeeeeeeel te klein. Heeeeeeeel veeeeeeeeeeeel te klein.

Waarom denkte dat ik nooit op zo'n lullemannen stem.

Groot Bakkes 16 december 2003 13:11

Zeer goed idee. Mijn steun heb je alvast!
Weekendnamiddag is goed, liefst in Antwerpen of omgeving.

Vlaamse groeten

Erwin

luc broes 16 december 2003 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeanblanquart
... Een debat tussen alle politiek partijen die naam waardig zou trouwens aantonen dat ze in feite allemaal hetzelfde poneren ... Kijk het maar eens na in de laatste 20/30 jaar: alle partijen zijn inwisselbaar (liberalen, sociaaldemocraten en christendemocraten en recent ook de vlaamsnationalisten en groenen.. het Blok tel ik niet mee...

Jean maakt het wel zeer eenvoudig. Alle partijen die ongeveer hetzelfde zeggen mogen deelnemen aan het debat.
Maar het Vlaams Blok, de enige oppositiepartij mag niet aan bod komen. Eéntonigheid gewaarborgd.
Een splinternieuwe vorm van democratie: de oppositie mag niet meer aan bod komen. In naam van de 'democratie' natuurlijk.

Vlaamse Leeuw 16 december 2003 21:04

Ik vind dit een goed idee. Maar wie nodig je dan allemaal uit. Je kan toch ook niet van alle politieke partijen vertegenwoordigers uitnodigen, want dan zouden we misschien in het totaal aan 10 tot 15 mensen komen.

boer_bavo 16 december 2003 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ik vind dit een goed idee. Maar wie nodig je dan allemaal uit. Je kan toch ook niet van alle politieke partijen vertegenwoordigers uitnodigen, want dan zouden we misschien in het totaal aan 10 tot 15 mensen komen.

En dat zijn er al gouw meer dan forumgebruikers die zouden komen.

jan hyoens 17 december 2003 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw

Ik zou enkel de politieke partijen uitnodigen die relevant aanwezig zijn op dit forum : Vlaams Blok, Vld, Spa, NV-a,CD&V,Groen,BUB, LSP en Liberaal Appel! (spirit reken ik bij spa en vivant bij vld)!

giserke 17 december 2003 11:54

Citaat:

Moest men valsheid in geschrifte toepassen op verkiezingsbeloften dan zouden de gevangenissen te klein zijn. Veeeeeeeeel te klein. Heeeeeeeel veeeeeeeeeeeel te klein.

Waarom denkte dat ik nooit op zo'n lullemannen stem.

stemt ge dan op politiekers zonder lul?

ancapa 17 december 2003 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeanblanquart
... Een debat tussen alle politiek partijen die naam waardig zou trouwens aantonen dat ze in feite allemaal hetzelfde poneren ... Kijk het maar eens na in de laatste 20/30 jaar: alle partijen zijn inwisselbaar (liberalen, sociaaldemocraten en christendemocraten en recent ook de vlaamsnationalisten en groenen.. het Blok tel ik niet mee...

Jean maakt het wel zeer eenvoudig. Alle partijen die ongeveer hetzelfde zeggen mogen deelnemen aan het debat.
Maar het Vlaams Blok, de enige oppositiepartij mag niet aan bod komen. Eéntonigheid gewaarborgd.
Een splinternieuwe vorm van democratie: de oppositie mag niet meer aan bod komen. In naam van de 'democratie' natuurlijk.

jeanke : "ge kunt den grunen buum in, meé ave ziever !" ge kunt met de lathouwer "lambik zoaipen" zoveel dat ge wilt, en blijft in uwe café liggen :roll:
Het Vlaams Blok wordt nog vééééééééééééééééél groter in Brussel volgend jaar ! Bedankt :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be