![]() |
Illegale wapentrafiek vanuit Antwerpen
Citaat:
Dit is toch te gek voor woorden? Het Britse bedrijf komt er gewoon ongestraft mee weg. En België en Nederland schuiven elkaar de zwarte piet toe. Maar de wapens zijn ondertussen wel in de uiterst instabiele hoorn van Afrika beland. Ironisch genoeg heeft de VN veiligheidsraad blijkbaar België gevraagd om het dossier over het conflict tussen Ethiopië en Eritrea te coördineren :? Enfin, volgens mij gaat België hier toch het zwaarst in de fout. Ze wisten dat het bedrijf zich bezig hield met illegale wapenhandel, maar lieten de wapens uiteindelijk toch gewoon vertrekken omdat de opslagkosten te hoog opliepen?!? Het is dan ook heel vreemd dat er in Nederland blijkbaar meer commotie is over dit dossier dan in België (al gaat Nederland natuurlijk ook niet vrijuit). |
http://www.fnherstal.com/html/Index.htm
Voornaamste klant: -Saudie Arabië Je weet wel, dat land dat jij vol achterlijke religieuze fanatici beschouwt. Een kanaal vergelijkbaar met Calais-Dover over en je zit in Somalië ;-) |
En dat maakt de illegale wapenhandel waarvan sprake opeens OK?
Het is voor mij echt geen nieuws dat er wat schort met onze wapenhandel trouwens... |
En de legale wapenhandel floreert al evenzeer:
Citaat:
|
Meer wapens in Afrika = verbetering van hun economie (een eigenschap van elke oorlog die dikwijls uit het oog verloren wordt ) en achteraf minder hongersnood, wat is het probleem ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Site van OIP uit Oudenaarde. "OIP Sensor Systems signs contract valued at €34 million to supply fire control systems to an unidentified asian customer" OIP Sensor Systems was awarded a substantial contract for it’s IRBIS 6x weapon sights from an undisclosed African customer Laten we hopen voor hen dat ze het zelf weten. Enfin het zal wellicht Birma niet zijn maar toch. ;-) Vind het wel leuk hoe ze hun persberichten opstellen. |
Citaat:
De relatie tussen bevolkingsafname door een oorlog en daardoor een afname van de hongersnood (zeker in eritrea) is mss wel hard om te begrijpen maar wel logisch ... minder mensen, evenveel eten = meer eten voor de overgebleven mensen. |
Citaat:
De voortdurende conflicten in die regio zijn juist oorzaak nummer één voor alle ellende. Niet onlogisch wanneer alle jonge mensen permanent opgevorderd zijn voor militaire dienst natuurlijk. Zo blijft er weinig tijd over voor landbouw bijvoorbeeld hé. En ondertussen kunnen de mensen niet anders dan overleven van hun weinige natuurlijke bronnen, die dan ook langzaam verdwijnen, en van hun geiten die het land vervolgens omtoveren tot een dorre woestijn. Na de onafhankelijkheid van Eritrea had het één van de bloeiendste economieën in Afrika... de nieuwe conflicten hebben het land aan de rand van de afgrond gebracht... En wij geven hen niet alleen de wapens om die conflicten gaande te houden, maar knijpen ook nog eens onze ogen dicht als het weer eens tot een uitbarsting komt. Sorry, maar je opmerkingen zijn werkelijk bespottelijk. |
En ondertussen staat het land in rep en roer omdat het nog eens gesneeuwd heeft. De illegale wapenleveringen daar ligt duidelijk niemand van wakker...
|
Citaat:
|
Citaat:
man man man.... dit is zowat de grootste nonsens ooit gelezen. misschien kan ik hem ook in mijn handtekening zetten... :roll: |
Citaat:
Citaat:
Denkt u nu werkelijk dat kalashnikovs en AK47's voor rebellengroepen die de mijnbouw controleren de economische ontwikkeling van een land ten goede komen? Denkt u dat het leger nodig is om nieuwe uitvindingen te doen (in de veronderstelling dat uw nachtkijker opweegt tegen de miljoenen doden: hetgeen duidelijk uw -ZUM KOTZEN- standpunt is) Soit, ik maak geen woorden meer vuil aan uw debiele gezever. Als ik u eens tegenkom breek ik uw neus. Volgens mij kan men in de geneeskunde veel leren van gebroken neuzen. |
Topic toch nog eens even onder de aandacht brengen. Ik kan er echt niet bij dat dit zo weinig reacties uitlokt. Door zo'n wapenleveringen worden de conflicten in die landen gaande gehouden met alle gevolgen vandien. En dan maar verwonderd zijn dat er zoveel vluchtelingen blijven komen. Ter info: Eritrese vluchtelingen worden meestal niet eens als politieke vluchtelingen erkend.
|
Dat zijn zo van die dingen die altijd hun weg wel vinden, schandalig. Wapenhandel en -productie moest gewoon verboden worden.
|
Het is beschamend dat die lading tot in afrika is geraakt door het gebrek aan europese samenwerking. Maar als je het in perspektief bekijkt dan merk je toch dat deze levering niet veel uitmaakt. Het echt probleem in afrika heet niet T55 of T62, maar wel AK-47. Deze worden met de duizenden naar afrika verscheept om daar te worden verkocht aan corrupte regeringen, lokale krijgsheren, militie's, rebellen, enz. Eén lading AK-47's maakt hoogstwaarschijnlijk meer (burger)slachtoffers 100 tanks.
Het diplomatieke gerommel over wie nu het meeste schuld treft is even belachelijk als de manier waarop de wapens uit europa zijn geraakt. Aan beide kanten zijn er fouten gemaakt, men zou beter is rond de tafel gaan zitten om zulke voorvallen te vermijden. |
Citaat:
Citaat:
Voor de rest met schelden hou ik me niet bezig, zegt ook weer meer over jullie zelf dan over mij ;) |
Citaat:
Beetje respect voor het wapentuig dus. Had het Somalische leger betere wapens, dan zou het ene groepje met een paar low-tech wapens na het andere niet hele steden kunnen domineren. Met een bloemetje in je hand beteken je niks tegen iemand met een ak-47 |
Citaat:
de vraag die u niet beantwoordt is W A T ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be