Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Barbaars geweld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=82067)

Enter 1 maart 2007 09:49

Barbaars geweld

ASSENDE - De onderzoeksrechter in Gent heeft maandag een koppel uit Assenede en hun zoon aangehouden op verdenking van poging tot vruchtafdrijving, vrijheidsberoving en opzettelijke slagen en verwondingen. Het gezin mishandelde de zwangere vriendin van de zoon urenlang in een poging haar zwangerschap af te breken.
Dat bevestigt de Gentse parketwoordvoerster Annemie Serlippens.

Het koppel verzette zich tegen de zwangerschap van de vriendin, een 29-jarige Marokkaanse. Ze sloten de drie maanden zwangere vrouw op in hun woning in Bassevelde, een deelgemeente van Assenede. Volgens de verklaring van de vrouw werd ze geslagen en geschopt. Ze kreeg ook stroomstoten toegediend met een prikstok voor koeien.

Het slachtoffer kon zondag ontsnappen en de politie waarschuwen. Ze werd opgenomen in het ziekenhuis. De vrouw en de foetus stellen het relatief goed.

De drie verdachten hebben bekentenissen afgelegd. Ze verschijnen vrijdag voor de Gentse raadkamer, die zal beslissen over hun verdere aanhouding.

Griffin 1 maart 2007 10:20

:?

Is dat de manier waarop boeren voor abortus gaan? Dat er mensen zijn die in staat zijn tot zo'n handelingen... Hoe gaan ze dit omschrijven trouwens, "mishandeling met het oogmerk te doden"?

Bierke 1 maart 2007 11:53

Citaat:

Het koppel verzette zich tegen de zwangerschap van de vriendin, een 29-jarige Marokkaanse.
Zieke geesten, ik veronderstel dat het koppel ook van marokaanse afkomst is ... aangezien er "vriendin" staat

Kay_ 1 maart 2007 12:08

Man,man wat een schande.
Ocharme dat meisje,maak het maar mee:roll:

HLN schreef nog het volgende

Volgens de verklaring van de vrouw werd ze geslagen en geschopt. Ze kreeg ook stroomstoten toegediend met een prikstok voor koeien.

Ontsnapt
Het slachtoffer kon zondag ontsnappen en de politie waarschuwen. Ze werd opgenomen in het ziekenhuis. De vrouw en de foetus stellen het relatief goed.

baarle 1 maart 2007 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2478794)
Hoe gaan ze dit omschrijven trouwens, "mishandeling met het oogmerk te doden"?

Imho is dat:
1. slagen en verwondingen aan de moeder
2. moordpoging op een ongeboren kind (of kan dat niet meer onder de geldende abortuswetgeving?)

Edina 1 maart 2007 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2479035)
ik veronderstel dat het koppel ook van marokaanse afkomst is ... aangezien er "vriendin" staat

Je veronderstellingen zijn zoals steeds totaal ongefundeerd. De vriendin van de zoon van het koppel was een Marokkaanse. En meer weet je niet. En dat doet er overigens ook geen bal toe.

Needles 1 maart 2007 12:26

Assenede... Was Kaffer niet van die kanten?

Bierke 1 maart 2007 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2479142)
Je veronderstellingen zijn zoals steeds totaal ongefundeerd. De vriendin van de zoon van het koppel was een Marokkaanse. En meer weet je niet. En dat doet er overigens ook geen bal toe.

Ik wist wel dat blind links deze uitspraak zou tarten :p

Raf 1 maart 2007 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2479163)

Hoera! Wat een overwinning! :roll:

Bierke 1 maart 2007 12:39

Ik wil helemaal niet aantonen dat alle marokanen tot zo'n barbaarse rituelen in staat zijn (gelukkig maar), enkel zoals ik in eerdere threads al heb gezegd moet het kaf van het koren gescheiden worden. Trouwens mochten het autochtonen zijn (wat ik betwijfel vermits het er nergens bijstaat) overleven ze het toch niet in de gevangenis hoor, zo'n mensen moeten niet rekenen op enige vorm van sympathie.

Enter 1 maart 2007 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2479142)

Klopt als een bus.

Morduk 1 maart 2007 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 2479139)
2. moordpoging op een ongeboren kind (of kan dat niet meer onder de geldende abortuswetgeving?)

Gewone abortus betreft vrijwillige vruchtafdrijving en uit het bericht kan ik toch opmaken dat het niet om een vrijwillige keuze gaat. En dan heb je nog de 12 weken regel, waarbij abortus na 12 weken enkel in zeer uitzonderlijke omstandigheden toegestaan wordt.

Voor de rest dacht ik dat volgens het BW men pas als een 'persoon' beschouwd indien men leven en levensvatbaar geboren wordt. De poging tot moord kwalificatie gaat dus niet op denk ik.

Het strafrecht heeft hiervoor wel een speciaal artikel i.v.m. onvrijwillige vruchtafdrijving (gedwongen abortus):

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strafwetboek
artikel 348
Hij die, al dan niet geneesheer, door enig middel opzettelijk vruchtafdrijving veroorzaakt bij een vrouw die daarin niet heeft toegestemd, wordt gestraft met opsluiting van vijf jaar tot tien jaar . Indien de gebruikte middelen hun uitwerking hebben gemist, vindt artikel 52 toepassing.

Edina 1 maart 2007 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2479191)
Trouwens mochten het autochtonen zijn (wat ik betwijfel vermits het er nergens bijstaat)

:lol: Alsof dat ooit ergens bijstaat!?!

Morduk 1 maart 2007 12:58

Ingevolge artikel 52 en artikel 80 (verzachting straf wegens het niet gelukt karakter => 'poging tot') kan de straf van 5-10 jaar omgezet worden in een gevangenisstraf van tenminste 1 maand. Correctionalisering (= straffen van minder dan 5 jaar) dus.

Uiteraard kunnen de gebruikte middelen en de ontvoering met opsluiting deze verzachtende omstandigheden te niet doen. De samenloop kan dan wel weer zorgen voor opslorping (1 straf voor alle misdrijven samen => de zwaarste). De andere misdrijven zullen deze correctionalisering waarschijnlijk terug te niet doen.

Die mensen verdienen alleszins een behoorlijke straf. Walgelijk gewoon.

Kay_ 1 maart 2007 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2479163)

Tiens, de daders zijn Vlamingen en ze konden niet aanvaarden dat hun kind deels marokkaans zou zijn.
Kijken hoe belangrijk je afkomst nu gaat vinden.

(Ik lach hard in mijn vuistje)

Bron: VRT-nieuws

Enter 1 maart 2007 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2479262)

En? :twisted:

Kay_ 1 maart 2007 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2479262)

Hij staat er nu toch met zijn mond vol tanden.

Bierke 1 maart 2007 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2479290)
Tiens, de daders zijn Vlamingen en ze konden niet aanvaarden dat hun kind deels marokkaans zou zijn.
Kijken hoe belangrijk je afkomst nu gaat vinden.

(Ik lach hard in mijn vuistje)

Bron: VRT-nieuws

Lees es verder zou ik zeggen .. Trouwens mochten het autochtonen zijn (wat ondertss bevestigd lijkt) overleven ze het toch niet in de gevangenis hoor, zo'n mensen moeten niet rekenen op enige vorm van sympathie.

Brugge Veilig en Leefbaar 1 maart 2007 13:19

Deze topic mag bij partijpolitiek. Opnieuw een gruwelijk staaltje van plat racisme, het resultaat van jarenlange indoctrinatie... :twisted:
Toch de motivatie van het Arrest van Gent, of niet soms ?

Kay_ 1 maart 2007 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2479321)
Lees es verder zou ik zeggen .. Trouwens mochten het autochtonen zijn (wat ondertss bevestigd lijkt) overleven ze het toch niet in de gevangenis hoor, zo'n mensen moeten niet rekenen op enige vorm van sympathie.

Zolang je maar allochtonen kan verdenken hé. Eerst zijn het waarschijnlijk de daders, dan zullen de autochtone daders het nooit overleven omwille van de allochtonen....
Moet vervelend zijn zo allochtonen blijven beschuldigen, al zijn de autochtone daders hier de echte schuldige.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be